Revalideren voor iemand met Autistische storenis asprerger

03-12-2013 om 12:15 uur

Hallo,

Ik ben bas 31 jaar,

Ik heb behoorlijke long problemen. nu heb ik weer episode dat goed slecht gaat en willen ze me laten revalideren, helaas wordt het voorhoeve huis in utrecht naar voren gehaald.

Ik ben hier al eens geweest en mijn probleem is dat hier eigenlijk alleen 65+ ligt.

Vorige keer raakte daar bijna depressief van.

Alleen maar 2 x adl en 1x per douchen als geluk had.
en dat 5x per week fysio ook als ik geluk had.

Nu is er heideheuvel waar ik 2x ben geweest maar daar vindt men mijn niet geschikt voor vanwege mijn autistische stoornis asperger, ik val daar niet in standaard programma en daar om matched het niet.

Ook hier heb ik nodige begeleiding voor nodig, wat ik nu ook al krijg elke doordeweekse dag.

Hebben jullie misschien suggesties.

Kort gezegd, ik moet revalideren de vraag is waar is goede plek, waar ik niet aan mijn lot wordt overgelaten maar goed wordt geholpen, en dat ze ook begrijpen dat asperger zaken vermoeilijkt

Login of registreer om te reageren
03-12-2013 om 13:57 uur

Hoe ver zou je komen in Heideheuvel als je zelf alle medewerking geeft? Hierbij uitgaande van een begeleiding die een beetje begrip voor je heeft.

Ik weet ook niet wat je nu voor begeleiding hebt. Stel dat je telefonisch (of skype) zou kunnen terugvallen op een voor jou bekende begeleider, in hoeverre is het dan haalbaar?

Er schiet mij nog iets tebinnen. Waarom zou je wel in Voorhoeve kunnen komen met je ASS maar niet in Heideheuvel? Bij Voorhoeve zien ze kennelijk geen beperking? En wat vind je zelf van de redenatie van Heideheuvel?

Login of registreer om te reageren
25-01-2014 om 09:21 uur

Toen ik in Schoondonck in Breda zat had ik iemend in de groep die geregeld telefonisch contact had met haar begeleider. Die begeleider is ook een aantal keer langs gekomen meen ik.

Login of registreer om te reageren