(bijna) psychotisch na gebruik Prednison?

09-09-2007 om 23:24 uur

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden maar heb in juli prednisonkuur gehad (30 mg, 5 dagen). Ik heb de 1e dag van gebruik tegelijkertijd zolpicon gehad, een slaapmiddel zodat ik zou slapen. Nu was ik bij het opstaan bijna psychotisch. Ontzettend angstig, heel onrustig zowel motorisch als psychisch en totaal in de war. Weet van die dag ook heel weinig meer, behalve dat ik zei dat ik dacht gek te worden.
Nu weet ik niet of het puur aan de prednison heeft gelegen of aan de combi met de slaappil. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die bijna of echt psychotisch zijn geworden na gebruik van predison. Ik heb zelf wel af en toe nog wel moeite ermee, het heeft er psychisch wel redelijk ingehakt. Zeker toen ik zo ziek was.

Alvast bedankt,

Groetjes
Hilde

Login of registreer om te reageren
09-09-2007 om 23:26 uur

het schijnt te kunnen ja van prednison heb dat ooit ergens gelezen.... weet even niet meer waar en hoe. sorry. misschien gewoon de bijsluiter.. hoewel je dat nit echt van een stootkuurtje moet krijgen... misschien inderdaad de combinatie.... maar het was al aan het einde van de ochtend he.. hoeveel uur was dat na je slaappil ?

ik geloof dat zeg.. het lijkt me vreselijk eng zoiets.. bah... moet er niet aan denken..
zag je dingen die er niet waren ?

Login of registreer om te reageren
09-09-2007 om 23:28 uur

Ik heb gelukkig geen dingen gezien die er niet waren. Was wel compleet de weg kwijt. Echt hele nare ervaring. Ik had 's nachts de kuur gekregen. Heb om half 4 ofzo beide tabletjes genomen. En heb tot 10 uur geslapen. Dat schijnt te kort te zijn van een slaappil. Maar goed, wens het niemand toe. Dokter heeft schijnbaar wel gewaarschuwd voor heftige bijwerkingen. Weet ik ook niks meer van.

Login of registreer om te reageren
09-09-2007 om 23:30 uur

heftig hoor zoiets... moet er niet aan denken... sterkte met het verwerken ervan..

Login of registreer om te reageren
10-09-2007 om 17:20 uur

De rare reactie kwam als bijwerking van de zolpicon. Huisarts was het er ook niet mee eens dat ik dat gekregen had. Hij vond het niet goed om ook nog eens in te grijpen in mijn hersenen als mijn lichaam het al zwaar genoeg had.
Wel fijn dat het aan de slaappil lag, kan ik die prednison-kuur die ik nu als nood mee heb met gerust hart gebruiken als ik weer ziek word.

Login of registreer om te reageren
Moderator
10-09-2007 om 19:35 uur

Pfew wat een geluk Hilde!
Wel sterkte met het verwerken van deze vervelende ervaring!!

Login of registreer om te reageren
24-06-2022 om 19:52 uur

hoi ik heb een mailtje gestuurd naar de huisarts ik wil nl nooit meer prednison! dit keer ging het bijna echt fout, het leek wel een zware psychose. ook erg depressief. maar gevaarlijk voor anderen ik wil nl iedereen slaan en beheers me dan net! maar ben zo wel 2 longartsen kwijt geraakt. om over flatbewoners hier maar te zwijgen ik zeg per ongeluk precies wat ik denk. nee nooit meer, ben wel blij dat ik niet de enige ben! dacht eerst dat ik gek geworden was. kappen als het maar ff kan en sterkte mvg claudia

Login of registreer om te reageren