Veel braken in relatie met astma?

03-09-2007 om 14:31 uur

Hallo allemaal,

ik zou graag mijn verhaal willen delen met jullie want op dit moment zijn we de wanhoop een beetje nabij en mogelijk kan één van jullie een nieuw licht werpen op de zaak.
Wij hebben 2 dochters van 4 en 6, beiden zijn astmatisch (ik ook, maar daar gaat het nu niet over). De jongste krijgt 2x daags 1 puf Flixotide en Ventolin zo nodig. De oudste krijgt 2x daags 1 puf Pulmicort en Brycanil zo nodig.
Om de oudste gaat het. Sinds anderhalf jaar heeft ze om de 6 tot 8 weken een aantal 'braakdagen'. Binnen 2 dagen loopt ze helemaal leeg en kan werkelijk geen slokje water binnenhouden. In die twee dagen valt ze dan ook zomaar een kilo of 2 af (en ze is al zo dun!). Ze is niet misselijk (!!) heeft wel trek in lekkere dingen, maar het blijft er gewoon niet in. Bij aanvang van zo'n periode is ze niet benauwd, maar na die 2 dagen wel. Dit jaar heeft ze daardoor al 4 Prednisonkuurtjes gehad.

Bij de kinderarts lopen we tegen een muur aan maar gelukkig hebben we veel steun van onze huisarts. Die stelde begin dit jaar ook Singulair voor, maar de kinderarts vond dat niet zo nodig.
Vanochtend (na in het weekend weer helemaal 'leeggelopen' te zijn) ben ik weer met haar bij de huisarts geweest en hij heeft de knoop doorgehakt en toch maar Singulair voorgeschreven. De tijd zou nu uit moeten wijzen of het braken idd in relatie staat met haar astma.

Is er iemand die dit verhaal herkent en me een hart onder de riem kan steken?

Gr. Monique

Login of registreer om te reageren
03-09-2007 om 14:46 uur

Nee, ik herken het niet.
Onze jongste heeft wel last van braken bij een aanval maar dan enkel in het begin van de aanval - al eet ze de dagen daarna wel nauwelijks.

Ik hoop dat de singulair aanslaat.

Caro

Login of registreer om te reageren
11-09-2007 om 21:23 uur
Reactie op caro

Onze jongste heeft wel last van braken bij een aanval maar dan enkel in het begin van de aanval - al eet ze de dagen daarna wel nauwelijks.
Caro

Dit is dus bij onze Fieke ookl presies zo!

Groetjes Sonja

Login of registreer om te reageren
03-09-2007 om 16:28 uur

hoi welkom,
jesse moest wel braken tijdens een benauwdheidsperiode, maar dan zag je ook duidelijk dat hij benauwd was.
nu hij medicijnen krijgt kan ik dat niet meer aan hem zien ,maar braken doet hij dan nog wel, bij mij een teken dat het tijd is voor een ha bezoekje.
sucses eveline

Login of registreer om te reageren
03-09-2007 om 20:14 uur

ik heb zelf ook weleens als ik het benauwd heb dat ik veel moet gapen en ook geregeld braakneigingen heb.. zelf denk ik dan maar dat het slijm is wat vast zit dat ik er niet normaal uit kan hoesten dus braak ik het op..vaak 's ochtends..of gewoon door de benauwdheid..misschien omdat je dan niet normaal kan ademen..
Maar misschien dat het bij jou dochters met de medicijnen (bijwerkingen) te maken heeft? Ik zou het even aan de la vragen..

veel succes!

Login of registreer om te reageren
03-09-2007 om 23:23 uur

Ik zie het op mijn werk bij een client. Die kan zijn slijm niet goed ophoesten dus gaat hij braken.... dan komt het wel. Of hij heeft al een poosje steeds slijm ingeslikt, maar daar wordt hij dan weer misselijk van en dan gaat hij ook weer braken.
Er zijn wel middeltjes tegen braken, domperidon bv. maar ik weet niet of dat zo maar kan ivm bijwerkingen enzo.
En kan je je kindje niet wat bijvoeding geven? bv nutridrink of fantomalt ergens door er zijn zoveel middelen, maar dat kan je dan beter met een dieetiste uitzoeken. Ik zou het vragen, het haalt al een hoop druk van de maaltijden af en het zijn extra calorien of voedingsstoffen.

Sterkte ermee!
Janneke

Login of registreer om te reageren
04-09-2007 om 07:14 uur

hier komt braken voor als de longen heel vol zitten. dan wil er niks meer bij in en dan begint hij te braken.
rakker

Login of registreer om te reageren
04-09-2007 om 10:19 uur

Ik braak wel als ik erg hoest, vooral 's ochtends maar zoals jij het beschrijft heb ik er geen ervaring mee.
Wel weet ik dat Singulair als bijwerking maagklachten, buikpijn, misselijkheid, overgeven en dergelijke heeft, dus daar zou ik wel heel erg mee oppassen!! En dat in je achterhoofd houden!
Succes!

Login of registreer om te reageren
18-03-2016 om 09:42 uur

Mijn zoontje van negen braakt ook als hij weer naar een aanval gaat. Tussendoor heeft hij gewoon trek, het is zeker geen buikgriep of zo. Hij braakt slijm op, meerdere keren per dag. Toen hij klein was braakte hij vaak nadat hij een uurtje in bed lag 's avonds. Toen wisten we nog niet dat het astma was...

Login of registreer om te reageren
15-01-2017 om 09:56 uur

Ik herken dat ook heel erg, mijn dochter 2,5 jaar braakt altijd als ze "last" krijgt van de benauwdheid. Braken is voor ons een teken dat het niet goed gaat en vaak zitten we een paar uur daarna ook weer in het ziekenhuis voor een opname. Wat mij wel opvalt is dat ze als ze dan extra zuurstof krijgt, niet meer hoeft te braken. Het braken is echt alleen thuis als we geen extra zuurstof kunnen geven. Maar in het ziekenhuis krijgt ze inderdaad ook prednison, of antibiotica (afhankelijk van de situatie) dus daar kan het ook mee te maken hebben.

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 09:49 uur

Jeetje herkenbaar! Onze dochter van 3,5 braakt ook altijd aan het begin van een aanval! Is allemaal slijm wat ze overgeeft.

Login of registreer om te reageren