Zoon (11 jaar) naar Davos

14-10-2005 om 19:03 uur Gesloten

hallo

ik ben een ouder van een kind met zware astma. het is nog wachten op de toestemming van de zorgverzekeraar en dan wordt het opname davos. ik zou graag in contact willen komen met ouders die dit al eens hebben meegemaakt. onze zoon is 11 jaar.

wietske klooster

De reacties zijn gesloten.
15-10-2005 om 10:44 uur

Nou Wietske ik schrok wel een beetje van je berichtje. Wat een zware beslissing voor jullie om je kind helemaal naar Davos te moeten laten gaan. Mogen jullie dan mee of moet hij daar alleen blijven?
Maar ik denk dat je waarschijnlijk geen keuze hebt. Onze dochter heeft in Heideheuvel gezeten en dat was voor ons ook al heel moeilijk maar omdat het zo slecht ging had je geen keuze en je wilt gewoon het beste voor je kind.
Wens je heel veel sterkte de komende tijd want het is niet niks om je kind zolang te moeten missen. Leef met jullie mee knuf Kaatje

26-10-2005 om 19:27 uur

Hoi Wietske,

Zo, dat is nogal ingrijpend zeg. Jullie zoon is ook nog erg jong. Heeft hij ook in een astmacentrum in Nederland gezeten, zoals bijvoorbeeld Heideheuvel, of wordt direct Davos geadviseerd voor hem ?
Hoelang duurt de toestemmingsaanvraag eigelijk bij de verzekeringsmaatschappij ?
Heel veel sterkte en succes. Dit zal een enorme impact hebben op jullie leven stel ik mij zo voor.

26-10-2005 om 22:30 uur

hoi wietske,
dat lijkt me heel moeilijk voor je! ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!
Ik vind het knap dat je zo'n beslissing hebt genomen
liefs susan

06-11-2005 om 21:04 uur

hoi wietske.

Ik wens jullie als gezin veel sterkte. Vooral omdat jullie alleen achter blijven. Ik ben zelf ook in Davos geweest maar ik was ouder dan elf jaar als jullie zoon nu  is. Het is als ouder zijnde moeilijker als het kind zelf daar.
Maar jullie gaan toch wel mee om hem weg te brengen?
Dat was toen wel zo dat de ouders hun kind zelf weg mochten brengen.
Heel veel sterkte en het komt wel goed.
De begeleiding in nederland is ook goed.

Groetjes van Henriet
:Y ^O^ :W

16-12-2005 om 22:31 uur
Reactie op rakker

hallo

ik ben een ouder van een kind met zware astma. het is nog wachten op de toestemming van de zorgverzekeraar en dan wordt het opname davos. ik zou graag in contact willen komen met ouders die dit al eens hebben meegemaakt. onze zoon is 11 jaar.

wietske klooster

Hoi Wietske,

Is er al iets bekend over de opname Davos, of duurt het verkrijgen van toestemming langer ?

18-12-2005 om 00:19 uur

Hey Wietske,
Is julile zoon inmiddels al in Davos of nog niet? en voor hoe lang moet hij erheen dan?
Ik ben er dit jaar zelf bijna 5 maanden opgenomen geweest op de kindergroepen. En in januari moet ik helaas weer trug. Het zal wel een moeilijke beslissing voor jullie zijn geweest lijkt me. Ik ben al wat ouder (17)  maar mijn ouders vond het ook lastig. Ze kwamen gelukkig wel elke 6 weken ongeveer op bezoek dat was wel fijn. Maar het was voor hun ook moeilijk dat ik niet thuis was enzo, en voor mijn broertje was het dat ook. Maar het heeft me wel heel veel geholpen en daar waren mijn ouders wel blij mee om te zien dat t weer goed met me ging.
Helaas moet ik wel weer trug, das ook niet niks voor mijn ouders, maar het kan nu geowon niet anders. Het gaat te slecht met me hier en dat zien hun ook, dus van de andere kant zijn ze wel blij dat ik weer de kans krijg op om te knappen.
Heel veel sterkte en succes ermee in ieder geval! en misschien zie ik jullie of jullie zoon nog wel in Davos.

groetjes,
kim.

26-12-2005 om 15:24 uur

hallo kim,

Misschien zie ik je nog. Berthold is ondertussen sinds oktober in Davos. Hij knapt er erg op. Maar het is best wel een pittige tijd, voor hem maar ook voorons. Hij zei inderdaad dat begin januari een heleboel nieuwe kinderen komen. Zelf mag hij op 15januari weer naar huis. Hij is er dan 13 week geweest.
Ik wens je alle sterkte toe voor de komende tijd hier maar ook voor daar. Dat je er spoedig baat bij mag hebben
groetjes wietske Klooster

05-01-2006 om 23:20 uur

Hey Wietske,
heel veel succes nog met de laatste lootjes! FIjn dat jullie zoon er goed opknapt! ja moeilijk is het zeker ja, k weet dr alles van.
helaas is het nu ineens weer niet zeker of ik wel mag gaan. eigenljk wordt ik zondag opgenomen en zou ik zaterdag hier weggaan, maar de verzekering doet erg moeilijk (wat niet verwacht was). Ze hebben eigenlijk nee gezegd en nou zou er dinsdag alweer naar gekeken worden en toen zeiden ze woensdag of donderdag en vandaag is dr nog niks bekend, dus wordt erg spannend morgen :S
maar ja we zien wel weer.
Hopelijk gaat het thuis straks ook allemaal goed met u zoon!
gr's kim.

08-01-2006 om 19:01 uur

hey kim,

wat vervelend voor je. dan ga je er van uit en dan kan het nog niet. vooral omdat je het hier ook niet goed doet. ik hoop voor jou dat er gauw duidelijkheid komt. wij reizen komende zondag af om berthold op te halen. heerlijk na 13 week ons mannekej weer thuis. we gaan deze keer vliegen. dus heel misschien zie ik jou daar nog wel.
alle goeds toegewenst.

wietske :)

08-01-2006 om 19:10 uur
Reactie op rakker

hey kim,

wat vervelend voor je. dan ga je er van uit en dan kan het nog niet. vooral omdat je het hier ook niet goed doet. ik hoop voor jou dat er gauw duidelijkheid komt. wij reizen komende zondag af om berthold op te halen. heerlijk na 13 week ons mannekej weer thuis. we gaan deze keer vliegen. dus heel misschien zie ik jou daar nog wel.
alle goeds toegewenst.

wietske :)

Hoi Wietske,

Wat heerlijk zeg, dat jullie zondag Berthold na zo'n lange periode mogen ophalen. 
Zal best een emotioneel moment zijn stel ik mij zo voor. Geniet er goed van  ^O^

Groet,
Mark