Droge huid op gezicht/nek

09-06-2007 om 15:23 uur

Hallo, ik ben hier nieuw, ik was wat aan het zoeken over astma, ik ben al sinds mijn geboorte een astmapatient, en dat is eigenlijk wel kut.

Ik heb de laatste tijd last van een droge huid, niet over mijn heel lichaam, maar gezicht + nek voelen droog aan. En jeukt veel. Ik gebruik sinds enkele dagen van die Nivea creme, dit helpt wel, maar niet genoeg. Bestaan er middeltjes om dit tegen te gaan? Nadat ik een douche pak, is het pas erg, dan voelt alles zo droog aan, en jeukt het verschrikkelijk....

Btw, hebben jullie rond deze tijd van het jaar ook niet veel last van kortademigheid?

Groetjes

Login of registreer om te reageren
09-06-2007 om 18:39 uur

Hallo allereerst van harte welkom op het forum!
Ja ik herken je klachten wel, heb zelf ook al vanaf m,n geboorte allergische astma en ik heb ook een droge huid, en ja ik heb het met dit warme weer ook vaak erg benauwd.

Login of registreer om te reageren
09-06-2007 om 20:10 uur

hey,

voor de droge huidgebruik ik altijd babylotion ;) heb een heel gevoelige huid en dat werkt ontzettend goed ! :) misschien ook een idee voor jou ? :)

en wat betreft die benauwdheid.. dit is juist mijn beter periode.. ;) maar allergieen en prikkelbaarheid van de longen spelen daarin een grote rol ;) dus ook weerwisselingen enz... ;)

knuf sam

Login of registreer om te reageren
12-08-2007 om 13:07 uur

Haay

Ik heb hetzelfde probleem als jou.

Exceem kan ook komen door stress, misschien dat je dat veel hebt ?

Erg goed daartegen werkt ;; Ossenzalf , het is een vettende zalf, het werkt vooral goed tegen de droogte, tegen de jeuk zal ik voor de zekerheid toch even naar de dokter gaan, dan kun je tabletten krijgen of een hormonenzalf (ik zou dan kiezen voor de kleine tabletjes)

Groetjes Agnes

Login of registreer om te reageren
29-09-2007 om 17:02 uur

Hoi.

Mijn zoontje het er oko heel erg veel last van. Alshij het moeilijk krijgt dan krijgt hij oko meteen een zeerd roge huiderbij. Dus ik heb standaad een vette creme thuis liggen ik smeer hem daarmee in voro hij gaat slapen en dat werkt goed.

Ik heb nu vaseline creme via de kinderarts gekrege Werkt super

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 14:27 uur

ik heb een huidziekte en een hele drogenhuid krijg van de H.A. een hele goede creme en het help. :!!

Login of registreer om te reageren