Hoe ver ga jij?

10-10-2005 om 16:59 uur

Onze oudste dochter heeft dus eczeem sinds ze 6 weken oud is. We hebben inmiddels heel wat tips en goed bedoelde adviezen over ons heen gekregen. En ook zelf ga je opzoek naar een behandeling die DE oplossing voor haar eczeem zou kunnen zijn. (internet is wat dat betreft een goed medium)
Uiteraard hebben we al heel wat behandelingen achter de rug doch alles binnen het reguliere circuit. Ik heb veel contacten met ouders wiens kind(eren) eczeem heeft/hebben en vele van hen lopen stad en land af met hun kind om een oplossing te vinden. Wij kiezen er bewust voor dat niet te doen.
Maar ik vraag me af; hoe ver gaan jullie of zijn jullie gegaan in de zoektocht naar de "genezing" van het eczeem van jullie kind?

Groetjes
Yvonne

Login of registreer om te reageren
15-10-2005 om 00:23 uur

Dat lijkt me moeilijk, enerzijds wil je natuurlijk het beste voor je kind (logisch), maar om nou maar van alles te gaan en blijven proberen lijkt me voor het kind zelf ook absoluut geen pretje  :N

Daarnaast zou ikzelf niet uitwijken naar buiten het reguliere circuit, dat is puur omdat ik daar geen hoge pet van op heb. Tuurlijk, ik zou erachteraan zitten bij artsen, maar zou niet ten koste van alles blijven proberen. Dat blijven proberen vind ik eigenlijk zieliger voor het kind en jezelf want de teleurstellingen blijven zich dan opstapelen. 

Login of registreer om te reageren
15-10-2005 om 10:39 uur

Natuurlijk probeer je wel eens wat uit. Maar mijn ervaring is dat als je kind of jezelf iets mankeert mensen meteen komen aandragen met wonderdokters en middeltjes. Ik ben dan meestal toch wel kritisch want zou het echt zo zijn dan was iedereen toch gezond en hadden we de regeliere artsen niet meer nodig. Maar ook ik ben wel met Saskia naar een homeopaat geweest. Was toevallig de vader van haar vriendinnetje en het hielp ook wel. Maar op een gegeven moment wilde ze zelf er niet meer naar toe en toen zijn we gestopt. Ook heb ik wel eens zalfjes of pilletjes uitgeprobeerd hoor. Sta er wel open voor maar dan wel heel kritisch. Ik vind het al zo belastend voor een kind dat ze zo vaak naar dokters moeten gaan en zoveel medicatie moeten slikken. Daarom wil ik haar niet nog meer meeslepen naar allerlei artsen. Probeer haar zoveel mogelijk te sparen in dat opzicht wil dat ze zoveel mogelijk gewoon kind kan zijn.

Login of registreer om te reageren
15-10-2005 om 23:14 uur

Ik ben het volledig met Kaatje eens! Ik denk inderdaad ook dat je moet uitkijken om niet met het kind te gaan lopen "leuren" langs allerlei artsen en klinieken en allerlei middeltjes uitproberen. En dan 3 dagen proberen en dan werkt het niet en weer wat anders proberen... Dat gaat natuurlijk niet werken.

Login of registreer om te reageren
18-10-2005 om 10:40 uur

Hallo,
Wat herkenbaar wat hier geschreven is. Ik vind dat ook heel moeilijk. Hoe ver moet ik gaan? Moet ik Senna op een dieet zetten waar ze helemaal niks mag eten, moet ik naar een homeopaath, moet ik meer 'eisen ' van de dermatoloog... ik weet het ook allemaal niet zo goed en vooral waar doe ik nou goed aan? Moeilijk.
Op dit moment gaat het hardstikke goed met het eczeem, maar dat komt vnl. door een wondermiddel van de dermatoloog waar ik nou niet zo weg van ben... Maar ja, nauwelijks jeuk op dit moment en haar huid ziet er bijna gaaf uit.....
Prettig om te lezen dat er meer zitten met deze dilemma's...

Login of registreer om te reageren
20-10-2005 om 22:04 uur
Reactie op ingrid

Hallo,
Wat herkenbaar wat hier geschreven is. Ik vind dat ook heel moeilijk. Hoe ver moet ik gaan? Moet ik Senna op een dieet zetten waar ze helemaal niks mag eten, moet ik naar een homeopaath, moet ik meer 'eisen ' van de dermatoloog... ik weet het ook allemaal niet zo goed en vooral waar doe ik nou goed aan? Moeilijk.
Op dit moment gaat het hardstikke goed met het eczeem, maar dat komt vnl. door een wondermiddel van de dermatoloog waar ik nou niet zo weg van ben... Maar ja, nauwelijks jeuk op dit moment en haar huid ziet er bijna gaaf uit.....
Prettig om te lezen dat er meer zitten met deze dilemma's...

is dat een wondermiddel op prednison basis ?  Dan kan ik me op zich wel voorstellen dat je er niet kapot van bent, maar als ik het goed lees werkt het prima, en heeft je kind er baat bij.  Ik zou dan echt niet verder gaan leuren langs allerlei dokters en alternatieve klinieken die allemaal het ei van Columbus denken te hebben.

Login of registreer om te reageren
30-11-2005 om 14:17 uur

Bij onze oudste is het gelukkig beheersbaar geworden (mede dankzij zijn opkomend astma trekt het eczeem soms zomaar een beetje weg) , maar veel naar de dokter gaan we er niet mee. Een paar keer geweest maar het kost zoveel tijd en het zet je kind zo in het hoekje van 'er is iets aan de hand'.
En hadden we eindelijk Elidel, hielp het de derde periode dat we het gingen gebruiken gewoon helemaal niets meer! We hebben hem nu maar geleerd om 'op zijn broek te krabben' als het heel erg is, in plaats van op zijn huid. Het blijft heel zielig, die jeuk, maar hij slaapt er nu wel wat beter om.

Voor onze jongste wel doorverwezen (9 maand) maar nog geen oproep gehad. En ach, met handschoentjes of krabpakje aan is het redelijk te doen, ze slaapt er gelukkig wel om.

Kortom, we zijn heel erg gedemotiveerd om ermee te dokteren, laat staan naar het alternatieve circuit te gaan. Ze hebben gewoon eczeem, hopelijk wordt het wat minder naarmate ze groter worden en meer is er toch niet aan te doen.

Login of registreer om te reageren