Schoon op kantoor

08-10-2005 om 22:58 uur

Bij ons op het werk wordt er om de dag "schoongemaakt" dwz het buro voor datgene wat vrij is en de prullebakken worden geleegd. Ik vond dat ik nogal de laatste tijd weer flink aan het niezen was en vond op de vloer ook heel wat stofvlokken toen ik wat beter rondkeek. Na mijn opmerking dweilen ze de grond wat vaker schoon en ik heb een luchtbevochtiger op mijn kantoor gezet met een ionisator. Ik heb normaal tegen deze tijd al weer aardig wat klachten, maar op dit moment gaat het eigenlijk best redelijk.

Het is denk ik belangrijk dat er goed wordt schoongemaakt bij astma en dat hier ook iets op uitgedaan wordt! Wel voor jezelf opkomen hoor!!

Mhg,
Fides

Login of registreer om te reageren
08-10-2005 om 23:21 uur

Bij mijn allereerste baan was het ook altijd zo'n stofboel en dan lag er nog tapijt ook. Ik zat in een ruimte waar 9 pc-ventilatoren continue het stof rondbliezen, maar er werd maximaal 1x per maand schoongemaakt. Ik was die tijd om de haverklap ziek. Als ik weer op mijn werk verscheen, duurde dat vaker niet langer dan 2 dagen of het was weer raak. Aan een collega had ik verteld dat ik astma heb en allergieën, maar dat had ik beter niet kunnen doen: even later stond mijn baas tegen me te schreeuwen waarom ik dat niet tijdens het sollicitatiegesprek had gezegd?  :? Ja wat denkt ie zelf, omdat ik dan niet aangenomen was, omwille van iets dat niets met mijn capaciteiten te maken heeft. Volgens een bedrijfsarts hoefde ik dat helemaal niet te vertellen, maar ja je mag vast niet liegen als ze je het rechtstreeks vragen toch? Toen was ik nog een groentje en durfde geen eisen stellen ivm een schone werkplek, maar dat is iets wat ik nu wel zou proberen. Eigenlijk zouden gladde vloeren op alle werkplekken en in openbare gebouwen verplicht moeten zijn. Het astma fonds is momenteel geloof ik bezig met een campagne over het binnen-klimaat. Ik hoop dat dat op dit vlak ook een grote verbetering oplevert!

Login of registreer om te reageren
23-10-2005 om 22:50 uur

Eerlijk gezegd kan ik niet positief zijn over het schoonmaken wat er op mijn werk zou gebeuren. Bij de computers is het enorm stoffig, ik krijg de indruk dat er hooguit 2 maal per week wordt gestofzuigd en ook de vensterbanken zijn niet altijd schoon.

Nu zal dit waarschijnlijk mede komen doordat de schoonmakers binnen bepaalde tijden moeten werken. Ze hebben een paar uur na werktijd en als je dan niet dagelijks komt moet het met 'de Franse slag'  :-\

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 10:16 uur

Denk inderdaad dat er in schoonmaak kosten flink bezuinigd word. Dat daar minder geld voor word uitgegeven. Maar uiteindelijk kost het hun dus meer als je werknemers ziek worden van het vele stof. Pas geleden was er trouwens bij Radar ook nog een stukje over de toner ziekte. Heb het ergens anders op dit forum ook al verteld. Hetr schijnt dat mensen dus ook heel veel klachten krijgen van printers, kopieerapparaten en faxen.

Login of registreer om te reageren
13-11-2005 om 15:51 uur

Ik werk op kantoor van een sociale werkvoorziening.
Doordat ik twee jaar geleden zo ontzettend benauwd ben geworden doordat het er zo vies was, wordt er nu elke dag gezogen en komen ze elke dag de boel afnemen. 1 keer in de 2 maand dan sop ik zelf alle kasten uit omdat daar materiaal in zit waar de schoonmaakdienst niet bij mag komen.
Het werkt perfect. Ben ik een keer weer te benauwd dan wordt er gelijk beter schoongemaakt.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren