Stress en copd

06-10-2005 om 23:02 uur

wie weet of stres effect heeft op copd.
ik heb nog geen uitslag van mijn longarts
ofik deze ziekte daadwerkelijk heb
maar de symptonen zijn zeer sterk
groetjes cor

Login of registreer om te reageren
07-10-2005 om 07:20 uur

Hoi cor
Stress heeft wel degelijk een grote invloed op copd.
Als alles goed zit en je bent rustig heb je het de helft minder benauwd of dan dat je in een stress situatie komt. Ik gebruik altijd Alprazolam bij mijn copd. en dat bevalt me goed.
Groetjes Tinie

Login of registreer om te reageren
07-10-2005 om 09:12 uur

dat heeft zeker invloed hoor
marielle en ik hebben er allebei last van :Y
sterkte de komende tijd
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
22-10-2005 om 19:40 uur

Hoi Cor,

Stress heeft inderdaad invloed op COPD. Ditzelfde geldt overigens ook voor astma  :Y
Op momenten dat jij je druk maakt heeft dit invloed op je lichaam. Je klachten zullen dan toenemen.
Heeft je longarts je inmiddels aangegeven of jij COPD hebt ?

Login of registreer om te reageren
23-10-2005 om 14:46 uur

Hallo Cor,

Bij  mij gaan stress en benauwdheid zeker samen. Alles moet eigenlijk op rolletjes lopen, wil je het een beetje onder controle hebben, maar ja, waar gebeurt dat? Dat echt alles gaat, zoals het moet gaan?

Groetjes Ina.

Login of registreer om te reageren
23-10-2005 om 20:32 uur

Volgens mij is het ook zo dat stress een uitwerking heeft op elke chronische ziekte. Dus ook op astma, eczeem en bij mij dus ook op diabetes. Als je maagpatient bent krijg je daar weer last van, dus langdurige stress is gewoon niet goed voor je, zelfs voor een gezond mens niet! Maar als chronisch zieke moet je dus vooral ook zorgen dat je kunt "onthaasten", zorgen dat je dus tijd neemt om je te ontspannen. Is soms ook erg lastig, ik weet er alles van... maar ja, gezondheid gaat voor alles en iets vaker nee zeggen, zou wel eens willen helpen!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren