Gesloten buitenwagen aangevraagd

Ik heb via de wmo om een geloten buitenwagen aangevraagd. Na mijn laatste ziekenhuisopname vond mijn longarts dat ik stappen moest ondernemen om mee hulp te krijgen, voor thuis en buiten. Ben zeer gevoelig voor slechte weersomstandigheden, en heb gauw last van onstekingen. Maar omdat ik een gezonde partner heb, kom je bijna neregens voor in aanmerking. Wel kon ik via de wmo om een vervoersoplossing krijgen. Ben gegaan voor een gesloten buitenwagen. Ben onlangs bij de medisch adviseur van de gemeente geweest, en ik geef me 50% kans. Hij wilt nog contact opnemen met mijn longarts, dus ik moet nog even wachten op de uitkomst, vind het wel spannend. Ik houd jullie op de hoogte of ik in aanmerking kom.

Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• ukkieukkie Gebruiker
    ik ga voor je duimen hoor
    ik heb zon wagen,zau niet meer zonder willen
    ik heb hem zelf gekocht  :Y
    succes  liefs ukkie
  • christychristy Gebruiker
    WAT IS EEN GESLOTEN BUITENWAGEN???
  • ukkieukkie Gebruiker
    een invalideauto deze rijden 40km per uur en is geen brommobiel!
    je mag er mee op fietspaden,winkelcentrum parkeren op de stoep mits je de weg niet volledig belemmert
  • StuartStuart Gebruiker
    op 1179349547:

Ik heb via de wmo om een geloten buitenwagen aangevraagd. Na mijn laatste ziekenhuisopname vond mijn longarts dat ik stappen moest ondernemen om mee hulp te krijgen, voor thuis en buiten. Ben zeer gevoelig voor slechte weersomstandigheden, en heb gauw last van onstekingen. Maar omdat ik een gezonde partner heb, kom je bijna neregens voor in aanmerking. Wel kon ik via de wmo om een vervoersoplossing krijgen. Ben gegaan voor een gesloten buitenwagen. Ben onlangs bij de medisch adviseur van de gemeente geweest, en ik geef me 50% kans. Hij wilt nog contact opnemen met mijn longarts, dus ik moet nog even wachten op de uitkomst, vind het wel spannend. Ik houd jullie op de hoogte of ik in aanmerking kom.
    Weet je inmiddels al iets meer? Het is nu een maand geleden en wellicht is de aanvraag nu reeds in behandeling? Ik ben benieuwd naar een update in deze zaak :Y
  • ukkieukkie Gebruiker
    op 1182087925:

Weet je inmiddels al iets meer? Het is nu een maand geleden en wellicht is de aanvraag nu reeds in behandeling? Ik ben benieuwd naar een update in deze zaak :Y

stuart dit zal wel even duren  :Y
    bij marielle dr tandem duurde het 8mnd voor we antwoord kregen van de gemeente
    ik hoop echt dat deze aanvraag sneller gaat  :Y
  • rahimnsrahimns Gebruiker
    Hoi allemaal,

ik zit idd nog met spanning te wachten op een antwoord van de gemeente. Ik heb al wel gehoord dat ze  contact hebben opgenomen met mijn longarts en dat ze op zijn brief zitten te wachten. Ik wacht nog even gespannen af en ik houd jullie op de hoogte.
  • StuartStuart Gebruiker
    op 1182106708:

stuart dit zal wel even duren  :Y
    bij marielle dr tandem duurde het 8mnd voor we antwoord kregen van de gemeente
    ik hoop echt dat deze aanvraag sneller gaat  :Y
    Absurd gewoon dat het zolang heeft moeten duren  >:(

op 1182118075:

Hoi allemaal,

ik zit idd nog met spanning te wachten op een antwoord van de gemeente. Ik heb al wel gehoord dat ze  contact hebben opgenomen met mijn longarts en dat ze op zijn brief zitten te wachten. Ik wacht nog even gespannen af en ik houd jullie op de hoogte.
    Hopelijk hoor je snel iets :Y
    Hoi, weet helaas nog niets. Ik heb van mijn longarts gehoord dat hij op 15 mei al een brief had geschreven. Bij het indicatie orgaan zeiden ze dat hij idd op 19 mei was ontvangen maar hij lag nog steeds bij de medisch adviseur, dus ik moet nog maar even wachten. Ik ben nu 3 maanden bezig. Normaal staat e 8 weken voor. Dus nog even geduld. Hou jullie op de hoogte.
    Ik heb goed nieuws. Ben deze week gebeld door de gemeente en mijn aanvraag is goedgekeurd. Ik ben daarmee pas de derde persoon in Almere die een gesloten buitenwagen is toegewezen. Ik moet mijn longarts blijkbaar zeer dankbaar zijn voor zijn inbreng. Moet nu nog wachten op de uitwerking. Ik heb namelijk een pgb-vorm gevraagd. Daarmee ben ik de eerste dus de gemeente moet nu nog alles uitzoeken. Ben zelf al gaan rondkijken. Ben zelf geen liefhebber van de welbekende canta. Ben nu uitgekomen bij de JDM-City.

MVC-033S(6).JPG

Ben heel blij met dit goede nieuws, nu nog even geduld hebben.
  • ukkieukkie Gebruiker
    o wat goed zeg  *O*  *O* gefeliciteerd hoor

mag je zelf kiezen welk type? das wel erg luxe
    normaal krijg je dus een canta met alles wat daarbij hoort verzekering onderhoudskosten
    ook omdat de canta overal mag komen in winkelcentras op de stoep fietspad noem mar op
    wel zo handig als je hebt aangegeven niet ver te kunnen lopen
    een brommobiel mag stukken minder dan de canta mischien iets om te over na te denken

ik wens je heel veel veilige kilometers met je gesloten wagen welke het dan ook mag zijn

liefs ukkie
    Ja, sinds 1 januari mag je wmo voorzieningen zelf regelen via een persoons gebonden budget. Je krijgt het geld en mag zelf je voorziening aanschaffen volgens de regels die zij stellen, en daar valt hellaas een brommobiel buiten, ik mag alleen een wagen aanschaffen die op fietspaden mag, dus een canta of evt deze jdm. Ik moet even wachten wat voor budget ik krijg. deze wagen koste 11.500 en een canta rond de 10.000, dus als ik mijn budget heb neem ik een beslissing. En nog bedankt voor jullie reacties en medeleven
  • StuartStuart Gebruiker
    op 1183578658:

Ja, sinds 1 januari mag je wmo voorzieningen zelf regelen via een persoons gebonden budget. Je krijgt het geld en mag zelf je voorziening aanschaffen volgens de regels die zij stellen, en daar valt hellaas een brommobiel buiten, ik mag alleen een wagen aanschaffen die op fietspaden mag, dus een canta of evt deze jdm. Ik moet even wachten wat voor budget ik krijg. deze wagen koste 11.500 en een canta rond de 10.000, dus als ik mijn budget heb neem ik een beslissing. En nog bedankt voor jullie reacties en medeleven
    Wat een hoop geld kost zo'n wagen nog! Klasse zeg, dat je aanvraag is goedgekeurd. Heb je inmniddels al een keuze kunnen maken of moet je nog wachten op je geld  :?
    Ben wezen informeren naar de canta en naar de JDM City en mijn voorkeur gaat zeker uit naar de JDM. De afwerking van deze wagen is veel mooier en hij is ook nog eens goedkoper. Een instapmodel Canta blijkt al bijna 12000 euro te kosten. De gemeente heeft alleen nog niets van zich laten horen, maar ja het is natuurlijk vakantietijd. Ben bij een leverancier in amsterdam geweest en hij vertelde mij dat JDM deze wagens alleen bouwt voor de nederlandse markt en dat ze dit doen 1 keer per jaar. Dan wordt de productie van hij brommobielen platgelegd en bouwen ze ong 13 city's. Dit zal waarschijnlijk in Oktober zijn. Zodra ik op papier accoord heb van de gemeente ga ik hem bestellen. Ik zal nog even geduld moeten hebben.
    Ik ben weer wat verder. De gemeente heeft contact met me opgenomen en een bedrag genoemd. Voor een periode van 6 jaar krijg ik 17000 euro. Dat is voor aanschaf van de wagen, een onderhoudscontract en verzekering. Ik heb al een offerte laten maken en moet alleen nog wachten op de schriftelijke bevestiging van de gemeente. Dat gaat nog even duren wat de behandelaar van mijnzaak gaat nu eerst op vakantie. Maar het gaat er nu eindelijk van komen. Ik hoop mijn wagen te hebben voordat het najaar begint. Echt spannend.
  • EefEef Gebruiker
    Ik duim dat je snel je wagen krijgt en zeker voor de winter.  ^O^

*O*Eef
  • MarkMark Gebruiker
    op 1185487754:

Ik ben weer wat verder. De gemeente heeft contact met me opgenomen en een bedrag genoemd. Voor een periode van 6 jaar krijg ik 17000 euro. Dat is voor aanschaf van de wagen, een onderhoudscontract en verzekering. Ik heb al een offerte laten maken en moet alleen nog wachten op de schriftelijke bevestiging van de gemeente. Dat gaat nog even duren wat de behandelaar van mijnzaak gaat nu eerst op vakantie. Maar het gaat er nu eindelijk van komen. Ik hoop mijn wagen te hebben voordat het najaar begint. Echt spannend.
    Wat een enorm dure toestand zeg. Mooi dat je zo'n mega bedrag krijgt van de gemeente hiervoor want zelf  betalen is bijna geen optie als ik dat zo lees.
    Ja, deze vervoermiddelen zijn idd zeer prijzig. Zelfs 2e hands zijn ze mog aan de dure kant. Ik heb echt geluk gehad, want de gemeente almere verstrekt ze niet veel. Ik wacht nu nog steeds op de schriftelijke bevestiging van de gemeente zodat ik de wagen kan bestellen en ik hoop deze eind september, begin oktober te hebben. Ik ben echt benieuwd.
  • StijgertjeStijgertje Gebruiker
    Pffff de gemeente Almere is echt enorrrrem traag, en gaan maar gewoon hun gang, ik kan het weten (ben een Havenaar ;)).

Top dat je een wagentje heb nu! Ze zijn wel duur, zeg! Maar als het niet anders kan dan moet het maar.

Op het plaatje te zien istie erg groot, beetje het standaard Fiat Punto model? En ik heb me altijd afgevraagd: Rijdt hij ook als een auto?
    De auto is echt niet groot, op de foto lijkt het misschien zo, ik vergelijk de maten met die van een smart zodat je een indruk krijgt.

SMART                       JDM City                  Canta

Lengte:          2,50 meter                  2,64 meter              2,28 meter
    Breedte:         1,52 meter                  1,10 meter              1,09 meter
    Hoogte:          1,53 meter                  1,44 meter              1,63 meter  

Dus je ziet behalve de lengte is zelfs een smart groter.
    Maar je zit zeer comfortabel, zelfs met mijn 1.90.  Verder stuurt en rijdt hij als een automaat, maar met zijn motor van maar 220cc klinkt hij meer als een scooter. Ik hoop alleen dat je binnen niet al te veel hoort, mischien binnenkort maar eens een proefrit maken. Als ik meer weet laat ik het julltie weten.

PS. Er is trouwens ook niet heel veel meer keus, de enige serieuze concurrent is de Canta en als je alle 2 ziet.....nou ja oordeel zelf

De Canta
    Foto-BWJ74YUH.jpg
    De JDM
    Foto-ZKDDYFXA.jpg

I rest my case
  • ukkieukkie Gebruiker
    hahaaaaaaaaaa rahims
    gefeliciteerd met je wagen hoor,vergeet niet dat jij in een luxe positie zit hoor
    ik heb mijn canta zelf moeten kopen een tweedehandsie en ik ben er vet blij mee
    dat ding heeft voor mij zn geld alang opgebracht en met mij ruim 1500km gereden naar het ziekenhuis
    nau moet ik wel zeggen dat ik vind dat de mijne een witte canta dus mooier is dan die grijze of rode cantas
    maar ik denk dat ik als de gemeente ons zau sponseren toch weer voor een canta zau gaan
    al is het aleen maar voor de hoge instap en ruimte achterin en het rijden en parkeren overal zelfs in winkelcentra

veel veilige kilometers gewenst

groetjes ukkie
    Ukkie het was ieder geval niet beledigend bedoeld, ik weet ook wel hoe moeilijk het is om de juiste hulpmiddelen te krijgen, en ik had eigenlijk ook nooit verwacht dat deze wagen mijn toegewezen zou worden. Verder zou als jouw gemeente je dit ook toewijzen, en ik zou als ik jou was zeker een aanvraag indienen want nooit geschoten is zeker mis, mag deze wagen hetzelfde als de canta. Het is een gelijkwaardige auto met dezelfde mogelijkheden. Ook deze wagen mag ook overal geparkeerd worden en heeft zelfs meer kofferbakruimte als de canta. Tevens ligt de nieuwwaarde van deze wagen lager dan die van de Canta. Ik gun het je van harte en ik hoop dat je nog veel plezier zult hebben van je wagen.
  • ukkieukkie Gebruiker
    haha nee ik vind niet beledigent hoor,ik ben al blij dat tie rijd
    maar zon auto pf gloedjenieuw daar droom je toch van
    weet je :@ ik heb zon waslijstvan hulpmiddelen dat ik dit er niet bij durf aan te vragen
    marielle heeft nu allerlei dingen nodig,maar 8mnd wachten pfffffffff dat kan echt niet
    dus ik koop veel zelf tweedehands omdat ik het nu nodig heb  -O-

groetjes ukkie
    beste ukkie, Je hebt het recht om om die dingen te vragen, dus schroom niet en werk je lijstje af, zeker zo'n wagen, je hebt er al eentje dus het hoeft niet morgen. We hebben in dit land veel voorzieningen en het zou zonde zijn dat je daar geen gebruik van zou maken. Begin gewoon, nee heb je en ja kun je krijgen, ook al duurt het soms wat langer, succes en groetjes  :P ;)
    Hier weer een update. Vandaag de brief van de gemeente ontvangen en de daarbij horende contracten. Heb de brief meteen naar het bedrijf gefaxt, zodat deze de wagen kunnen gaan bestellen. Nu nog een maand wachten en dan zou het zover moeten zijn. Ik ben echt benieuwd.  *O* :P :X
  • ukkieukkie Gebruiker
    ooooooooo wat fijn zeg  _O_
    ik ben echt blij voor je,je zult zien je kan straks niet meer zonder dat ding
    ik heb gister op site gekeken van de jdm invalidewagen prachtig en ook zon handige deur achter
    dar heb je veel profijt van met je boodschappen  *O*
    nau ik tel met je mee af hoor succes groetjes ukkie
    Nou maar weer eens een korte update.

Geld van de gemeente is onderweg, en als alles goed is wordt de wagen 1 oktober geleverd.
    De wagen gaat er iets anders uit zien, volgens de leverancier heeft de wagen nieuwe koplampen en is ook de motor aangepast.
    Stiller en krachtiger.
    De wagen wordt ook 1000 euro duurder, heb ik even geluk.
    Nou het aftellen is begonnen.
    Ik krijg van de week de eerste foto's gemaakt in frankrijk door de importeur.
    Ik ben heel benieuwd.
  • DorineDorine Gebruiker
    Dat schiet dan al op, nog zo'n 2 weken wachten.
    laat je de foto's wel ff zien als je ze binnen hebt?

Groeten, Dorine
    Helaas, ik zal nog iets langer moeten wachten.
    Ik heb vandaag de importeur gesproken en die kwam net terug uit frankrijk waar deze wagens worden gebouwd, en hij was nog niet helemaal tevredem over de veranderingen die op de auto waren gedaan.
    Over 2 weken gaat hij weer terug en als dan alles naar tevredenheid is gaat hij in productie, dus ik hoop ergens tussen begin en half november meer zekerheid te hebben, we wchten af.  ;(
    En weer een teleurstelling, de importeur was nog steeds niet tevreden, dus de wagen wordt weer uitgesteld, en dat met de winter op komst is dat wel balen. Met veel geluki wordt het begin december. Bij meer of beter nieuws volgt er weer een update.  ;(
  • MarkMark Gebruiker
    op 1193600405:

En weer een teleurstelling, de importeur was nog steeds niet tevreden, dus de wagen wordt weer uitgesteld, en dat met de winter op komst is dat wel balen. Met veel geluki wordt het begin december. Bij meer of beter nieuws volgt er weer een update.  ;(
    Er gaat zo wel erg veel tijd in zitten zeg, balen! Ik hoop voor je, dat begin December nu een en ander definitief doorgaat voor je :Y
Log in of Registreer om te reageren.