Vermoeidheid

06-10-2005 om 11:18 uur Gesloten

Hoi mensen!

Ik ben vandaag thuis gebleven omdat ik gewoon echt niet meer mn bed uit kon komen...!ik snap niet goed waar die vermoeiheid vandaan komt, maar als het goed is heeft mn longarts dat nu wat uitgebreider onderzocht. maar voor mijn gevoel moet ik een beter balans zoeken zodat ik minder vermoeid ben. heeft iemand hier ervaring mee? want ik kan niet wegblijven van school, tegenwoordig draait het lessysteem namelijk om eigen verantwoordelijkheid! >:(

Liefs nina

De reacties zijn gesloten.
06-10-2005 om 13:54 uur

Hoi Nina,

Wat rot dat je zo moe bent. Ik ben soms ook erg moe, meestal door slecht slapen, veel aanvallen, veel benauwd. Dat vormt toch een aanslag op je energieniveau waardoor je soms heel erg moe bent.
Probeer ook rustig te blijven, van stress word je alleen maar meer moe. En vraag ernaar bij de longarts en/of de huisarts. Zij zijn medisch onderlegd en kennen de oorzaken van vermoeidheid.

Sterkte ermee.

Hilde

06-10-2005 om 14:54 uur

Hoi Hilde,

Dankjewel :s) bij mij is het nu een combinatie van veel stress en slecht slapen. en vanuit hier dus ook weer meer last van mn luchtwegen. maar misschien heb ik ook wel gewoon iets onder de leden, maar ik wacht nog even af.

Vooral het schoolverzuim vind ik vreselijk, en die hele weekenden slapen in plaats van leuke dingen doen....!en ik ben nog wel in de 'bloei van mijn leven'....:( niet leuk!

Liefs nina

06-10-2005 om 17:08 uur

hee Nina,
wat vervelend zeg die vermoeidheid  -O- en dat je nu je lessen moet missen...
ik ben eigenlijk altijd moe, voel me nooit echt uitgerust als ik mijn bed uitkom maar ben dan niet moe genoeg om thuis te blijven ofzo. weet ook niet precies waar het aan ligt bij mij, kan medicijnen zijn natuurlijk maar ook gewoon te weinig slaap, te druk met alles enzo.

hoop dat de longarts je ermee kan helpen joh!

liefs, Sel

03-11-2005 om 17:18 uur

hoi allemaal,
had weer even een vraagje! Ik ben vaak heel moe, als ik een paar uur naar school ben geweest dan moet ik gewoon echt even en uurtje slapen anders dan kan ik echt niks meer! mijn ogen vallen dan na het eten al dicht en dan slaap ik tot de volgende ochtend! Ik zou niet weten waar dit vandaan komt :S herkent iemand dit? heeft er iemand een idee van hoe het komt? zou het kunnen komen doordat ademen meer moeite kost?
liefs susan

03-11-2005 om 19:16 uur

Hoi Susan

Heel herkenbaar. Ik ben momenteel ook thuis van mijn werk. Wanneer ik iets gedaan heb dan ben ik bek af. Ik ga meestal al om half negen naar bed, gezellig voor mijn man, en overdag slaap ik ook nog wel eens een uurtje. Ik denk inderdaad dat het door de benauwdheid komt. Ik heb wel eens gelezen dat wanneer je benauwd bent er minder zuurstof in je bloed zit met als gevolg dat de rest van het lichaam ook op halve krachten werkt. En dit kan natuurlijk vermoeidheid veroorzaken.

gr. Olga :W

03-11-2005 om 20:05 uur

Hoi olga
bedankt voor je reactie! Ben blij dat ik niet de enige ben! mijn ouders vinden soms dat ik me maar aanstel en dan begin ik te twijfelen aan mezelf! maar ik kan nog wel 32 uur per week werken maar dan slaap ik naar het werk alleen maar!
liefs susan

03-11-2005 om 20:49 uur

Dat lijkt me heel rot als je zo jong bent, en je hebt geen enrgie om leuke dingen te doen.

03-11-2005 om 21:38 uur

hoi peter

is zeker rot maar dat zal denk ik nooit veranderen ook al ben je oud:P. ik zelf vind het erg dat mensen denken dat je je aanstelt en dat je voor de lol een uur gaat slapen als je afgewerkt bent. Of mensen die zeggen je bent nog jong je hebt energie voor 10 kom toch uit dat bed :S. maar ja denk altijd maar ze weten niet beter O-) hahaha
liefs susan

03-11-2005 om 22:15 uur
Reactie op susan

hoi peter

is zeker rot maar dat zal denk ik nooit veranderen ook al ben je oud:P. ik zelf vind het erg dat mensen denken dat je je aanstelt en dat je voor de lol een uur gaat slapen als je afgewerkt bent. Of mensen die zeggen je bent nog jong je hebt energie voor 10 kom toch uit dat bed :S. maar ja denk altijd maar ze weten niet beter O-) hahaha
liefs susan

dat is ook heel grustrerend.  Ze kunnen aan de buitenkant niets aan je zien, en ze kunnen zich ook niet voorstellen dat je echt totaal geen puf en energie meer hebt om ook nog maar een stap te doen.  Wel goed trouwens dat je goed naar je eigen lichaam luistert, en er ook an toegeeft als je lichaam om slaap vraagt.  Maar het is inderdaad opboksen tegen vooroordelen.  Jammer dat mensen niet meer inlevingsvermogen hebben.

04-11-2005 om 09:07 uur

hoi peter,
Het is zeker jammer dat ze ziet zo veel inlevingsvermogen hebben! eigelijk zouden die mensen zich eens een dagje  zo moe en benauwd moeten voelen:P dan weten ze tenminsten wat het is!
liefs susan