Geen flixotide in zomer -> dochter 3 cm gegroeid

05-10-2005 om 23:03 uur

:s)  Deze zomer ging het zo goed met de luchtwegen van dochterlief, dat we eigenlijk niet gepuft hebben, op aanraden van de kinderarts mede......nu bleek ze in die 3 maanden 3 cm gegroeid en ruim 1 kilo aangekomen te zijn. Kan dit dan toch komen doordat ze geen flixotide heeft gekregen? Overigens, nu het weer weer minder wordt begint ze weer te rochelen en zijn we maar weer gaan puffen....

Barbara :Y

Login of registreer om te reageren
07-10-2005 om 17:08 uur

Ik ben geen deskundige, maar ik zou eerder denken dat  het komt omdat ze zich gewoon goed gevoeld heeft.  Ziek zijn, benauwd zijn vergt veel van het lichaam. dan blijft er weinig energie over om te groeien.
Jammer dat het nu weer minder gaat. Maar ja de winter komt eraan he  :?

Login of registreer om te reageren
07-10-2005 om 23:47 uur

Ja, daar baal ik ook best van  :'(
Maar misschien heb je gelijk, dat het eerder komt van het zich goed voelen enzo.....zo had ik er nog niet naar gekeken ;)

Login of registreer om te reageren
22-10-2005 om 19:45 uur
Reactie op spekkie70

:s)  Deze zomer ging het zo goed met de luchtwegen van dochterlief, dat we eigenlijk niet gepuft hebben, op aanraden van de kinderarts mede......nu bleek ze in die 3 maanden 3 cm gegroeid en ruim 1 kilo aangekomen te zijn. Kan dit dan toch komen doordat ze geen flixotide heeft gekregen? Overigens, nu het weer weer minder wordt begint ze weer te rochelen en zijn we maar weer gaan puffen....

Barbara :Y

Ik denk niet dat het door de Flixotide komt hoor, dat Thyrtje gegroeit is. Ze gebruikte toch niet een hele hoge dosis daarvan, want alleen dan kan het voorkomen dat er groeistoornissen optreden. Viento heeft nooit groeiproblemen gehad ondanks dat hij 365 dagen per jaar medicijnen gebruikt

Groetjes van mij, en een knuffel voor mijn kleine nichtje!!!

Login of registreer om te reageren
29-10-2005 om 12:50 uur

de op 1 na hoogst toegestane dosis afgelopen winter, maar gelukkig tot nu toe redden we het nog met 2 pufjes 's morgens en 2 pufjes 's avonds!

En de knuffel heeft ze graag in ontvangst genomen!!!!

Knuf voor je 3 kanjers!!!  O+

"Tante" Barbara

Login of registreer om te reageren
30-10-2005 om 18:25 uur

Heb al geprobeerd om meer Ventolin te geven, in plaats van meer Flixotide? Viento krijgt smorgens en savonds 2 puffen Ventolin en daarna Seretide. Over de dag gebruikt hij nu ook meer Ventolin, om de 3/4 uur 1/2 puffen.

En je geeft toch ook eerst Ventolin, dan even een paar minuten wachten en dan de Flixotide? Dan wordt de Flix namelijk beter opgenomen in de longen...

Groetjes van ons allemaal!

Login of registreer om te reageren
31-10-2005 om 00:28 uur

Thyra (en ook Finn) heeft Berodual, maar dat heeft dezelfde werking als Ventolin, luchtweg verwijden......inderdaad, ff wachten en dan Flix......Tot nu toe gaat het eigenlijk nog best aardig, maar dat kan ook komen omdat oktober nog best redelijk weer met zich meebrengt, wel fijn natuurlijk voor de luchtwegen! *O*

Login of registreer om te reageren
31-10-2005 om 08:58 uur

Viento heeft ook heel lang Berodual gehad. Dat middel heeft ook als "bijwerking"dat het slijm oplost.

Ik ben helemaal niet blij met het weer eigenlijk. De opmslag is straks te groot en Viento gaat dan ziek worden. Hij blijft maar kuchen enzo... Afwachten maar weer! -O-

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 12:53 uur

Dat is inderdaad wel een nadeel, dat de overgang te snel gaat......maar de winter zal wel een stuk korter lijken hierdoor, en dat is ook weer prettig, dat je weer snel in het mooie weer kan zitten, soms eind februari begin maart al, en dat is dus over 4 maandjes al! :s)

P.S., Hij zag er leuk uit vanmorgen, zijn haartjes enzo (bij de fotograaf!)

Barbara

Login of registreer om te reageren
11-11-2005 om 12:47 uur

Toch even opgezocht:

Als ik dit middel langdurig gebruik, waar moet ik dan rekening mee houden?
Van corticosteroïden per tablet is bekend, dat ze bij langdurig gebruik het immuunsysteem kunnen onderdrukken, oog- en huidproblemen kunnen veroorzaken en de botmassa kunnen aantasten. Bij kinderen kunnen ze de groei vertragen. Bij chronische inhalatie is de kans op deze bijwerkingen echter bijzonder klein. U kunt die kans nóg kleiner maken, als u na het inhaleren mond en keel spoelt en het water uitspuugt; ook opgehoest slijm kunt u beter uitspugen. Betreft het een kind, zie dan nauwgezet toe op het gebruik en verhoog ook niet zelf de dosering! Kinderen in de groei krijgen altijd de laagst mogelijke dosering.

bron: http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=2…

Login of registreer om te reageren
12-11-2005 om 23:34 uur

mmmm, dat klinkt al iets minder goed, maar ik hou wel altijd de max 4 pufjes aan die de kinderarts heeft voorgeschreven. Het is alleen dat ik in de zomer geminderd en zelfs gestopt ben, omdat de kinderarts me dat geadviseerd had. Toen het weer begon om te slaan en ik ook het rocheltje weer begon te horen ben ik weer voorzichtig begonnen en de kinderarts vond dat ook niet raar ofzo. Daar vertrouw ik dan toch maar op. :s)

Login of registreer om te reageren