Eindelijk naar de kinderarts geweest!

05-10-2005 om 12:12 uur

Dankzij jullie goede adviezen ben ik gisteren met mijn zoontje Dennis (6 jaar) bij de kinderarts geweest.

Ik ben echt blij dat ik doorgezet heb want ik heb heel veel informatie en advies gekregen en Dennis is eens echt goed onderzocht.

Eerst kreeg hij een longfunctie-onderzoek en daar kwam dus duidelijk uit dat hij wel astma heeft ondanks hij niet allergisch is voor bepaalde stoffen.
Daarna moesten we naar de kinderlongarts en die heeft Dennis heel erg goed onderzocht.
Het viel hem op dat Dennis heel hoog ademt en dus niet met zijn buik en hij zei dat Dennis een echte astmahouding heeft (met de schouders naar voren). Had ik nog nooit van gehoord overigens.
Daarom moet Dennis nu naar de fysiotherapeut om weer goed te leren ademen en zijn houding te veranderen.

Daarna gingen we naar de longverpleegkundige en die legde alles heel duidelijk en zorgvuldig uit (ook aan Dennis). Het bleek ook dat Dennis het inhaleren niet goed deed (daar was ik al bang voor en de huisarts heeft daar nooit aandacht aan besteed). Dat is hem nu dus goed geleerd.

He wat fijn om eens goed en serieus geholpen te worden.

We hebben de hele middag in het ziekenhuis gezeten, terwijl ikzelf jarig was, maar het heeft me zoveel opgeleverd dat me dat echt helemaal niets uitmaakte!

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie goede adviezen want dankzij dit forum ben ik eindelijk op de plek gekomen waar Dennis beter geholpen kan worden.

Groetjes Callie

Login of registreer om te reageren
05-10-2005 om 12:26 uur

wat ontzettend fijn zeg eindelijk duidelijkheid ook heel herkenbaar hoor vooral die hoge ademhaling en houding

*O*  *O* nog gefeliciteerd met je verjaardag *O*  *O*

heel veel succes de komende tijd,je zal zien dat met fysio ook veel verbetert.

^O^ goed dat je hebt doogezet moeders weten het het beste hoor ;)

liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
05-10-2005 om 12:31 uur

Hartstikke fijn Callie, dat Dennis goed onderzocht is! En dat je ondanks de uitslag dat hij wel degelijk astma heeft je toch opgelucht en begrepen voelt, dat is ook wel heel veel waard!

En als laatste: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
05-10-2005 om 14:33 uur

Hiep Hiep Hoera voor jou verjaardag. En ben zo blij om te lezen dat je in het ziekenhuis goed geholpen bent. Dat scheelt zo vind ik zelf steeds weer.
En die astmahouding heeft Saskia dus ook heel herkenbaar. Is dus ook naar de fisio hiervoor geweeest. Maar pas na haar laatste aanval.
Ook bij ons word er nog steeds gekeken of zij haar medicijnen wel goed inneemt. Dus dat is ook heel fijn weet je zeker dat het daar goed mee gaat.
Nou ik hoop dat je nu je een nieuwe en goede arts heb het met Dennis straks ook stukken beter gaat. Knuf kaatje

Login of registreer om te reageren