Hoe voel jij je vandaag? #26

18-04-2007 om 10:29 uur Gesloten

Vorige deel :).

Sterkte, Renske, wat een rotbericht!

Bloem, het is een leuke actie! En ik hoop dat je benauwdheid gauw over gaat!

On topic: ik ben vandaag weer  misselijk en licht benauwd en begin keelpijn te krijgen. In ons vrij nieuwe appartement zijn kieren ontstaan waardoor de verschaalde rook van ws de naaste buurman naarbinnen komt. De afgelopen dagen had ik er ook al last van, maar vanmorgen ontdekte ik waar het vandaan kwam. Ik slaap er ook heel slecht door. En erger me natuurlijk rot, nu ik weet waar het van komt.

Ipv te gaan hardlopen, pak ik dus maar een rugzakje om de hele dag met de hond weg te gaan. Open ramem helpen niet, daar komt het kennelijk ook door naar binnen. Ik krijg het ook wel erg koud zo...

Waren we juist verhuisd om van dit gedoe af te zijn! (In Zweden schijnen rookvrije appartementen te bestaan...)

De reacties zijn gesloten.
18-04-2007 om 12:32 uur

Ja gelukkig ze lag der en heb het kaartje afgegeven bij de balie.. naja over mezelf, ik ga voortaan van oktober tot en met maart onhoudsantibiotica slikken, en 4 mei moet ik naar de longverpleegkundige, zij gaat nu eerst al alles aanvragen voor Davos, en als alles goed gaat en wordt toegelaten ga ik on Oktober 2007 naar Davos toe, voor minimaal 3 maanden.. dus nu ist allemaal afwachten, of de verzekering moeilkjk gaat doen etc etc etc.. afwachten maar!

liefs Bloem

18-04-2007 om 12:55 uur

heel erg verkouden en weer eens een luchtweginfectie. Nu ab amociline (vast verkeerd geschreven ;)) en weer een stootkuur prednison grrrrrrrrr. Maar goed, het goede nieuws is dat ik helemaal geen last meer heb van mijn gebroken been, heb nog steeds wel gips. Vandaag rustig aan doen,vanmiddag even met Lucas boodschappen doen en vanavond komt er een vriendin een dvdtje kijken. Veel zin in  :). Zit wel heerlijk in mijn vel, geen idee hoe het komt maar van mij mag het altijd zo blijven  ;).

Sterkte voor iedereen die het nodig hebben.

Kus,
Tes

18-04-2007 om 18:03 uur

Hoiii, VAndaag weer een dagje drop zitten pfff... We haden op school een uitwisselingsproject (met duitse scholieren) waar ik ook aan mee doe  :Y. Gelukkig had ik daardoor geen les en heb ik een aardige partner. Maaar ben nu toch wel weer aardig moe heb gelukkig de hond al uitgelaten en heb veder geen huiswerk dus vanaf 7 uur plof ik lekker op de bank neer  ;).
Met mijn benauwdheid valt het wel mee vandaag ,echt veel inspannends heb ik ook niet gedaan  :P. Maaar morgen gaan we naar maastricht toe enn tsja dan wil ik wel uitgerust zijn. We zijn daar tot 5 uur ,zit wel te duimen dat ik het volhoud de hele dag enn dan met de bus heen en terug.
Ik heb ook de Ha gebeld en heb volgende week maandag een afspraak staan  :).

@Bloem; Succes met de aanvraag voor DAvos  :Y. Jammer dat het minder met je gaat ,leuk dat je een kaartje afgegeven hebt voor juf anne.
@tessa; fijn dat je geen last hebt van je gebroken been ,wel jammer dat je ziek bent duss beterrrschap.
@Trical; He bah vervelend die rook  :X nog zacht uitgedrukt

18-04-2007 om 18:21 uur

ben HELEMAAL kapot!!! vandaag om 7 uur opgestaan, om 9 uur was ik op stage. tot 5 uur daar geweest, maar om 2 uur lukte het eigenlijk al niet meer. heb heel veel gedaan en was doodmoe en benauwd vandaag... helaas. dadelijk nog n hoop doen voor stage (tis maar 2 dagen en moet 2 opdrachten maken en n presentatie houden) en naar mn oma (denk dat ik t maar ga combineren.) iedereeen n hele dikke kus en heel veel betrschap!!!

kus hester

18-04-2007 om 19:13 uur
Reactie op bioloogje

@ Daantje, je moet er wel rekening mee houden dat t vandaag een stuk kouder is en meer bewolkt, dus veel minder pollen in de lucht dan gisteren en in t weekend...
Had je voor t weekend ook last van niezen, voor vrijdag dan, dat weer leek ongeveer op nu...
wat voor slijm heb je trouwens in je neus; geel? of wit/doorzichtig. Ik heb altijd dat laatste als ik hooikoorts heb, dat eerste is denk ik meer een verkoudheid, dus dat niezen kan daar ook van komen. Maar wie weet helpen de pilletjes, je kan altijd proberen.

Ik had het met het warme weer ook heel erg, alleen was maandag toevallig de enige dag dat ik m'n hooikoortstabletjes vergeten was. Ik heb voorgaande jaren ook wel al last gehad van hooikoorts maar niet zo erg als ik dat nu een paar dagen gehad heb. Het slijm uit m'n neus en wat ik ophoest is voornamelijk geel maar ik denk dat dat van m'n verkoudheid komt.

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en de assistente wou weten waar ik voor kwam. Toen ik zei dat ik voor m'n hooikoorts kwam ging ze kijken in m'n dossier en kon ze zien dat ik bekend was met astma, allergieen en ik vertelde dat ik er al eerder last van had. Ze heeft toen zo Aerius voorgeschreven want ze snapte het heel goed dat ik het een dure grap vond worden om het steeds zelf te moeten betalen. Ik vond het echt heel fijn dat ze het zo geregeld heeft en dat ik niet eerst langs m'n huisarts moest want ik heb echt heel weinig tijd deze week. Enige jammere was dat m'n apotheek tot half zes open is en ik er om tien over half zes kwam omdat ik er niet eerder kan zijn  -O- Naja, dat moet dan maar wachten tot woensdag maar ik vind dit al super fijn. Ik heb m'n huisarts zelf nog nooit gezien maar ben nu al erg tevreden over dit soort dingen  *O*

Verder voel ik me vandaag ook wel goed, m'n verkoudheid is al een stuk minder. Ik hoest wel nog heel erg en heb nog een snotneus en m'n oren doen nog een beetje jaar maar ik voel me al een stuk beter dan de afgelopen dagen :)

18-04-2007 om 20:28 uur

Vandaag mogen bellen voor de uitslag van me bloedonderzoek op bloedarmoede... Het was helemaal goed. Geen bloedarmoede dus.... en gek genoeg? ik vind het wel jammer!!!
Ben de laatste tijd zo moe, dat ik hoopte dat het dit zou zijn, en ik met staaltabletten weer wat meer op de been zou komen. Maar helaas, het zal dus hoogstwaarschijnlijk echt aan de astma en chv liggen....

Verder een flink wisselende dag.. op en af..
Vanmorgen slecht wakker geworden.. half uurtje voor me wekker een fikse kramp in me kuit gehad.. en daarna erg onrustig geslapen... dus ook als een vaatdoek opgestaan.

Overdag redelijk... soms wat hoesten, zo'n vervelende niet door kunnen hoesten - hoest.
en toen ik eenmaal thuis was eerst ff half uurtje gaan liggen.. half slapen..

Veel beterschap aan iedereen!

18-04-2007 om 20:50 uur

heey,

@Troetel goed dat je de HA hebt gebeld, misschien kan hij iets voor je betekenen. laat het ff weten wat er is gezegd/gebeurd????

Hier gaat het wel goed. heb tot nu toe alleen maar voldoendes voor me toetsweek terug gekregen  *O* hoop dat het zo blijft. Ben nu wel moe en heb zin in een slaapje :O :O heb net een nieuw t-shirtje echt zo vet met een katje en het is in het paard katje in het zwart met wit en zitten glitter steentje op  O-)
Kostte me niets. (niet gestolen ofzo :X) Hebben jullie nog iets leuks beleefd vandaag? ik ga zo ff een tukje doen. ben uitgeput  -O- zo'n hele dag naar school en dan s'middags nog weg is vermoeiend. :Y

Knufls Schorpioentje  :W

18-04-2007 om 20:52 uur

Een heel vermoeiend dagje achter de rug. Ben echt heel moe!! dus ga straks op tijd mijn mandje in.....
vannacht ook slecht geslapen, helpt ook niet mee......

Wens iedereen die het nodig heeft beterschap!!! Tessa: naar dat je weer een infectie hebt! Beterschap!

liefs O+ :W

Irene

18-04-2007 om 22:09 uur

Hier is mevrouwtje moe, ga zo lekker naar bed....

Maar wilde even iets zeggen tegen de mensen met kramp.... Ik gebruik al een maand of 2 magnesium malate en sindsdien is het bij mij echt minder...... (hoop dat het nu even wegtrekt nu ik geen seretide/singulair gebruik)
Zie het onderwerp seretide voor de dosering..... Het is een tip en je moet zelf weten wat je er mee doet..... Maar ik heb nog wel kramp maar niet meer zo gigantisch....

18-04-2007 om 22:42 uur

Wat kan er in een halve week tijd een hoop gebeuren zeg. Ik zal een poging wagen om bij het begin te beginnen, haak gerust onderweg ergens af..  ;)
Maandag zat ik echt dik in de stress, zoals ik toen al zei. Ik had al 2 nachten slecht geslapen, en maandag op dinsdag nacht zelfs echt helemaal niet (en dan duur het lang). Door alle zenuwen en stress en paniek en wat al niet meer was ik ook nog ontzettend benauwd geworden die nacht. Dinsdagochtend dubbele medicijnen genomen (eigen initiatief.. of het goed is weet ik niet.. maar zelfde portie zou niet werken had ik het idee) Heb zelfs niet ontbeten (ik zweer altijd bij het ontbijt.. zal dat niet gauw overslaan) en later gewoon naar stage gefietst. Daar heb ik de ochtend aan groep 5 rekenen en taal gegeven, wat naar mijn idee supergoed ging. Dat gaf dus vertrouwen voor de middag! In de middagpauze alleen een appel gegeten, en op de wc nog ff gauw ventolin gepuft.. want super ging het nog steeds niet. Nou.. en toen kwam het. Begon toch zomaar die langgevreesde middag. Gelukkig ging alles echt helemaal super en waren de kinderen heel enthousiast, en heb ik een voorlopig (!!) positief studie-advies gekregen!!! Ik was echt zooooooo opgelucht! Ik heb van half 4 tot 5 uur met de stagebegeleider gepraat, (gelukkig was mn mentor der niet bij) en er zijn een hoop dingen eindelijk duidelijk geworden!!
Door die grote opluchting hoopte ik dat het met de benauwdheid ook weer beter zou gaan.. maar helaas. Zit nog steeds op 6/7 ventolin per dag.. wat voor mijn doen echt veels te veel is. Nu is het natuurlijk ook een dag na die gevreesde middag.. maar ik hoop dat dit snel over is. Vandaag ook weer een lange schooldag gehad, morgen nog zo'n lange dag.. en daarna kan ik eindelijk weer langzaamaan een heel klein beetje aan mezelf gaan denken.

Nou, een heel verhaal weer. Als ik morgen optijd thuis ben, zal ik eindelijk weer ff alle reacties lezen van iedereen!

Twix