Los van astma, dit ben ik ook:

04-10-2005 om 18:20 uur Gesloten

Hallo allemaal,

dat ik astma heb, moge duidelijk zijn, maar eigenlijk ben ik ook nieuwsgierig naar de personen achter deze onhandige kwaal. Een blik in mijn ik-zijn vind je hier: http://doelloosgericht.web-log.nl
Omdat schrijven voor mij erg belangrijk is bij de acceptatie van het astmapatient zijn. Niet dat ik daar altijd zo direct over schrijf, nee als je het weet, haal je het er misschien soms uit, misschien ook niet. misschien vind je het leuk om te lezen.....misschien vrolijkt je het soms op of leidt het je even van het benauwd zijn af....

groetjes Mies

De reacties zijn gesloten.
04-10-2005 om 19:05 uur

Hoi Mies,

Ik vind het ook belangrijk dat je jezelf als mens ziet en niet alleen als astmapatient. Wil je iets bepaalds weten van bepaalde mensen?

04-10-2005 om 22:51 uur

ik ben altijd heel nieuwsgierig wat mensen inspireert datgene te doen wat ze doen...of het nu werk is, hobby, etc. 
wat zijn je hobby's, waar word je blij van, waar kan men jou echt mee verrassen of verwennen
dat soort dingen :Y

groetjes Mies

05-10-2005 om 09:01 uur

Hoi Mies,

Hoe lang heb je de tijd?  :P
Ik kan namelijk best veel vertellen. Ik zal dan maar iets zeggen over scouting waar ik al 11 jaar lid van ben. Sinds 3 jaar ben ik daar leiding van de kinderen tussen de 5 en 7 jaar oud. We proberen ze weerbaar te maken en zelfstandig, dus echt het maximale uit de kinderen te halen wat bij hun en hun leeftijd past. Dit alles door middel van tochtjes lopen, speurtochten, spelletjes, quizjes, lekker ravotten. De bedoeling is dat ze in een groep leren functioneren en dan zelfstandige wezens worden. Ze hebben daar 12 jaar de tijd voor en wij leveren als Beverleiding de eerste handvaten daarvoor aan. Het is geweldig om te zien dat verlegen kinderen na 1 of 2 jaar brutaal worden en je ziet kinderen echt voor je ogen groeien. Dat is echt een mooie drijfveer voor mij. Bovendien ga ik dan ook nog iedere vrijdag naar de scouting voor mijn eigen groep om lekker potje bier te drinken en 1 keer in de 2 weken een activiteit te ondernemen. Ik word gewoon erg blij van de scouting.  *O* *O* *O*
En dan ga ik nog ieder jaar een week op vakantie met kinderen of jongeren met adhd en/of autisme. Dat kost veel energie maar die krijg je ook weer dubbel en dwars terug door de mensen die geen afscheid willen of kunnen nemen en die steeds weer zeggen hoe gaaf de vakantie was.

Wat zijn jullie hobby's, gedachten, drijfveren?

05-10-2005 om 10:27 uur

Ja vind ik leuk om ook andere dingen van iedereen te lezen.  *O*!!!
Ik ben een echte creabea hihi.. :s) Ik schilder heel graag, en ben nu bezig aan een schilderij voor het nieuwe huis van een vriendin, erg leuk. Daarnaast hou ik ook erg van tekenen en boetseren. Ook ben ik nu een beetje verslaafd aan het worden aan scrapbooken, dat is op een leuke manier je fotoboeken maken. Ben nu druk bezig met foto's van Thailand.
Ik heb ook met autistische kinderen gewerkt, en dat vond ik helemaal te gek, het is  wel vermoeiend, maar je krijgt er zoveel voor terug!!Als je de goede ingang vindt bij deze kinderen en je ziet ze plezier hebben, daar doe je het voor!!
Na mijn opleiding hoop ik ook met kinderen te gaan werken, het liefst kunstzinnig. Ik vind echt dat kinderen teveel worden ondergesneeuwd in de drukke wereld van ons volwassenen. Er zijn zoveel kinderen die te weinig verzorging, aandacht en liefde krijgen. En dat is bepalend voor de rest van hun leven. Daar wil ik me graag voor gaan inzetten. Ook ben ik veel met politiek bezig, ik vind het erg belangrijk wat er in dit land gebeurd en dat er wordt gezorgd voor de zwakkere in de samenleving.
Tja, dit is heel in het kort wat mij bezighoudt, Groetjes!!Jaimee

05-10-2005 om 13:33 uur

hoi allemaal
wat mij bezig houd
ik vind het een uitdaging om op kinderen te passen als hun ouders werken.probeer ze een fijne bassis mee te geven,en allerlei dingen te ontwikkelen.bied ze op allerlei vlakken mogelijkheden, muziekaal,creatief, zelfredzaamheid,samen leren spelen heb veel enigst kinderen momenteel.dit alles in huisselijke omgeving,probeer belang van kinderen voorrop te stellen.doet dit werk inmiddels meer als 15 jaar,eigenlijk vanaf dat ik zelf kinderen heb.
verder houden de kinderen mij weer actief wat mijn conditie weer ten goede komt. *O*
verder ben ik ook best wel computergek,op allerlei vlakken heb ook eigen site gemaakt waar mijn 3d kaarten te zien zijn.handelen op marktplaatst vind ik ook leuk tijdverdrijf(ontbreekt het momenteel beetje aan)
en dus zelf kaarten maken is de laatste jaren hobby van me,wat ik met veel plezier doe.alleen wordt de voorraad af en toe beetje te groot,maar goed ik grijp nooit mis als ik kaart nodig heb.
in het verleden ook nog dakpannen beplakt met servetten ook erg leuk om te doen.glasgraveren heb ik vroeger ook veel gedaan,maar nu foute hobby vanwege glas stof.eigenlijk heel veel dingen poos gedaan op knutsel gebied.

verder ben ik vroeger ook als welpenleidster actief geweest(scouting)heb daar nog heel veel erg leuke herinneringen aan.daar trouwens ook mijn man leren kennen die verkennerleider was,heb periode welpen en verkenners kampen mee gedraait.was echt super leuke tijd denk daar nog altijd met veel plezier aan terug.
verder is onze hobby varen we hebben het geluk zelf een boot te hebben waar ik heel blij mee ben,waar we zoveel mogelijk van genieten.heerlijk die rust op het water zeker bij beetje mooi weer,zijn dus ook nog nooit anders als met de boot op vakantie geweest.wat door onze kinderen niet altijd in dank afgenomen werd,zijn inmiddels zelfstandig dus wij varen gewoon heerlijk verder.
nu zal ik maar eens stoppen zijn ook zoveel dingen waar ik me mee bezig houd
groetjes marit

05-10-2005 om 16:59 uur

Hoi hoi,

Leuk om te lezen dit topic! Dus nu een stukje over deze nieuwkomer.

Mijn grootste passie??? Dat zijn er een aantal hoor....
Mijn lief, mijn paarden, mijn kat (ik hoor jullie denken....) mijn Nikon D70, mijn mama en mijn vrienden(innen)

Mijn lief en ik hebben dus 2 paarden. Ze staan ergens anders gestald waar ze volledig voor ons worden verzorgd. We gaan na werktijd het liefste samen de duinen in en het strand op. Dan voel ik me echt vrij!

We reizen ook graag. We zijn de afgelopen jaren in Amerika, Canada en Australie geweest. Helemaal top! Afgelopen zomer voor de 2e keer naar Amerika geweest waar we ook een paar dagen Las Vegas hebben aangedaan. Helemaal mijn stad! Geweldig!  *O*
Naar concert van Celine Dion geweest, wat een stem, wat een mens en wat een persoonlijkheid. Nogmaals, helemaal geweldig!

Ik kan uren blijven schrijven, maar dat doe ik jullie niet aan.
Kijk eens voor een goede indruk op www.spooky-pictures.nl over wat ik en mijn camera bewerkstelligen.
Ooit hoop ik daar mijn baan voor op te kunnen geven en hier mijn volledige  inkomsten uit te halen.

Tevens (als laatste  :s)) komt onze droom uit..............we laten een vrijstaan huis bouwen in Westbeemster. Lekker tussen de koeienstront en de boeren. Helemaal top!  ^O^

Wil je meer weten? Vraag gerust!

Groetjes Jessica (aka Jessie)

06-10-2005 om 14:57 uur

Leuktopic dit.  Zodra mijn niternet thuis het weer doet zal ik hier ook een stukje van mezelf vertellen.

06-10-2005 om 17:17 uur

ik zal morgen ook wat uitgebreider iets over mijn hobby's enzo vertellen...bedoel, begin de topic dan wel, maar heb weinig verteld nog zelf ;) je kunt al wat geschrijf van me vinden op:
http://doelloosgericht.web-log.nl

groetjes Mies