Astmacentrum heideheuvel

07-08-2005 om 21:07 uur Gesloten

Ik heb hier gezeten... 8 maanden..

Iemand nog meer die hier heeft gezeten?
Ik vond het echt supervervelend (was toen ook 14) maar heb er wel heel veel geleerd.

Ik zat in t hoefijzer..

heeft er nog iemand anders gezeten en hoe lang?

De reacties zijn gesloten.
07-08-2005 om 21:40 uur
Reactie op kathytjuh

Ik heb hier gezeten... 8 maanden..

Iemand nog meer die hier heeft gezeten?
Ik vond het echt supervervelend (was toen ook 14) maar heb er wel heel veel geleerd.

Ik zat in t hoefijzer..

heeft er nog iemand anders gezeten en hoe lang?

Zou je misschien kunnen vertellen wat je er precies zo vervelend vond? Nou weet ik wel dat in de pubertijd vrijwel alles supervervelend is zonder aanwijsbare reden, maar toch....

09-08-2005 om 19:34 uur

de groep, er zaten veel kinderen met obesitas en die waren gewoon te verwend waardoor die erg vervelend waren.
Verder de school waar ik toen heen moest, want ik moest in hilversum naar school.
En de meeste leidingen, behalve 1, want die vertelde alles door aan andere terwijl k benadrukte dat ik dat niet wou.

13-08-2005 om 22:08 uur
Reactie op kathytjuh

de groep, er zaten veel kinderen met obesitas en die waren gewoon te verwend waardoor die erg vervelend waren.
Verder de school waar ik toen heen moest, want ik moest in hilversum naar school.
En de meeste leidingen, behalve 1, want die vertelde alles door aan andere terwijl k benadrukte dat ik dat niet wou.

Jammer dat je het zo negatief hebt ervaren. Ben je er wel behoorlijk van opgeknapt ? Hoelang is het eigenlijk geleden ?
Je bent er trouwens wel erg lang geweest. Dat zal best moelijk zijn geweest voor je :-\

13-08-2005 om 22:44 uur

hoi mijn dochter heeft vier mnd op heideheuvel gezeten in de groep apachen,ook zei vond het vervelend om met obesitas kinderen daar te zitten er was er maar een die ook astma had
dit is nu anderhalf jaar geleden,ze heeft er wel veel geleert en ook hebben ze haar daar na jaren diepe ellende weer op de been gekregen daar zal ik ze echt altijd dankbaar voor blijven hoe moeilijk het toen ook voor ons gezin ook was

14-08-2005 om 17:53 uur
Reactie op ukkie

hoi mijn dochter heeft vier mnd op heideheuvel gezeten in de groep apachen,ook zei vond het vervelend om met obesitas kinderen daar te zitten er was er maar een die ook astma had
dit is nu anderhalf jaar geleden,ze heeft er wel veel geleert en ook hebben ze haar daar na jaren diepe ellende weer op de been gekregen daar zal ik ze echt altijd dankbaar voor blijven hoe moeilijk het toen ook voor ons gezin ook was

Het lijkt mij inderdaad als ouder zijnde ook érg moeilijk. Een periode welke je altijd wel bij zal blijven.
Het is daarentegen goed te mogen lezen dat je dochter daar veel heeft geleerd én dat ze haar daar
weer op de been hebben gekregen :)

Groetjes,
Stuart

14-08-2005 om 21:17 uur

hoi
ja voor ze daar heen ging kon ze nog geen stap zetten haar conditie was echt nul
nu sport ze bijna dagelijks dat geeft haar veel energie
de periode heideheuvel zal ik niet snel vergeten ook haar zusje niet riep toen ze thuis was nog steeds om kwart over 7 savonds tijd om marielle te bellen ;)

15-08-2005 om 22:03 uur

Mijn dochter van 14 zit er op dit moment.
Het is natuurlijk niet makkelijk. Maar op een gegeven moment gaat het thuis ook niet meer. En dan moet er wat gebeuren. Je komt er niet zomaar terecht. Vooral in de pubertijd is het moeilijk om je astma serieus te nemen. Je wilt het liefst gewoon meedoen met je leeftijdsgenootjes en die vervelende astma vergeten. Maar ja dat kan niet. En in Heideheuvel proberen ze je te leren goed  je medicijnen te gebruiken. En natuurlijk je conditie die bij mijn dochter door het vele ziek zijn erg achteruit gegaan was weer op pijl te krijgen

15-08-2005 om 22:05 uur

Bij mijn dochter zitten er ook meer kinderen met obesitas dan met astma. Dat is inderdaad jammer want je leert ook veel van elkaar. Maar ook wel positief dat er steeds minder kinderen met astma hoeven opgenomen te worden voor hun astma en er betere medicijnen zijn zodat kinderen gewoon thuis kunnen blijven. Want dat is voor ons hele gezin niet makkelijk

15-08-2005 om 23:10 uur
Reactie op kaatje

Want dat is voor ons hele gezin niet makkelijk

Ik kan me voorstellen dat de opname (voor langere tijd) een behoorlijke wissel trekt op je gezin  -O-.

15-08-2005 om 23:22 uur

:'(het heeft ons heel wat tranen gekost maar niet aleen tijdens de opname ook erna thuis dan begint het pas en juist dan let je dr op doet ze het goed maar ook voor broertjes en zusjes is het niet niks krijgen er toch moeite ee ook als ze weer thuis komen is alles anders en al het begin eng en ja dan moet je het zelf doen
waar ik in begin moeite mee had was toen ze heel verkouden was en echt geen lucht had toch moest gaan sporten
nu weet ik dat ze dat nodig heeft om dr conditie op peil te houden ,thuis zeg je wel eens ach een keer minder
maar ze krijgt zon kick van dat sporten en veel meer energie
maar het volhuden is niet altijd even makkelijk,als vriendinnen niks moetenn geen oefeningen geen medicijnen en niet elke dag MOETENsporten en dat is voor en puber ook een normale reacktie denk ik
ik deed dat ook maar dat zie je op die leeftijd niet zo ik vond het ook verschrikkelijk toen op die leeftijd
liefs ukkie