Astma en fysiotherapie

03-10-2005 om 14:33 uur

Weet niet of dit in de goede rubriek staat. Maar wie van jullie is naar de fisio doorverwezen voor ademshalingsoefeningen en eventuele houding.
Saskia moest daar op een gegeven moment naar toe en leerde daar de buikademhaling en manieren om een beginnende astma-aanval op te vangen. Ook kreeg ze er voor haar opname fisiofitnes.
Tijdens haar laatste opname kwam er dus ook een fisio therapeute bij haar bed die oefeningen met haar deed en ook in Heideheuvel stond dit op het programma. Maar omdat dit eigenlijk na jaren pas werd gedaan bij haar weet ik niet of men mensen vaker doorverwijst en of die mensen eer baat bij hebben. Hebben het bij saskia ook nog niet kunnen uitproberen.
Ben heel benieuwd hierna.

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 16:35 uur

Hoi Kaatje,

Ik heb inderdaad ook fysiotherapie gehad. Dit doen ze volgens mij pas als ze al een aantal andere dingen hebben geprobeerd. Bij mij tenminste wel.

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 19:13 uur

Wat mijn vraag dan weer is heeft het je iets opgeleverd. Heb je er iets aan gehad en kun je zo een beginnende astma-aanval stoppen?
Ben ik dus zo benieuwd naar.

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 19:54 uur

Hoi Kaatje,

Ik heb naast de fysiotherapie ook caesartherapie gehad en geprobeerd klarinet te blazen. Ik adem nog steeds niet helemaal goed, vooral dan de uitademing. Dit heeft echter meer te maken met het feit dat ik niet alle oefeningen trouw heb gedaan. O-)
Ik heb er toch veel aan gehad, ik heb in 2003 longrevalidatie gedaan bij de fysio en daardoor ook wel meer longinhoud gekregen. Ook veel focussen op de goede houding inderdaad, tegenwoordig heb ik inderdaad een betere houding. Een astma-aanval kan niet altijd gestopt worden maar het helpt me soms wel om heel bewust te gaan ademen.
Niet echt een samenhangend verhaal misschien. Ik heb iig veel gehad aan de fysiotherapie.

Groetjes

hilde

Login of registreer om te reageren