Zwemles en eczeem ?

02-10-2005 om 15:53 uur

Water is natuurlijk al niet goed voor je huid als je eczeem hebt, dus chloor zal wel helemaal funest zijn.

Nu weet ik niet of er op scholen nog zoiets is als 'verplicht' schoolzwemmen maar ik vraag me zo af wat eventueel de effecten zijn van zwemmen (zwembad met chloor) en eczeem.

Kan er gewoon worden deelgenomen aan het 'schoolzwemmen' of zou het beter zijn je kind hiervan te onthouden daar de eczeem zou kunnen verergeren ?

Login of registreer om te reageren
02-10-2005 om 16:02 uur
Reactie op Mark

Water is natuurlijk al niet goed voor je huid als je eczeem hebt, dus chloor zal wel helemaal funest zijn.

Nu weet ik niet of er op scholen nog zoiets is als 'verplicht' schoolzwemmen maar ik vraag me zo af wat eventueel de effecten zijn van zwemmen (zwembad met chloor) en eczeem.

Kan er gewoon worden deelgenomen aan het 'schoolzwemmen' of zou het beter zijn je kind hiervan te onthouden daar de eczeem zou kunnen verergeren ?

Chloorwater is voor geen enkele huid goed. Ik merk nu het schoolzwemmen weer is begonnen dat Nina ook weer een veel drogere huid heeft (die haar behoorlijk irriteert -O- ).

Login of registreer om te reageren
02-10-2005 om 22:06 uur

Ja hoor vaak kan zwemmen best goed gaan met een eczeemhuid. Bente heeft tot voor kort iedere week een half uur "gezwommen" (baby/peuterzwemmen) zonder dat haar eczeem er naderhand erger van werd. Onze "truc" is zowel voor als na het zwemmen goed insmeren met de vette onderhoudszalf die we normaal ook gebruiken. Ook de dermatoloog is niet negatief over zwemmen, zij zegt dat je gewoon goed naar de huid moet kijken en als je denkt dat het kan gewoon doen.
Overigens heeft Bente nu een tjd niet gezwommen omdat dat tijdens de behandeling met donkere teer niet mocht, maar vanaf volgende week willen we het toch weer gaan proberen.

Login of registreer om te reageren
06-10-2005 om 19:23 uur

Gelukkig kan er meestal wél worden gezwommen. Wat jij al aangeeft, zal het insmeren zowel voor als na het zwemmen belangrijk zijn stel ik mij zo voor :Y
Hopenlijk kan Bente volgende week weer zonder al te veel problemen (liefst geen) gaan zwemmen  :)

Login of registreer om te reageren