ik ben de mama van Robbin

20-02-2007 om 15:45 uur

Hallo allemaal,

Dit is nieuw voor mij.. Ik ben de mama van Robbin. Hij is een half jaar oud en hij is benauwd. Ik ben bij de huisarts geweest en sinds gisteren ook bij de kinderarts. Omdat ik nog veel vragen heb en behoefte aan tips ben ik op het net aan het zoeken en nu hier beland. Robbin heeft ventolin en flixotide geinhaleerd, maar dat hielp niet. Nu heeft de kinderarts medegedeeld dat hij 'gewoon' vernauwde luchtwegen heeft en dat hij 'de tijd mee heeft'. Hij is een half jaar, groeit nog veel en zijn luchtwegen ook?! Mijn mannetje is supervrolijk, lacht altijd, slaapt goed, eet goed. Niet echt een ziek kind dus. Maar als je hem hoort ademhalen is het net een longpatient. Hij piept, hijgt, rochelt, hoest en heeft slijm. Niet echt een gezond geluid dus. Het enige wat ik van de arts heb gehoord is : hoesten is goed! Veel laten doen dus en geen hoestdrankjes en dampo ed gebruiken. Toch wil ik meer voor mijn kind doen. Moet ik vaak met hem stomen? Moet ik peptivoeding geven(zoals ik zojuist las) ivm minder slijmvorming dan? Moet ik naar de homeopaat? Raam open? Bedankt voor de tips alvast.

Grtjs Corine, (mamarobbin)

Login of registreer om te reageren
20-02-2007 om 15:48 uur

hey corine,

welkom op het forum,

ik hoop dat je wat kan met de ervaringen van andere..
ikzelf heb geen kinderne.. dus echt weten hoe en wat op dat gebied weet ik niet... maar hoesten is goed en met je neit proberen te onderdrukken....
het hui sluchten is heel belangrijk, dus een raam op een keir is wel goed, maar zorg wel dat het niet te koud is...

voor de rest heb ik er echt geen verstand van

liefs susan

Login of registreer om te reageren
21-02-2007 om 09:12 uur

Hai Mama van Robbin,

Zelf ben ik moeder van 3 kinderen met astma, en zelf ook astma. Ik zou zeker je kind pepti geven omdat dat veel minder slijmvormend is, en alle slijmvormende produkten vermijden. Dus ook geen citrusvruchten(sap), vla, e.d.