ik ben de mama van Robbin

20-02-2007 om 15:45 uur

Hallo allemaal,

Dit is nieuw voor mij.. Ik ben de mama van Robbin. Hij is een half jaar oud en hij is benauwd. Ik ben bij de huisarts geweest en sinds gisteren ook bij de kinderarts. Omdat ik nog veel vragen heb en behoefte aan tips ben ik op het net aan het zoeken en nu hier beland. Robbin heeft ventolin en flixotide geinhaleerd, maar dat hielp niet. Nu heeft de kinderarts medegedeeld dat hij 'gewoon' vernauwde luchtwegen heeft en dat hij 'de tijd mee heeft'. Hij is een half jaar, groeit nog veel en zijn luchtwegen ook?! Mijn mannetje is supervrolijk, lacht altijd, slaapt goed, eet goed. Niet echt een ziek kind dus. Maar als je hem hoort ademhalen is het net een longpatient. Hij piept, hijgt, rochelt, hoest en heeft slijm. Niet echt een gezond geluid dus. Het enige wat ik van de arts heb gehoord is : hoesten is goed! Veel laten doen dus en geen hoestdrankjes en dampo ed gebruiken. Toch wil ik meer voor mijn kind doen. Moet ik vaak met hem stomen? Moet ik peptivoeding geven(zoals ik zojuist las) ivm minder slijmvorming dan? Moet ik naar de homeopaat? Raam open? Bedankt voor de tips alvast.

Grtjs Corine, (mamarobbin)

Login of registreer om te reageren
20-02-2007 om 15:48 uur

hey corine,

welkom op het forum,

ik hoop dat je wat kan met de ervaringen van andere..
ikzelf heb geen kinderne.. dus echt weten hoe en wat op dat gebied weet ik niet... maar hoesten is goed en met je neit proberen te onderdrukken....
het hui sluchten is heel belangrijk, dus een raam op een keir is wel goed, maar zorg wel dat het niet te koud is...

voor de rest heb ik er echt geen verstand van

liefs susan

Login of registreer om te reageren
21-02-2007 om 09:12 uur

Hai Mama van Robbin,

Zelf ben ik moeder van 3 kinderen met astma, en zelf ook astma. Ik zou zeker je kind pepti geven omdat dat veel minder slijmvormend is, en alle slijmvormende produkten vermijden. Dus ook geen citrusvruchten(sap), vla, e.d.

Je kan wel soja-produkten utiproberen, tenzij je kind hier allergisch voor is. Er staan veel tips op het forum over voeding, sanering, luchtvochtigheid in huis, e.d. Is de diagnose astma al gesteld voor Robbin, want daar zou ik wel eerst opwachten eer je je hele huis gaat verbouwen, maar kleine aanpassingen zoals knuffels in een zak, en speelgoed in dozen e.d. en ik zou zeker de voediing aanpassen daar waar mogelijk.

Sterkte,

irene

Login of registreer om te reageren
Moderator
21-02-2007 om 23:17 uur

*O* Welkom op dit forum Corine en Robbin!

Login of registreer om te reageren
21-02-2007 om 23:43 uur

welkom *O*

ik heb zelf geen kinderen,maar ik weet van mijn moeder dat de huisartsen altijd veels te laconiek met mij zijn geweest(ik ben met astma geboren),ik zou de huisarts vragen om je zo snel mogenlijk door te sturen naar een la of ka en net zolang blijft zeuren tot ze de juiste behandelmethode hebben gevonden,gelukkig zijn er veel meer medicijnen dan toen ik klein was dus er moet zeker een mogenlijkheid zijn om dat hele benauwde een beetje te verlichten

Login of registreer om te reageren
23-02-2007 om 22:49 uur

Dag Mammarobin,

Welkom op dit forum.
Wat naar als je kindje wat heeft. Je wilt van alles doen maar wat is wijsheid?
Zo heb ik het vroeger wel ervaren toen mijn kinderen klein waren.
Een heel oud middel wat ik gebruikte toendertijd (i.v.m. astm.bronchitis  jongste zoon)
was een ui doorsnijden, met een mes de platte kant inkerfen (insnijden) en
op een schoteltje onder het bedje leggen.  Verder is frisse lucht goed maar
koude nachtlucht is dat niet. Als de temperatuur onder de 10 graden is dan het raam
dichthouden. Wel overdag luchten natuurlijk.
Met voeding uitkijken (zoals enkelen al noemden) dat het niet slijmvormend is.

Ik hoop dat er heel veel ouders zijn met goede adviezen om je te helpen.

Vriendelijke groet,
Rocee

Login of registreer om te reageren
23-02-2007 om 23:25 uur

Ik heb van de longverpleegkundige gehoord dat je het beste kan zorgen dat de temperatuur in de slaapkamer ongeveer gelijk is aan die in de rest van het huis. Het is dus niet goed om de verwarming hier de hele dag uit te houden en het raam open te houden want dan is de overgang van temperatuur veel te groot. Wel regelmatig luchten natuurlijk. Ik heb zelf eigenlijk altijd het rooster open en het raam 's ochtends een half uurtje maar met dit weer niet veel langer.

Login of registreer om te reageren
24-02-2007 om 00:22 uur

Hoi moeder van Robbin,
welkom op het forum!!!  *O*
Ik denk dat je als moeder toch het beste je kind aanvoelt, jij bent dag en nacht bij hem, en die kinderarts maar 10 minuten. Tuurlijk heeft diegene ervoor gestudeert, maar dat hij zo erg hoest en slijm heeft en nog benauwd is met de medicijnen die hij nu heeft, betekent vast dat hij nog niet goed is ingesteld. mijn ouders hadden er vroeger heel erg een handje van vooral luisteren naar wat de huisarts zegt en verder niet zelf kritisch denken. Daardoor heb ik jaren rond gelopen met erge hooikoortsklachten, want volgens de huisarts was er niks aan de hand. Ik zou hoofdpijn enzo hebben door stress. Nu heb ik prima medicijnen dankzij mijn allergoloog. Ga gewoon terug naar de kinderarts, en probeer bijv meer of andere medicijnen. En hij/ zij heeft vast ook goeie tips om meer slijmvorming enzo tegen te gaan.
Die sojaproducten enzo lijkt me niet handig om zomaar aan te beginnen aangezien je kindje nog zo jong is en echt calcium nodig heeft, als je t doet moet je wel goed begeleid. Want kinderen met koemelk allergie kunnen ook snel soja-allergie ontwikkelen, heb ik volgens mij ergens gelezen.

Veel sterkte

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren