over 2 weken observatie in heideheuvel!

17-02-2007 om 15:50 uur Gesloten

Yes, bericht gehad van heideheuvel. Over twee weken moet ik een weeek komen ter observatie! ik vind het wel erg spannend. Ik heb ook echt geen idee wat ik in de week allemaal ga doen! misschien nog even de weblog van miranda lezen ;) liefs lara

De reacties zijn gesloten.
17-02-2007 om 17:20 uur

hey hey laraa,

wat fijn! hopen dat ze een goed behandelplan kunnen opstellen!

succes! sterkt!

liefs susan

17-02-2007 om 18:33 uur

hallo laraa,

Ik sluit me helemaal bij susan aan en wens je veel sterkte en succes in Heideheuvel!
Op naar een beter ingestelde astma!

irene

17-02-2007 om 20:35 uur

Heey Laraa,

Jeetje spannende tijden...
Jij gaat voor astma naar HH?

En wat je allemaal gaat doen...Je krijgt blaastesten zoals je wellicht ook wel al in het ziekenhuis hebt gehad. Bloedprikken, rontgenfoto's maken...Maar ook looptest van 6 minuten (zoveel mogelijk meters maken, wandelend, in een sportzaal). Ook een fietstest.
Die fietstest vond ik het ergste. Je krijgt dan allerlei slangen aan je (niet eng hoor, van de nopjes op je huid, je kent ze misschien wel), en ook een masker op waardoor je uitademd. Deze zijn weer aangesloten aan computers die alle gassen en stoffen die je uitademd registreerd. Elke keer wordt de fiets een tandje zwaarder gezet, totdat je echt niet meer kan.
Ook heb je gesprekken met een agoog, fysioterapeut, longarts en psycholoog. Alles doe je aan de hand van een soort lesrooster. Waar op staat wanneer je waar naar toe moet. Het programma is vrij zwaar. Je loopt van het één naar het ander. Op zich heb ik geen ernstige astma, dus voor mij viel de zwaarte wel mee.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de observatieweek zwaarder vond dan het verblijf zelf (wanneer je wordt opgenomen zeg maar). Het is maar net met welke mensen je de observatieweek in gaat. Ik zat met COPD patienten. En ja dat is toch heel anders dan wanneer je astma hebt. Dus dat vond ik wel "jammer". Je hebt dan geen referentie zeg maar.

Je hebt wel gewoon een eigen kamer met douche dus dat is wel fijn vond ik. Ik vond het wel een beetje ziekenhuis achtig ogen moet ik zeggen hoor. Wanneer je voor langere tijd wordt opgenomen als astmapatient kom je in een ander gebouw, De Eik. Ik kan je adviseren om daar eens te gaan kijken wanneer je vrij bent in je rooster. Vraag gerust iemand die daar op dat moment al zit om je rond te leiden. Sommige laten ook gewoon hun kamer zien. Je zult dan zien dat het heel anders is dan het gebouw van de observatieweek. Daar zitten over het algemeen de mensen met ernstig COPD.

Heel veel succes Laraa!

En als je nog vragen hebt laat maar weten hoor.
Groetjes,
Miranda

18-02-2007 om 01:00 uur
Reactie op laraa

Yes, bericht gehad van heideheuvel. Over twee weken moet ik een weeek komen ter observatie! ik vind het wel erg spannend. Ik heb ook echt geen idee wat ik in de week allemaal ga doen! misschien nog even de weblog van miranda lezen ;) liefs lara

Dat is al vrij snel Lara. Kan me goed voorstellen dat je dat erg spannend vind. Hou ons op de hoogte van je belevingen aldaar en natuurlijk wens ik je ook veel sterkte en succes toe  ^O^

19-02-2007 om 21:02 uur

_O_ bedankt voor alle lieve berichtjes! miranda, , ik heb even al je weblogs bekeken van je tijd in heideheuvel. ook over de observatieweek.Het lijkt me wel geftig hoor!~zeker die eerste observatieweek. wat ik wel moeilijk zal vinden is alleen slapen  :@ nu als ik benauwd ben 's nachts ligt mijn vriend naast me, dat vind ik erg prettig.  Erg fijn om een beetje voorbereid te zijn op wat er gaat gebeuren! liefs lara

03-03-2007 om 11:38 uur

Hey Laraa, *O*

Heel veel succes komende week.
Laat je weten hoe het gaat of is gegaan?
Ben erg benieuwd, zit ook op oproep te wachten.
Veel sterkte!! ^O^

Groetjes Karin :W

03-03-2007 om 12:01 uur

bedankt voor het lieve berichtje karin, ik vind het wel spannend! zo'n weekje van huis, ik hoop dat ze iets vinden waar ze wat mee kunnen! na deze week laat ik even weten hoe het was. Karin moet je nog opgeroepen worden voor observatie? liefs lara

03-03-2007 om 13:01 uur

Hallo!
De wachttijd voor de observatieweek is 8 weken. Als je dus weet vanaf welke datum je staat ingeschreven en dan 8 weken verder ben je aan de beurt. Ik weet toevallig al dat ik in de week van 16 april kan komen voor de observatieweek. Ik heb dit 4 jaar geleden ook nog allemaal gehad. Duss eerlijk gezegd vind ik het niet zo spannend. Het is wel flink aanpoten in de observatieweek.

Groetjes een andere Karin

19-03-2007 om 20:56 uur

De observatieweek in heideheuvel vond ik erg zwaar. Je ging van het ene odnerzoek in het ander :) en dan vanaf 6 uur niets, dan was je ook echt doodop!  IK voelde me daar wel heeeel erg begrepen. In 1 week al veel geleerd over mijn houding,medicatie en voeding. Ze hebben afgelopen woendsag gebeld en ik moet worden opgenomen voor 3 maanden! Ik  hoop dat ik onder begeleiding weer wat zekerder over mijn eigen lijf kan worden. Want nu is dat niet veel soeps :( liefs lara 

27-03-2007 om 20:40 uur
Reactie op laraa

De observatieweek in heideheuvel vond ik erg zwaar. Je ging van het ene odnerzoek in het ander :) en dan vanaf 6 uur niets, dan was je ook echt doodop!  IK voelde me daar wel heeeel erg begrepen. In 1 week al veel geleerd over mijn houding,medicatie en voeding. Ze hebben afgelopen woendsag gebeld en ik moet worden opgenomen voor 3 maanden! Ik  hoop dat ik onder begeleiding weer wat zekerder over mijn eigen lijf kan worden. Want nu is dat niet veel soeps :( liefs lara 

Heej Lara,

Ik vond de observatie zwaarder dan de opname zelf (ik heb hier vorig jaar gezeten).
Hopelijk krijg je snel bericht wanneer je kan komen.
Ik weet zeker dat je er veel aan zal hebben  :s)

Liefs Miranda