Mijn broer in ziekenhuis: astma-aanval

28-09-2005 om 20:43 uur Gesloten

Hallo allemaal,

Ik heb vanavond een telefoontje van mijn moeder gekregen dat mijn broer sinds vanmorgen in het ziekenhuis ligt wegens een astma-aanval. Hij heeft al astma sinds zijn geboorte en hij heeft wel vaker in het ziekenhuis gelegen wegens astma-aanvallen, maar nu ligt hij aan de beademing en wordt hij 2 dagen in slaap gehouden (omdat-ie uitgeput was).

Ik zou graag willen weten hoe ernstig het is als je aan de beademing wordt gelegd, heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Of weet iemand hier meer vanaf?

Hij is overigens 19 jaar, ik 17.

Groetjes, Dorinda

De reacties zijn gesloten.
28-09-2005 om 21:48 uur

Ik zou niet weten hoe erg dat is, maar het klinkt in ieder geval niet goed :-\....maar dat snap je zelf ook wel!
wel wil ik je heeeel veel sterkte toewensen, en hopen dat je broer snel weer naar huis mag!

groetjes nina(ook 17 jaar:P)

28-09-2005 om 21:58 uur

Dank je nina, ik hoop het ook...

28-09-2005 om 22:14 uur

hoi dorinda
jeetje das schrikken nooit leuk opname,volgens mij krijg je zuurstof als er teweinig zuurstof in je bloed zit.waardoor je andere organen niet goed meer funtioneren,dus alleen maar goed dat hij zuurstof krijgt.ze zullen wel uit gaan zoeken waarom dit zo is heb van andere wel gehoord dat dat kan gebeuren als astma aanval te heftig is,om er zelf overheen te komen.moet dan vaak vernevelt worden en evt infuus met antibotica en prednison als men infecties vermoed.meestal knapt men over het algemeen snel op.
sterkte en kop op he
marit

28-09-2005 om 23:42 uur

Dank je wel voor je reactie Marit; daar heb ik veel aan :) Had ik ook echt ff nodig! Ik hoop dat jouw verhaal voor mijn broer ook geldt en dat-ie er snel weer bovenop komt...

Groetjes, Dorinda

29-09-2005 om 08:56 uur

heel veel sterkte meid en beterschap voor je broer
liefs ukkie

29-09-2005 om 09:12 uur

In slaap houden en aan de beademing klinkt behoorlijk heftig zeg! Hij zal uiteraard de nodige medicijnen krijgen ook.

Ik hoop dat je broer snel opknapt en weer helemaal zal herstellen! En jullie heel veel sterkte!

Groetjes Martha

29-09-2005 om 10:40 uur

Beterschap met je broer kan mij voorstellen dat je erg geschrokken bent!

29-09-2005 om 11:23 uur

Heel erg veel sterkte met je broer!!! Hopelijk gaat het snel beter met hem!!!!

Groetjes,
Esther

29-09-2005 om 11:25 uur

Wow, wat schrikken zeg!! Ook namens mij heel veel sterkte toegewenst.
Als je broer aan de beademing ligt, heeft hij een zeer zware astma-aanval gehad. Zijn lichaam heeft nu rust om te herstellen van de klap.
Laten we hopen dat hij na de beademing snel weer de goede kant op gaat!

29-09-2005 om 15:33 uur

hoi dorinda,
ik kan me voorstellen dat je erg bent geschroken! Ik wil je heel veel sterkte toewensen en voor je broer heel veel beterschap!!! Mensen worden vaak in slaap gehouden als ze zijn uitgeput en de beademing is om de zuurstof in het bloed op pijl te houden, ik denk net als marit dat dit ook geld voor je broer!!! sterkte
liefs susanne