dag allemaal, ik heet Rocee

28-01-2007 om 15:31 uur

Hallo allemaal. Ik heet Rocee en had al een paar maal wat geschreven maar me nog niet voorgesteld.
Ik ben getrouwd, oma van een kleinzoon van zes jaar en werk twee dagen in de week in de gezondheidszorg. Aangepast werk en geen zorg meer aan bed. Heb ook op longziekten gewerkt, weet daardoor best veel maar als het jezelf betreft is het toch heel anders. Immers, als je erg benauwd bent dan ben je alleen op jezelf gefocust.
Sinds eind 2000 weet ik dat ik chronische bronchitis heb plus een beetje astma (geërfd van mijn vader)maar van dat laatste heb ik nooit zoveel last gehad. Ik heb tot mijn 35e heel veel gesport en misschien is dat de reden dat de astma zo laat boven water kwam.  De COPD geeft me best veel beperkingen en ik wil en kan het nog steeds niet accepteren dat ik niet meer een 'gewoon' gezond mens ben  >:(.
Mijn geest en mijn lichaam lopen niet meer parallel en ik ervaar dat als bijzonder frusterend.
Ik merk op deze site dat er heel veel herkenbaarheid in elkaars problemen en valkuilen is en dat iedereen ervaringsdeskundig is en daardoor een ander goed kan aanvoelen en ondersteunen. 
Vooral dat áls je echt met een medische vraag zit deze beantwoord wordt door een arts geeft deze site een meerwaarde.
Ik hoop nog veel goede tips en ondersteuning uit te kunnen wisselen. :W

Login of registreer om te reageren
28-01-2007 om 22:01 uur

welkom op het forum  *O*

liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
28-01-2007 om 22:09 uur

Welkom Rocee! veel leesplezier op dit forum.
Ook ik herken mij in je stukje. Zelf werk ik in de gezondheidszorg, en toen ik erg ziek was dor de astma vond ik het erg moeilijk en vreemd dat ik niet de hulpverlener was, maar patient..... Ik hoorde immers naast het bed te staan ipv in het bed
Gelukkig heeft de tijd mij geholpen, en kan er nu goed mee overweg. Ik hoop voor jou hetzelfde! :W

Login of registreer om te reageren
Moderator
29-01-2007 om 11:09 uur

Heel erg welkom!!  *O* *O*

Login of registreer om te reageren