warming up

25-01-2007 om 12:11 uur

Het schijnt dat als je een bepaalde warming up draait je minder last hebt van benauwdheid. Wie kan me daar meer over vertellen.
Ik roei ,schaats en loop hard. Vooral bij roeien is de warming up een probleem. (ook bij de ergo meter training) Ik heb geen idee!

Groetjes Marielle

Login of registreer om te reageren
26-01-2007 om 11:15 uur

Hoi, ik kan alleen vertellen wat ik er over gelezen heb en inderdaad wat eigen ervaring. Het blijkt dat als je rustig een warming up doet, bijv. bij hardlopen heel rustig joggen, je dan je longen a.h.w. een beetje laat wennen aan de inspanning en ze daardoor minder allergisch reageren. Bij mij helpt het wel maar ik heb heb ook Cesartherapie gevolg en gebruik af en toe ventolin voor het hardlopen, dus ik denk dat het een combinatie van dingen is die bij mij minder irritatie geven.Doordat je longen door een w.up gewend raken kun je de inspanning ook langer volhouden.
Groet, Bert.

Login of registreer om te reageren
26-01-2007 om 13:49 uur

Hi marielle,

Sowieso is warming up goed om te doen voor het sporten, zo heb je minder kans op blessures en spierpijn enzo. Bij het roeien zou je misschien van te voren een stukje kunnen gaan joggen en dan daarna je spieren stretchen, vooral natuurlijk die spieren die je gebruikt bij het roeien.  :P

Veel succes

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren