plotseling opkomende extreme vermoeidheid

27-09-2005 om 13:04 uur

Ik ben astmatisch en gebruik daarvoor Oxis en pulmicort. Al sinds mijn geboorte.Nu heb ik al een aantal jaren last van plotseling opkomende vermoeidheids aanvallen. Plots ben ik ineens heel erg moe. geheel versleten.
Als de vermoeidheid wat afzakt komt er een flinke hoofdpijn op. na een half uurtje is alles voorbij.
meestal is het tussen 12 en 3. Dus vlak voor, tijdens of na de lunch.

herkent iemand dit?
Layo

Login of registreer om te reageren
27-09-2005 om 13:11 uur

Ik ben wel bekend met langdurige vermoeidheid, maar niet met plotselinge.

Jouw klachten lijken me meer een vorm van migraine.

Login of registreer om te reageren
27-09-2005 om 13:17 uur

Allereerst Welkom op dit forum.
Herken je klachten wel heb er ook wel last van maar weet niet of de oorzaak hiervan de astma is. Moe zijn is niet leuk en vind ik het moeilijkste te accepteren. Als ik benauwd ben of ergens een allergische reactie op heb ben ik ook erg moe. Maar dat is dan verklaarbaar. Maar gewoon iedere keer moe zijn heeft misschien wel met je bloedsuikerspiegel te maken?  Houd eens bij wat je doet of eet vlak voor die moeheid. En anders overleg het eens met je dokter. Wens je heel veel sterkte ermee.

Login of registreer om te reageren
27-09-2005 om 21:22 uur

ik zou het wel kenbaar maken bij de huisarts/longarts.  Wellicht is er inderdaad een correlatie met de bloedsuikerspiegel en/of de bloeddruk.
Niet te lang mee door blijven lopen

Login of registreer om te reageren
28-09-2005 om 10:13 uur

Ik denk er net zo over als Buzzer, misschien iets met je suikerspiegel. Ik heb diabetes, vaak te hoog en daarvoor word ik ook van het ene op het andere moment heel erg moe! En zeker omdat je schrijft dat je er al een aantal jaar last van hebt, misschien tijd om je te laten testen?

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
09-10-2005 om 21:01 uur

Hoi Layo,

Ik herken wel wat je beschrijft. Heb wel een beetje dezelfde klachten als jij.
Ook rond hetzelfde tijdstip.  :Y Alleen dan niet de hevige hoofdpijn daarna, die heb ik niet. De medicijnen die ik gebruik tegen mijn astma zijn Seretide en Ventolin. Wanneer ik zo'n vermoeidheidsaanval krijg (tja zo noem ik ze maar) gebruik ik direct mijn Ventolin en voor mijn gevoel ebt de vermoeidheid dan wel weer een beetje weg. Persoonlijk denk ik dat die vermoeidheidsaanvallen door mijn astma komt. ...dat ik dan in een aanval zit. Ik voel mijn aanvallen nooit als benauwheden....
Helaas weet ik niet zeker of het echt wel mijn astma is en kan het net zo goed samenhangen met mijn bloedsuikerspiegel in mijn bloed. Over twee weken moet ik weer naar de longarts voor allerlei testen dus dan ga ik bovenstaand verschijnsel ook eens aankaarten. Mogelijk dat de longarts onze verschijnselen herkent :?

Groetjes Miranda

Login of registreer om te reageren