veronie stelt zich voor

19-01-2007 om 17:56 uur

Hallo allemaal,

Heb deze site net ontdekt en ben blij verrast! Het is bijzonder van anderen hun ervaringen met astma te horen en zoveel te herkennen. Zelf ben ik 22 en heb al mijn hele leven astma, hooikoorts en eczeem.
Mijn astma is, sinds ik vierenhalf jaar geleden op kamers ben gegaan en vanaf dat moment niet meer leef in een huis waar gerookt wordt, behoorlijk goed onder controle. Eczeem blijft voor mij altijd zeer grillig en onvoorspelbaar.
De medicijnen die ik gebruik zijn Pulmicort en Bricanyl, en tegen eczeem hydrocortison, cutivate en cetomacrogol als onderhoudszalf.
Nu, de winter, is wat mij betreft de slechtste tijd voor mijn astmaklachten. Ik ben dan ook blij dat het niet al te koud is. Wanneer ik van binnen(warm) naar buiten(koud) ga, kan ik soms zomaar benauwd worden, met pijn op de borst en moeite om nog te fietsen.
Verder weinig klachten.

Leuk dus om dit forum te verkennen en ik zal er ook de komende tijd wel vaker te vinden zijn!!!
Groeten Veronie

Login of registreer om te reageren
19-01-2007 om 18:42 uur

welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kus hester

Login of registreer om te reageren
19-01-2007 om 18:54 uur

Hoi meid,

Deze maanden zijn inderdaad erg vervelend ja.. Ik ken het ook hoor

Ik heb zelf nu een jaar echt astma en ik heb het nu wel moeilijk hoor De ene prednison na de andere

Maar ja we tobben gewoon lekker veder hè

celes

Login of registreer om te reageren
19-01-2007 om 20:46 uur

hey veronie!

welkom op het forum.... de winter maanden zijn inderdaad tob maanden maar ja die moeten er ook zijn toch?! nou ja liever niet eigelijk :P

liefs susan

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 11:26 uur

Hoi welkom veronie!!!  *O*

Vervelend dat de wintermaanden je astma verslechteren. Bij mij zijn is het juist in de lente en zomer zo, erge hooikoorts... Dus eigenlijk ben ik echt blij als het weer herfst en winter is. Alleen is dat voor sommige mensen hiero weer niet zo leuk. Dus als het nou de hele tijd zomer was,rond de 20 graden en droog weer met af en toe een bui. Maar dan zonder pollen, dat zou echt geweldig zijn!!!

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 12:04 uur
Reactie op bioloogje

Dus als het nou de hele tijd zomer was,rond de 20 graden en droog weer met af en toe een bui. Maar dan zonder pollen, dat zou echt geweldig zijn!!!

Helemaal mee eens!

Login of registreer om te reageren
Moderator
20-01-2007 om 13:36 uur

Welkom en veel leesplezier hierzo!

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 23:03 uur

leuk dat je er bent tis een tof forum dit ^^

Login of registreer om te reageren
21-01-2007 om 22:21 uur

Hoi Hoi!

Welkom welkom...

Ik zie dat we dezelfde medicijnen gebruiken...
Al een aantal jaren heb ik Bricanyl op zak, en sinds een tijd ben ik weer (opnieuw) aan de Pulmicort...

Daarnaast gebruik ik ook aerius (allergie) en Syntaris neusspray (Ontstekingsremmer)

Prachtig forum dit! Heb er in korte tijd al veel informatie, en herkenbare dingen gevonden!

Login of registreer om te reageren
26-01-2007 om 14:39 uur

Welkom  op dit gezellige en altijd leerzame forum!!!
Groetjes, Emma :W

Login of registreer om te reageren