Opnieuw voorstellen

18-01-2007 om 17:42 uur

Hallo allemaal,
Ben hier heel lang niet geweest. Toen het forum nog op yahoo zat, kwam ik er bijna iedere dag, maar de afgelopen tijd ben ik hier niet meer geweest. Daarom nog even heel kort mijn verhaal.

Ik ben 26. Toen ik 21 was, kreeg ik veel klachten. Als kind had ik al inspanningsastma, maar tijdens mijn studie was ik steeds vaker en langer benauwd. Na eerst begonnen te zijn met ventolin, kreeg ik daarna seretide diskus 250. Dit hielp niet, toen seretide 500. Ik zat aan de max. dosering, maar kreeg eigenlijk alleen maar meer klachten. Ik kreeg de medicijnen met die diskus ook niet goed binnen.

Een periode volgde van veel antibiotica en prednison. Bij een histamine onderzoek werd ik erg benauwd, maar uit de allergietest kwam niets (hoewel ik wel allergische klachten heb). Gelukkig kreeg mijn huisarts in die tijd een longverpleegkundige. Door hem ben ik veel beter op medicatie gesteld.

Ik gebruik nu symbicort 400/12, xyzal en nasonex. Indien nodig bricanyl. Zo'n een keer per jaar heb ik nog wel prednison nodig, maar ik kan gelukkig mijn klachten steeds beter opvangen door de pufjes te verdubbelen (hoewel ik dat wel vervelend vind omdat ik dan echt aan mijn max. dosis zit).

De laatste weken heb ik weer meer klachten, wat ik heel vervelend vind omdat ik voor de klas sta (middelbare school).

Login of registreer om te reageren
18-01-2007 om 17:43 uur

Welkom......... En sterkte ik hoop dat t snel weer beter gaaat. ik natuurlijk niet lekker als je voor de klas staat. al helemaal niet de middelbare lijkt me :?

Login of registreer om te reageren