Wat voor werk doe je?

Ga naar laatste reactie27

Reacties

• RegenboogvisjeRegenboogvisje Gebruiker
    Hoi Allemaal,

Denk zal ook eens reageren en zal me gelijk even voorstellen.

Ik ben Marjanne 23 jaar en werk als ambulant begeleidster in het speciaal onderwijs en in de thuisondersteuning en op de naschoolse opvang en de vakantie dagopvang. ik werk vanuit 's Heerenloo en ben dus eigelijk de hele dag bezig met kinderen met een (meervoudige) handicap.
    ik vind dit echt super leuk werk. een dag is nooit hetzelfde en gaat nooit zoals je het van te voren plant. naats dit werk werk ik nog als vrijwilliger bij ons in de kerk als clubleidster bij een tienerclub (12-13 jarige) en ben ik kinder-/jongeren pastoraalwerkster. ik vind dit ook super gaaf. en ben blij dat ik op deze manier wat voor de kinderen van onze gemeente kan betekenen.

nu ben ik van 11 okt 2006 tot 14 feb 2007 opgenomen geweest op astmacentrum Heideheuvel. heb daar echt een gewe;dige tijd gehad heb er echt veel van geleerd en ben er echt ebter uitgekomen. ik raad het iedereen die de kans krijgt aan om deze kans met beide handen aan te nemen!!.
    maar goed daar zijn we tot de conclussie gekomen dat ik geen fysiek zwaar werk mag doen:'(. dus ben nu hard op zoek naar nieuw werk! 

groetjes  Regenboogvisje

• marielmariel Gebruiker
    Ik zit nog op school  :P :P
  • JippieJippie Gebruiker
    Ik werk met ernstig meervoudig gehandicapte mensen. Erg leuk en soms erg zwaar. Sinds ik weet dat ik astma heb spuiten we niet meer met deo's als ik er ben, we hebben nu ook rollers voor de clienten die het echt nodig hebben. Ik doe zelf ook geen aftershave op bij de mensen die ik was, want dat was ook steeds weer een vervelende prikkel. Verder heb ik niet echt meer last als ik aan het werk ben.
    op 1177536216:

Ik werk met ernstig meervoudig gehandicapte mensen. Erg leuk en soms erg zwaar. Sinds ik weet dat ik astma heb spuiten we niet meer met deo's als ik er ben, we hebben nu ook rollers voor de clienten die het echt nodig hebben. Ik doe zelf ook geen aftershave op bij de mensen die ik was, want dat was ook steeds weer een vervelende prikkel. Verder heb ik niet echt meer last als ik aan het werk ben.

Hoi Jippie,

Fijn dat jullie op deze manier een oplossing hebben kunnen vinden voor je probleem. bij mij op het werk waren ze niet zo meegaant en heb ik dus de groep achter me moeten laten en ben ik met kinderen verder gegaan. vin dhet wel heel jammer want werken met mensen met een lage nivo is wel heel gaaf om mee te werken. maar vond het wel heel zwaar werk.

groetjes Regenboogvisje
  • yoepyoep Gebruiker
    Ik werk als rontgenlaborant in een groot ziekenhuis. Nu mijn astma ontregeld is geeft dit toch behoorlijke problemen doordat ik veel moet lopen en tillen. Mijn collega's zijn schatten hoor maar ik zoek toch wel een manier om meer zittend werk hier in het ziekenhuis te krijgen.
    Ook de onregelmatigheid nekt me soms, het maakt net soms het verschil tussen net niet of net wel een astmaaanval.
    Met dit werk ben je er voor 100% of je bent er niet. Tja..en aangezien ik heel vaak benauwd ben, ben ik best vaak ziek.
  • NoesjeNoesje Gebruiker
    ;)Hey,

Ik ben werkzaam als verpleegkundige op de longafdeling in het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam.
    Ik ondervind best wel veel klachten, omdat ik het wel eens overneem van de patienten, maar daar is de omgeving wel super geventileerd, goede hygiene enz. Wat ik ook fijn vin is dat als er nieuwe medicijnen / onderzoeken zijn ik het altijd vlug hoor en mee kan maken.

Groetjes Noes
  • snotneusjesnotneusje Gebruiker
    De KNO-arts had het al gezegd, maar vandaag heeft de LVPK het herhaalt: dat ik echt zo snel mogelijk een andere baan moet vinden!! Ik werk dus zoals hierboven beschreven in de kinderopvang maar dat is dus heel slecht voor mijn overgevoelige slijmvliezen (neus/luchtpijp/longen)... Weet er iemand iets over omscholing/etc in combinatie met astma??
  • EclipXEclipX Gebruiker
    Ik werk in een computer winkel als pc-technieker, ga later nog een opleiding netwerkbeheerder volgen  *O*
  • pruhpruh Gebruiker
    Ik geef beeldende vorming op een middelbare school en heb een eigen bedrijf. Mijn digitale tekeningen verkoop ik op tshirts, schilderijen en kaarten.
  • nisanisa Gebruiker
    Ik werk als all-round bediende in een bankkantoor.
    Ik zit steeds aan het loket en vul ook de automaten aan. Ik ondervind last doordat het binnenin onvoldoende verlucht is. Verder ondervind ik ook last van drukinkt, daarmee bedoel ik gewoon de geur en stof van de biljetten.
    En het is vrij vervelend als er een rij wachtenden aan het loket staat en ik barts uit in een hoestbui waar bijna geen eind aan komt. Of ik leg iets uit of ik heb iemand op afstraak of ik zit aan de telefoon en daar komt weer een verschrikkelijke hoestbui.
    Maar verder heb ik een toffe kantoordirecteur en deze heeft heel veel begrip voor mij.
    Groetjes,
    Isa
  • Hey,

Maandag ga ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever,

ik ga werken bij groot klimmendal is een revalidatiecentrum in Arnhem, als Therapeutisch peuterleidster. heb er echt super veel zin in!!

groetjes Marjanne
  • GwennyGwenny Administrator , Gebruiker, Schrijver, Moderator
    Succes RegenboogVisje!
  • nisanisa Gebruiker
    Lijkt me wel leuk, regenboogvisje, bij de peutertjes. Je zal je bezigheid hebben; Maar de liefde die die peutertjes je geven is onbetaalbaar. Succes ermee,
    Isa
  • Yvonne76Yvonne76 Gebruiker
    Hoi allemaal, ik ben Yvonne en ik werk bij het grootse container overslag bedrijf van europa (ECT)
    Ik werk als telefoniste en als aanstuurster van de storingsdienst.
    Ik werk in de volcontinu, en dat is best zwaar soms, vooral de nachtdiensten.
    Maar ik heb zulke leuke collega s die heel erg goed begrijpen wat astma is.
    Ben nu alweer 2,5 maand thuis omdat het gewoon niet gaat de laatste tyd, ben pas weer
    opgenomen geweest, en wacht nu op de goedkeuring van de verzekering om naar Davos te gaan.

Groetjes Yvonne
  • op 1188459886:

Hoi allemaal, ik ben Yvonne en ik werk bij het grootse container overslag bedrijf van europa (ECT)
    Ik werk als telefoniste en als aanstuurster van de storingsdienst.
    Ik werk in de volcontinu, en dat is best zwaar soms, vooral de nachtdiensten.
    Maar ik heb zulke leuke collega s die heel erg goed begrijpen wat astma is.
    Ben nu alweer 2,5 maand thuis omdat het gewoon niet gaat de laatste tyd, ben pas weer
    opgenomen geweest, en wacht nu op de goedkeuring van de verzekering om naar Davos te gaan.

Groetjes Yvonne

Hoi Yvonne,
    Astma en volcontinu,

Ik heb het ook jaren lang gedaan, 5 ploegendiensten, vooral de nachtdiensten daar heb ik veel plezier aan gehad.
    Maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment slopend is.
    Vooral het slapen overdags.
    Veel sterkte met je toelating tot Davos.
    Kees
  • Yvonne76Yvonne76 Gebruiker
    Hoi Kees,

Nou inderdaad het slapen overdag is echt een probleem!
    Maar ik heb vandaag met toestemming gehad en ga de 11e al naar Davos.
    Dus voor een tydje niet werken :N....

groetjes Yvonne
  • op 1188492694:

Hoi Kees,

Nou inderdaad het slapen overdag is echt een probleem!
    Maar ik heb vandaag met toestemming gehad en ga de 11e al naar Davos.
    Dus voor een tydje niet werken :N....

groetjes Yvonne

Maar je heb toestemmimg om aan je gezondheid te werken.
    En dat is veel belangrijker, in ieder geval je gaat richting Zwitserland.
    September is wel een mooi jaargetijde, meestal een kobaltblauwe lucht en veel zon.
    Kees
  • foraloysiusforaloysius Gebruiker
    Ik werk op het CWI en dat vind ik op zich leuk werk. Maar het gebouw waarin wij zitten staat al jarenlang bekend als "sick building". Op de verdieping waar ik werk gaat het allemaal redelijk, op een aantal andere verdiepingen kan ik niet meer komen omdat er teveel huisstofmijt is en ik daar super benauwd wordt. De laatste tijd heb ik steeds meer last van benauwdheid door parfums, aftershaves etc. Ik heb al een paar maal een flinke benauwdheidsaanval gekregen omdat iemand met wie ik een afspraak had een zwaar parfum op had. Ik vrees dat ik op termijn toch ander werk moet zoeken, mijn astma lijkt erger te worden.
  • supervixensupervixen Gebruiker
    Ik geef les op de basisschool, aan groep 6. Het bevalt me prima, alhoewel ik me regelmatig ziek moet melden. Het klimaat in ons gebouw is verschrikkelijk. Of te warm, of te koud. Vaak heb ik het tijdens een vergadering erg koud en voel ik me gewoon ziek worden.
    Bedrijfsarts zei al dat platgooien de enige optie is.
  • ctilboctilbo Gebruiker
    Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat baby en dieetvoeding maakt. Ik heb daar altijd als chemisch analist in de 5-ploegendienst gewerkt. In de zomer van 2006 kreeg ik daar een ongeluk.  >:( Door het inademen van hete zwavelzuurdampen heb ik nu mijn luchtwegproblemen(RADS). Ik ben nu druk bezig met het re-intergreren. Helaas lukt dit niet echt. Ik zit nu voor 4.5 uur per dag op kantoor. Het werk op het laboratorium zit er niet meer in. :N  :'(

Misschien op zoek naar een andere baan? :?  Heeft iemand een idee wat een goede baan zonder al te veel prikkels is?

Iedergeval iedereen veel succes met zijn of haar werk.
    gr,Cindy :W
  • Ik ben werkzaam op 3 units in een verpleeghuis, clientengroepen; Korsakov. Werk nachtdiensten, rooster 7 op 7 af.

Voordeel, een heel regelmatig rooster, kan mijn eigen tijd indelen en zomers geen last van extreme hitte op de afdeling.

Nadeel, het is er heel stoffig, clienten zijn allemaal kettingrokers -wel in aparte rookruimtes, maar de deur gaat almaar open en dicht.............. Na 7 nachten ben ik aanmerkelijk benauwder dan aan het begin van mijn week. Veel stress door onberekenbare clienten.

Ik ga er mee door omdat ik het gewoon heel leuk werk vind en ik nu al zoveel jaar 's nachts werk dat ik me niet meer kan voorstellen om onregelmatig alle diensten te gaan draaien.................... Moet het nog ongeveer 10 jaar volhouden, dan hoop ik er uit te kunnen gaan. (heb nog recht op een beetje flexpensioen).
  • JulieJulie Gebruiker
    Ik ben verpleegkundige op de afdeling chirurgie. Werk fulltime en dat is vaak behoorlijk zwaar. 7diensten achter elkaar is normaal daar. Dan ben ik bekaf! Je zou denken dat mensen die in de gezondheidszorg werken er meer begrip voor moeten hebben, helaas valt dat toch vaker tegen! Nu ben ik opzoek naar een baan voor 32 uur per week. Dan mag je maar 4 dagen per week ingepland worden. Dat zou zoveel beter zijn!
  • snotneusjesnotneusje Gebruiker
    Ik werk inmiddels al een tijdje niet meer in de kinderopvang. Uiteindelijk hield ik het echt niet meer vol, ik had continu sinusitis en bronchitis en mocht van de longarts niet meer werken. Zo ben ik bij de arboarts terecht gekomen die het helemaal met de longarts eens was en zodoende ben ik afgekeurd om te werken met kinderen. Sinds vijf maanden ben ik weer aan het werk, bij dezelfde organistatie (voor kinderopvang dus) maar nu op P&O. Dit bevalt stukken beter, ik vind het leuk en mijn astma gaat stukken beter.
  • KimmieKimmie Gebruiker
    Ik ben juffrouw van 32 kleutertjes!  :Y
  • Marjolein9Marjolein9 Gebruiker
    Ik werk in de gehandicaptenzorg als inval/vakantiekracht. In September ga ik beginnen met een opleiding in het werkveld, zodat ik een diploma krijg om mee te solliciteren :D
    Ik zal weer eens een update plaatsen.

ik werk nu ondertussen een jaar bij Groot klimmendaal. als Therapeutisch peuterleidster, nou aj peuterleidster momenteel heb ik omdat het vakantie is. kinderen tussen de 0 en de 18 jaar. is ook heeeeel leuk vind het toch ookw el heel leuk om met die grote jongens aan de gang te gaan en ze bezig te houden is echt een uitdaging maar zo geweldig werk. je bent echt de heel dag met ze bezig maar doe zoveel leuke dingen met ze. elke dag is anders. ze moeten hun verplichte dingen doen dat houd dus in dat we een wandeling maken en dat ze meoten fietsen op de hometrainer of buiten en dat ze andere oefeingen meoten doen. amar daarnaast spelen we ook spelletjes en gewoon even gezellig kletsen of klieren oif knutselen gewoon gezellig bezig zijn even neit ziek zijn even niet iets moeten doen. egwoon even doen wat ze leuk vinden.

en na de vakantei begeinnen we weer met een nieuwe groep we krijgen 3 nieuwe en 3 kinderen die we vorig jaar al hadden. dus dat is ook heel leuk kijken wat voor kinderen we er bij krijgen en hoe we er weer 1 groep van kunnen amken en hoe we onze activiteiten zo kunnen doen dat ze er allemaal wat aan hebben. want de eerste weken metoen we toch gaan kijken wat het nivo verschil is tussen de kinderen. dat is ook kei leuk, je meot heel creatief zijn in ej activiteiten bedenken want het emto voor de een te volgen zijn amar het meot voor de ander ook neit te makkelijk zijn. en met de 1 op 1 dingen is het makkelijker natuurlijk want dat kan je gewoon op nivo van het kind geven.

heb er weer helemaal zin in!!!!

nu hebben jullie een beetje een indruk van me werk denk ik. asl ej nog vrgaen hebt hoor ik het graag.
  • rahimnsrahimns Gebruiker
    Ook mijn werkterrein is wel wat verschoven. Ben nog steeds werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als hoofdconducteur, alleen mijn meeste werkzaamheden zijn tegenwoordig wat minder op de trein. Ben werkzaam als lid van Service & Veiligheid, een nieuw onderdeel van de NS, die wat taken over heeft genomen van de Spoorwegpolitie vooral in de backup naar conducteurs op de trein.

Verder geef ik opleidingen aan de kaartcontroleurs van Securitas die bijv op de Flevolijn en Amsterdam ingangscontrole houden aan de trap. Zij krijgen van mij les in kaartsootrherkenning, topografie en praktische tips hoe ze moeten werken. Dit is heel erg leuk om te doen.

En daarnaast mijn normale werkzaamheden in het proces bijzondere taken, die zich bezig houdt met stremmingen, buitendienststellingen, evenementen en baanvakcontroles.
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Ik heb twee banen.
    Een eigen graveer bedrijf in kunstof en werk voor 25 uur in het zwembad.
    Deze twee banen kan ik goed combineren. In het zwembad ben ik niet meer benauwd dan anders, soms als de kachels allebei in storing zij gevallen dan wel.
    En thuis op de zak eigelijk nooit er zit een goede stofafzuiging op de graveermachine.

Dominique
  • BerlindeBerlinde Gebruiker
    ik werk als gymlerares in het speciaal voortgezet onderwijs. ook dit jaar heb ik een groep 7/8 erbij. helaas werk ik nu niet als gymlerares door omstandigheden in ons gezin en door plotselinge verergering van mijn astma. naar de voorjaarsvakantie hoop ik weer te beginnen rustig aan te gaan werken en les te geven. ik ben wel alweer zo als voor mijn verergering van mijn astma.
  • humpty dumpyhumpty dumpy Gebruiker
    ik ben honden trimster(hondenkapper dus)

ben dus zelfstandige en met astma en al die honden gaat het vaak niet zo goed maar ja doe mijn werk super graag en als ik niet werk geen geld he.

ben wel bang dat ik ooit moet stoppen door mijn astma

stephanie
Log in of Registreer om te reageren.