Kreukel

12-01-2007 om 14:49 uur

Zojuist heb ik bij het onderwerp Ventolin een oproep gedaan, daarvoor moest ik me registreren en nu stel ik me maar gelijk even voor. Ik ben Hanneke, 53 jaar en moeder van een dochter en een zoon (in die volgorde).
Astma heb ik al mijn hele leven, maar niet altijd even erg. Als kind voornamelijk bij inspanning en als er huisdieren in de buurt kwamen. Die hebben we zelf dus ook nooit gehad. Verder huldigden mijn ouders het standpunt: "niet zeuren en als je er niet over praat, is het er niet". Ze negeerden het zoveel mogelijk. Slechte ervaringen met een oom die door en door verwend was vanwege zijn astma. Sport en gymlessen op school zijn voor mij altijd een drama geweest. Ik heb stiekem heel wat afgeleden in een hoekje.
Eenmaal getrouwd (en straatarm) legden we biezen matten op de vloer. Toen begon de narigheid pas echt. Nadat we normale vloerbedekking en een goede stofzuiger konden betalen, is het jarenlang beter gegaan. Tot het eind 1996 helemaal fout ging en ik er voor het eerst (!!!!) mee naar de dokter ben gegaan. Ik heb een prednisonkuur gehad, mag twee keer twee inhalaties Pulmicort (ontstekingsremmer) per dag en vijf à zes keer Ventolin 400. Om de vier uur dus. Ik weet ook precies hoe lang die duren, geen klok voor nodig! Bij een echte astma-aanval nam ik twee keer Ventolin achter elkaar en zo ging het redelijk goed, totdat de rotadisks vervangen werden door de diskus. Vandaar mijn oproep op deze website om met meer mensen daartegen te protesteren!
Dit forum ontdekte ik toen ik op Google zocht naar Ventolin. Ik heb eens op de teller gekeken en zag dat er ontzettend veel mensen op het forum komen. Ik ben kennelijk niet de enige kreukel!

Login of registreer om te reageren
12-01-2007 om 15:28 uur

hej hanneke...

welkom!!!

groetjes hester

Login of registreer om te reageren
12-01-2007 om 16:02 uur

Hoi Hanneke

Welkom op dit forum...

Gr Rianne

Login of registreer om te reageren