Slaat AB niet aan? wat te doen?

07-01-2007 om 09:25 uur

Goedemorgen,

Ik zit een beetje met een onbestemd gevoel daarvan deze vraag;

Intussen ben ik aan mijn 2de kuur begonnen ivm longontsteking.
Ik heb vorige week een kuur gehad (zithromax), op 29/12 begonnen, 1500 mg in 3 tabletten
en ben 4 dagen geleden aan mijn 2de AB begonnen: Avelox.

Nu wil maar de pijn in de longen nog niet wegzakken en het lijkt eerder sochtends juist erger te worden. De nacht gaat goed. Smorgens begin ik met verhoging en klimt de temp naar 38.2 en dan zakt de temp aan het begin van de avond weer.

Gedurende het gebruik van de 2de AB is de situatie nog ongewijzigd. Nu vraag ik me af moet ik nog eerst afwachten of is dit een reden om alsnog maandag de LA te bellen?

Is dit een herkenbaar patroon, dat het zo lang duurt voordat een AB aan kan slaan?

Mvg
Fides

Login of registreer om te reageren
07-01-2007 om 12:08 uur

Hoi Fides,

Ik zou zeker maandag de LA bellen, zeker als je je er niet goed bij voelt! Ook al zegt ie misschien dat je moet wachten, dan ben je in ieder geval 'gerustgesteld'.

Sterkte, Liefs Nina

Login of registreer om te reageren
07-01-2007 om 16:55 uur

Ja dat is ook wel zo, maar ik wil niet te snel bij de arts aan de bel trekken. Ik dacht, als dit nou door meer mensen zo ervaren wordt, dan wacht ik misschien toch nog een dag.

Het blijft altijd lastig wat wel en niet goed is te doen. Je wilt enerzijds niet zieker worden en anderzijds ook niet de arts te snel raadplegen. Best moeilijk af en toe.

Maar dank je in elk geval voor je adviesĀ  ;)

Mvg
Fides

Login of registreer om te reageren