effe voorstellen.

06-01-2007 om 12:42 uur

Hallo,

Ik heb al gereageerd op een aantal topic's binnen het forum.
Ik zal me toch voor de formaliteit voorstellen.
Mijn naam is Puffende Diesel, een persoon met astma, die hardloopt en fanatiek treinspotter is.
Mijn leeftijd is 48 jaar.

Ik zal niet mijn hele astmahistorie vertellen,
Astmatische bronchitis overgehouden van dauworm, vanaf mijn 3e jaar loop ik met deze kwaal.
Opgegroeid in Amsterdam, in de jaren 60 waren de er nauwlijks medicijnen voor de astma.Pas in de jaren 70 (lomudal en ventolin) kreeg ik meer lucht door verbeterde medicijnen.
Jaren 70 begon ik met bergenbeklimmen en hardlopen, bergbeklimmen ben ik in 1989 gestopt om dat de kinderen jong waren.
Als ik een paar weken niet hardloop, dan slik ik meer medicijnen, zweet ik in de nachten en ik word kortademig en onrustig (herkenen meer mensen dit)
Ik moet sporten, het is voor mij het middel om te overleven. :Y
Er zijn ook een aantal negatieve zaken die met de astmaheeft te maken :X, ik vertel liever positieve zaken. :Y

Groet,
Kees
 

Login of registreer om te reageren
06-01-2007 om 20:05 uur

Hoi Kees,

Welkom op het forum!

Als ik een paar weken niet sport krijg ik dezelfde symptomen als jij inderdaad. Ik heb ook hardgelopen.
Twee jaar geleden liep ik nog 10 km (niet in een supertijd maarja  :P), maar helaas dat lukt me niet meer. Ik wil wel weer proberen om het op te pakken met het super beginners schema. Want net als jij gaat het als slechter met mijn astma wanneer ik niet sport en een slechte conditie krijg. Op dit moment heb ik een andere sport ontdekt. Waterpolo, conditioneel kan ik absoluut nog niet bijbenen, maargoed ga het gewoon een jaartje proberen. Lukt het dan nog niet dan maar weer verder kijken.

Leuk zeg, treinspotten. Ik heb bij de NS gewerkt als treindienstleider (nu niet meer hoor) en woon tegenwoordig in de oude chefswoning van de NS van het voormalige station Seppe. Heeeeel dicht langs het spoor. Ik kan de treinen dus vanuit de woonkamer spotten  ;) Ik heb dus ook wel wat met treinen  :Y

Veel plezier hier!
Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren
07-01-2007 om 13:23 uur

He, wat leuk nog meer treinenfreaks hier  :Y Ik ben zelf ook treinfreak en spot en fotografeer ook wel heel wat. Leuk  :s)

Login of registreer om te reageren
07-01-2007 om 14:06 uur

;) Geen treinfreak hier..
;) zit er alleen wel ontzettend veel in haha

Login of registreer om te reageren
07-01-2007 om 15:36 uur

Daantje,

Ik heb je een PB gestuurd.

Ik heb een simpele weblog met jawel  :Y treinfoto's.

Groet,

PD 

Login of registreer om te reageren
Moderator
08-01-2007 om 23:53 uur

hoi Kees,
*O* Welkom op het Forum *O*

Login of registreer om te reageren
09-01-2007 om 11:29 uur

Kijk jij bekijkt het allemaal positief, en dat is niet altijd even makkelijk!
Welkom!
Liefs Kim

Login of registreer om te reageren
12-01-2007 om 19:14 uur

Lady_K goedeavond,

Positief denken houd in ieder geval mij op been.

Ik heb geen tijd om aan de kwaal te denken, plezier hebben in wat je doet.

Hoewel ik niet mijn kop niet in het zand steek voor wat er om mij heen gebeurd.

Bezig zijn en bezig blijven, je vergeet dat je astma hebt.

Groet,

PD

Login of registreer om te reageren