wat lost het slijm op?

02-01-2007 om 15:23 uur

Advies heel gewenst;

Ik gebruik een bruistablet Fluimucil ( 600 mg) om het slijm op te lossen en tevens
6 x per dag een pufje Airomir (luchtverwijderaar). Toch blijft mijn slijm heel erg moeilijk ophoestbaar.

Ik heb momenteel (weer) een longontsteking en dan is het al zo zwaar en pijnlijk om te hoesten.
Blijkbaar helpen bovenstaande middelen nog niet genoeg.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie?

Mvg
Fides

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 15:25 uur

Bisolvon siroop werkt bij mij altijd wel erg goed :) Veel beter dan huismerk-siropen die hetzelfde zouden werken. In dit geval is het het extra geld wat mij betreft zeker waard.

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 15:52 uur

Je kunt ook denken aan fluimocyl (weet niet precies hoe je het schrijft :@ maar iig helpt dat mij wel goed.)

En bisolvon doet het inderdaad ook heel goed  :W

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 15:54 uur

Ik gebruik al Fluimucil ;( in maximale dosis.

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 16:17 uur

Hoi Fides,

Een warme hete douche doet het bij mij ook goed. Alleen dan moet je dat wel kunnen, als je een longonsteking hebt zal je wel veel benauwd zijn... dan is al die stoom geen pretje..
Lachen/lopen doet bij mij ook wel eens wonderen...

Ik weet niet of je kunt huffen? Ik kan het zelf niet, maar misschien is er iemand op het forum die het goed kan uitleggen.

Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 16:24 uur

hej fides... misschien hard lachen? ik word er altijd benauwd van als ik veel lach, maar dan komt het slijm wel los...

kus hester

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 16:25 uur

Huffen is toch dat je eerst een paar keer een korte stoot lucht uit 'zucht' zodat het slijm wat losser gaat zitten en je het wat makkelijker op kan hoesten. Bij mij helpt dat wel wat.

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 16:36 uur

Het huffen pas ik inderdaad toe. Het is wel moeilijk als je bovenlichaam al zo'n pijn doet van het hoesten. Ik krijg er hiermee wel iets uit, maar lang niet genoeg.

Fides

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 17:42 uur

Moeilijk Fides. Misschien toch even langs je arts...

sterkte!

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 18:00 uur

Ik sta onder behandeling van een longarts. Maar gisteren op 1 januari ben ik toch maar even naar de huisartsenpost gegaan om nogmaals naar mijn longen te laten luisteren ivm een longontsteking. Ik gebruik zithromax en had nog maar 1 tablet in te nemen van de 3 en had nog zoveel pijn.

De diensdoende huisarts luisterde naar mijn longen en zei dat de ontsteking nog niet weg was. Op mijn vraag die ik ook in deze topic stelde wist hij geen antwoord.

Ik moet terug naar de longarts, maar intussen zit ik met dit probleem van het niet tot heel moeilijk kunnen ophoesten. Om de tijd zo goed mogelijk door te komen totdat ik de LA consulteer, hoopte ik hier nog antwoordt te kunnen krijgen, vandaar deze vraag. 

Mvg
Fides

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 18:03 uur

hoi Fides, Ik zweer ook bij bisolvon elixer forte. Dit is speciaal voor vastzittende hoest door taai slijm! succes! lara

Login of registreer om te reageren