bijwerkingen medicijnen?

01-01-2007 om 22:43 uur

Heeej, ik heb een vraag. Ik ben een 17-jarig meisje en ben er sinds vorig jaar achter gekomen dat ik last heb van allergien en door verwaarlozing hiervan is dit uit de hand gelopen en is er bij mij allergische astma ontdekt. Hiervoor gebruik ik al langere tijd Telfast, Oxis, Qvar en Nasonex. De longarts heeft daar vanaf het begin van december Singulair aan toegevoegd omdat mijn astma maar matig onder controle is. En door regelmatig ontstoken ogen door mijn allergien heeft de oogarts me voor 6 weken oogdruppels voorgeschreven: FML Liquifilm en Zaditen.
Ik heb nu zo'n 3 weken last van af en toe overgeven. Daarna is ook constante zware hoofdpijn komen opzetten en sinds een paar dagen ben ik constant aan het niezen met ook af en toe een bloedneus. Ik vraag me af of ik de oorzaak kan zoeken bij mijn medicijnen? Weet iemand hoe dit komt?
Bij voorbaat dank! Groetjes Anneroos

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 09:00 uur

hej anneroos,

ik denk dat dat wel kan, maar ik zou toch even naar je LA of HA of apotheek toegaan, want je weet maar nooit he??? succes!!!

kus hester

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 11:57 uur

Hoi,

De zware hoofdpijn ken ik niet maar nasonex is toch een neusspray? Ik gebruik de beclometashon neusspray en heb daar regelmatig een bloedneus van. Maar voor de klachten die jij hebt kunnen ook zoveel andere oorzaken zijn.

Zoals Hestel al zegt kan je het beste even langs een arts of apotheek, die kunnen er zeker antwoord op vinden of even de bijsluiters van de medicijnen bekijken, daar staan altijd de bijwerkingen in.

Kus Tessa

Login of registreer om te reageren
07-01-2007 om 19:04 uur

Hoi Anneroos,

Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die met nasonex zijn begonnen dat ze uiteindelijk vanwege de hoofdpijn weer zijn gestopt. Dus je kan er zeker hoofdpijn van krijgen volgens mij. Maar ik zou idd allijd even contact openemen met de LA om te overleggen of je mag stoppen. Hij kan dan ook aangeven wat een alternatief zou kunnen zijn.

Succes.

Groetjes,

Miranda

Login of registreer om te reageren