Longspierpijn ?

23-12-2006 om 09:52 uur

Mijn conditie was 2 maanden geleden goed, kon 8-10 km hardlopen. Jammer genoeg gaat het met mijn astma de laatste maanden niet goed (veel benauwd, prednisonkuren, antibiotica, verdubbelen van qvar etc) en holt mijn conditie natuurlijk achteruit. :-\
Als ik nu rustig sport in de fitnesshal en kom thuis, doen mijn longspieren vervelend pijn. diep ademhalen wil dan niet. Vroeger heb ik dit wel eens verward met een astma-aanval.
Volgens mij loop ik niet te hard van stapel in de sporthal, gebruik voor ik ga sporten foradil.
De pijn trekt na een paar uur weer weg.
wie weet waar die pijn vandaan komt?
:?

Login of registreer om te reageren
23-12-2006 om 16:15 uur

Hoi emma,
Misschien kan het zijn dat je je longspieren verkeerd gebruikt zonder het in de gaten te hebben. Tsja jammer van je conditie he ,maar je krijgt het hopelijk wel weer zo ,het duurt alleen een tijdje. Het klinkt simpel maar zo makkeluijk is het niet om je conditie weer helemaal de oude te krijgen,veel succes  :Y

gr troetel

Login of registreer om te reageren
23-12-2006 om 20:23 uur

hey, ik heb dat ook vaker, bij mij komt het vaak door hoesten of door benauwheid. dan worden de spieren te zwaar belast...
groetjes, kim.

Login of registreer om te reageren
23-12-2006 om 20:46 uur

hej...

ik heb het ook vaak, de fysio dacht eerst door verkeerd ademen, maar waarschijnlijk komt het bij mij gewoon dat ik het benauwd krijg en dat probeer tegen te houden, dan span je die spiertjes blijkbaar op een andere manier aan... maar denk niet dat dat t bij jou is.

in ieder geval heeeeel veel succes!!!

kus hester

Login of registreer om te reageren
25-12-2006 om 12:10 uur

Volgens mij heeft het in ieder geval geen zin om extra foradil te gebruiken dat is nml een langewerkende(12 uur)

Login of registreer om te reageren
25-12-2006 om 12:25 uur

Hoi Hilda,

Floradil is een langwerkende luchtwegverwijder die wel net zoals ventolin binnen 10 min werkt. Dus tegen plotselinge benauwdheid werkt het hetzelfde als ventolin alleen dan dus langer. Dus je kunt het wel gebruiken, of het werkt tegen deze 'longspierpijn' is de vraag.

Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren
28-12-2006 om 17:30 uur
Reactie op emma.zorgdrager

Mijn conditie was 2 maanden geleden goed, kon 8-10 km hardlopen. Jammer genoeg gaat het met mijn astma de laatste maanden niet goed (veel benauwd, prednisonkuren, antibiotica, verdubbelen van qvar etc) en holt mijn conditie natuurlijk achteruit. :-\
Als ik nu rustig sport in de fitnesshal en kom thuis, doen mijn longspieren vervelend pijn. diep ademhalen wil dan niet. Vroeger heb ik dit wel eens verward met een astma-aanval.
Volgens mij loop ik niet te hard van stapel in de sporthal, gebruik voor ik ga sporten foradil.
De pijn trekt na een paar uur weer weg.
wie weet waar die pijn vandaan komt?
:?

Er is ooit een soortgelijk topic geweest wat is beantwoord door Dr. Frans Krouwels. Je kunt de vraag en het antwoord hier teruglezen. Ik hoop, dat je iets aan die informatie hebt  8-)

Login of registreer om te reageren
Moderator
28-12-2006 om 22:17 uur

Ik heb ook vaak pijn in mn longen (zoals ik da noem) na het sporten en ze lijken ook een soort van schraal van binnen dan.
Sinds ik combivent heb gekregen die ik gebruik voor t sporten is dit een heel stuk minder!

Login of registreer om te reageren