Schimmelsporen?

23-09-2005 om 13:02 uur

Is hier iemand allergisch voor schimmelsporen? Hoe is dat vastgesteld? Wat weet je er inmiddels over?

Ik hoorde dat juist in september er veel van deze sporen in de lucht zijn en dat is voor mij altijd de periode dat mijn astmaklachten terugkomen. Tot nu toe bracht ik dat in verband met de weersomslag van de zomer naar de herfst, maar met de extreem lange uitloop van de zomer die we nu hebben klopte dat ineens niet meer. Mensen lopen nog in hun t-shirtje op straat en ik zit weer ziek thuis, wat ik altijd met herfst en kou in verband bracht. Mijn huisarts vond de suggestie de moeite waard, dus vanmorgen is er wat bloed afgenomen om te kijken of er een allergische reactie gaande is - zo ja, dan kunnen we verder zoeken waarvoor dan.

Login of registreer om te reageren
23-09-2005 om 14:32 uur

Hoi Els

Ikzelf ben o.a. voor schimaelallergieen getest met de zogenaamde priktest: dan brengen ze kleine hoeveelheid allergenen aan met een spuit net onder de huid. Daar kwam uit dat ik vooral voor aspergillus allergisch ben het is dus inderdaad een mogelijkheid die bestaat ikzelf dacht altijd dat de astma in de herfst erger werd door huisstofmijt maar blijkbaar kan het dus ook door schimmels.

Groetjes Jessica

Login of registreer om te reageren