Hoe voel jij je vandaag? #10!

13-11-2006 om 14:28 uur Gesloten

Voel me beroerd, heb knallende hoofdpijn en dat wil niet zakken zelfs niet met ibuprofen,ben bang dat er een voorhoofdsholte ontsteking zit te werken..verder ben ik ook verkouden en heb ik vannacht flink liggen hoesten..

Vanmiddag kan ik gelukkig mijn Seretide  weer bij de apotheek ophalen, ging ik vanmorgen bellen bleek de praktijk gesloten i.v.m. verbouwings werkzaamheden maar gelukkig kon je wel een herhaalrecept inspreken..

Ben blij  dat het met de Seretide nu veel beter met mij gaat, en dat het ook wat langer doorwerkt, dit weekend wel extra Ventolin nodig gehad maar dat kwam door de ludieke actie van Nathan, maar verder hoef ik misschien maar 1-2 x per week Ventolin naast de Seretide te gebruiken, en soms wel helemaal niet!

Dat was wel anders toen ik aan de Qvar zat,toen had ik het bijna dagelijks nodig.(Ventolin dan)
maar ik merk wel dat als ik het een keer mijn medicijnen vergeet dat ik het toch snel benauwd krijg als ik met bep. geuren/prikkels in aanraking kom.

Rianne, hoe gaat met jou en de Qvar?? heb je er beter baat bij dan met de Seretide?? geen verlies van je stem??

Hidde, sterkte met de perikelen van  het (stiekeme) roken van je vriend, hoop dat het opgelost kan worden, de manier waar het op gegaan is goed voor je vertrouwen..

En nu op naar de apotheek!

*O* Te@

De reacties zijn gesloten.
13-11-2006 om 15:10 uur

Bluh bluh bluh. Hoesten en benauwd, veel hoesten. Ik merk echt dat het herfst word...  -O- Pufje er in maar weer.. Ik haat die stomme regen.

13-11-2006 om 15:38 uur

Tea

Ik ben erg blij met de Qvar.Kan nog steeds lekker meejodelen met de radio/cd  :+
Wel merk ik dat ik weer meer ventolin nodig heb...

Fijn dat de seretide zo goed werkt bij jou.

13-11-2006 om 16:06 uur

Ik ben slaperig gister 2 keer wakker geworden. Ik ga dalijk ff ijs halen want men keel doet weer pijn  ;( en mijn linker oor begint ook gezellig mee te doen. Gelukkig heb ik het niet zo heel erg benauwd.
Ik wacht het weer eerst ff af het is aan het regenen  :-\.

gr troetel

13-11-2006 om 17:54 uur

Zo ben ik ook weer eens....
Hier gaat t op de hoge dosis seretide aardig...
Ik gebruik 25/250 en dan 2 keer 4 pufjes en dan nog 1 a 2 keer per dag 2 pufjes ventolin 100.
Nu mag een ik een paar dagen niks gebruiken heb donderdag allerlei long functie testen.

Lees dat t met meerdere hier erg bal gaat  -O-
Sterkte voor iedereen dus!!!

13-11-2006 om 18:46 uur

Hier gaat het slecht hoewel het met mijn astma wel goed gaat. Ik merkte vanmiddag ineens dat mijn nek een beetje pijnlijk/stijf was en toen begon mijn rug ook zeer te doen. Ik ben nu echt weer helemaal door mijn rug gegaan. Kan nauwelijks zitten, lopen, staan en liggen  :-\ Ben benieuwd wat het wordt. De vorige keer dat ik het zo erg had was in mei, toen moest mijn vriend bij me komen omdat ik niet eens mijn eigen sokken aan doen of uit bed komen. Ben toen ook flauw gevallen van de pijn omdat ik mijn bed niet uitkwam. Het is nu wel ietsje minder geloof (hoop) ik. Ik hoop dat het na een nacht goed slapen beter gaat.

Mijn tentamen vanmorgen ging ook niet echt goed. Was heel erg moeilijk en hij vroeg heeeel veel details. Echt stom. Ben de hele middag op school bezig geweest met het opnemen van een videoband voor een keuzevak. Ik moet nu nog beginnen met leren voor het tentamen van vrijdag. Gelukkig hoef ik vandaag niet zoveel te doen. Ik ga vannacht maar goed slapen, hopelijk gaat het morgen dan weer beter met mijn rug want dit is ook niets.

13-11-2006 om 18:46 uur

Zit weer 'n weekje met prednisolon, dus gaat 't wel alweer wat beter. Ook bevalt de puf met voorzetkamer en masker wel goed... Alleen heb 'k zo ineens last van hartkloppingen, maar dat schijnt een bijwerking te zijn. Morgen de griepprik ophalen, ik hoop echt niet dat ik d'r ziek van word, al zal d'r wel 'n geweldige blauwe plek ontstaan... as usual!

13-11-2006 om 18:48 uur

@ Inkie: ik heb ook veel meer last van hartkloppingen en trillende handen als ik mijn ventolin uit een aerosol puf dan wanneer ik mijn Diskus gebruik. Weet niet hoe het komt maar het komt me dus wel bekend voor.

13-11-2006 om 18:55 uur

Denk ook niet dat ik me zorgen moet maken...
...alleen m'n moeder heeft een aantal keer een hartstilstand/hartritmestoornissen en een hartslag van 250 gehad en is voor de dood weg gehaald, ze heeft nu 'n ICD (dubbelwerkende pacemaker)
Dus tja... om er nou even simpel mee om te gaan...

13-11-2006 om 19:12 uur

hey,

hier gaat het weer eens niet goed  -O- heel veel benauwd, slijm ophoesten veel piepen enz...  :'(
morgen naar de ka en dan zie ik wel wat hij gaat zeggen :Y vandaag ook weer fysio gehad, hij was niet te vreden over hoe het ging vond mij weer te benauwd om een beetje aan mijn conditie te werken  -O- heb nu 2x in de week fysio opzich wel fijn je word dan erg goed begeleid en 1x in de week fysio-fitness :Y

@iedereen: beterschap als het minder gaat !!

groetjes sam

13-11-2006 om 20:40 uur

Hoi allemaal!

@Daantje: Balen van je rug zeg, hopelijk schiet het er net zo snel weer uit als dat het erin geschoten is! Sterkte, pijn is niet fijn!

@Sammytjuh: Hoop dat de kinderarts morgen wat voor je kan betekenen, jij loopt inmiddels ook al weer een aardig poosje te tobben met je longen!

Ik ben vandaag bij de la geweest, hij was niet zo blij met hoe ik er nu bijloop... Maar ja, ik ook niet. Hij heeft de prednisolon verhoogd en verder moet ik door blijven gaan met om de twee uur vernevelen met afwisselend ventolin en combivent. Over een week moet ik weer terug, tenzij het nog beroerder gaat, dan neemt ie me op (laat het alsjeblieft niet nodig zijn...)

Groetjes, Gabrielle