Wat is de reden voor opname in heideheuvel

24-10-2006 om 12:11 uur Gesloten

Hoi allemaal.

Met onze Jefrey gaat het al een jaar niet goed.Oké hij heeft 3 maanden geen zware aanvallen meer gehad maar wel klachten.Nu heeft hij in 2 weken tijd 2x een aanval gehad.
Hij gebruikt 2 x 2 Foradil, 2 x 2 Qvar, 1 x Singulair en indien nodig ventolin.Nu heeft hij de ventolin gisteren erg vaak gehad.Een beetje te vaak zelfs.Zelfs de assistent van de huisarts vond dat Jefrey veel medicijnen krijgt.Hij is nu 4.

Al een hele tijd spookt het door mijn hoofd dat Jefrey misschien wel een keer naar Heideheuvel zou moeten. :@ Ik bedoel: al vanaf september 2005 heeft hij aanvallen en ze beginnen (na 3 maand rust) weer.

Wanneer en bij welke klachten wordt er geadviseerd voor een observatie in heideheuvel??
Wij moeten eind november weer naar de kinderlongarts.Ik kan nergens terug vinden wat doorslag geeft voor een opname.Niet dat ik het graag wil....maar zo als het gegaan is en nu weer gaat is ook niet goed.

Wie o wie weet het?

De reacties zijn gesloten.
24-10-2006 om 12:25 uur

Ik denk dat het heel erg van de persoonlijke situatie afhangt. Wat voor de een goed is is voor de ander heel slecht (qua gezondheidstoestand) en andersom. Ik zou als ik jou was gewoon dit eens laten vallen bij je arts. Dan kan je eens polsen hoe hij er over denkt. Jij kent je kind het beste en als jij denkt dat het thuis niet beter zal gaan dan het nu gaat dan zou ik Heideheuvel zeker in je achterhoofd houden want uiteindelijk wil je toch het liefste dat het zo goed mogelijk gaat. Hoe denk je dat Jefrey er mee om zou gaan? Gaat ie wel eens vaker ergens logeren ofzo? Is hij het gewend om ergens anders dan thuis te slapen? Ik denk dat dat ook allemaal wel meespeelt.

24-10-2006 om 12:30 uur

rianne
gewoon bespreken bij je arts  :Y

liefs en sterkte van ukkie

24-10-2006 om 12:31 uur

Onderzoek voor kinderen met ernstig astma
Kinderen met ernstig, niet stabiel astma gebruiken vaak veel medicijnen, worden regelmatig opgenomen in een ziekenhuis en missen daardoor school. Ook moeten ze vaker dan gebruikelijk naar de kinderarts. Soms is het niet helemaal duidelijk waarom astma bij hen zo moeilijk behandelbaar is of wat de oorzaken zijn van de benauwdheden. Dan kan een opname voor een korte periode van vier weken wenselijk zijn om beter in kaart te brengen wat er precies aan de hand is.

Hoi Rianne,

Dit is wat op de site van Heideheuvel staat. Het doet mij overkomen als de reden waarom kinderen opgenomen zouden worden. Bij ouderen speelt onstabiliteit een rol maar ook dingen als er slecht mee kunnen omgaan en daardoor psychisch niet lekker in hun vel zitten. Ik zou zoals daantje al zegt, gewoon eens met je arts overleggen. Die zal je het kunnen uitleggen. Of een mailtje/telefoontje naar de heideheuvel zelf kan misschien ook wel wat dingen verklaren.

Groetjes, Nina

24-10-2006 om 13:43 uur

Bedankt voor jullie reacties.Misschien is het idd. geen gek idee om eens een mailtje te sturen naar Heideheuvel.

Daantje, Jefrey is net het afgelopen weekend uit logeren geweest en hij vond het helemaal te gek. :+
Nina...er staat dat de kinderen vaak opgenomen moeten worden in het ziekenhuis...dat is met Jefrey niet het geval...Ook is Jefrey vaak benauwd zodra hij thuis is en niet op school. :?
Maar stabiel is zijn astma zeker niet en dan die hoge dosis van de Qvar en de Foradil...

24-10-2006 om 14:36 uur

Hoi Rianne,

Ik zelf wordt nu opgenomen in Davos, maar heb ook nog niet in het ziekenhuis gelegen vanwege mijn astma. Ik kan dat thuis nog wel opvangen. Maar het gaat niet goed, het is erg onstabiel, veel medicatie. Beetje wat jij zegt over je zoontje.
Ik heb het er ook over gehad met de LongArts, en die heeft nu dus besloten dat ik ook echt naar Davos moet.
Ik zou inderaad het er gewoon eens over hebben, er over praten kan altijd en misschien kom je dan wel op een goede oplossing uit.

Liefs, Jitske

24-10-2006 om 15:22 uur

Hoi Rianne,

Ik ga zelf dus net als Vlinder revalideren. Om de reden dat ik niet stabiel word en psychisch slecht mee om kan gaan. Ik zelf heb ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen. Op de site van Dekkerswald(waar ik heen ga) word geschreven:

Op de afdeling longrevalidatie worden patiënten behandeld die door hun chronische longaandoening ernstige beperkingen en handicaps ervaren. De meerderheid van de patiënten heeft COPD, terwijl astma en een interstitiële longaandoening (sarcoïdose, longfibrose) een kleinere groep vormen.

De patiënten worden gekenmerkt door een sterk afgenomen fysiek en sociaal functioneren, emotionele problematiek (depressie) en een hoge medische consumptie. De omgeving van de patiënt lijdt vanzelfsprekend eveneens onder de situatie. De patiënten worden meestal verwezen door hun behandelend longarts, soms door de huisarts.

Klinkt zeer dramatisch vind ik, zo erg ben ik er niet aan toe. Maar het is voor mij en mijn ouders heel duidelijk dat er iets moet gebeuren. Of dit de juiste manier is, vinden we nog wel uit. Die verhaaltjes zijn maar richtlijnen, zoals je ook hier weer ziet. Dus ik zou het es met zijn arts overleggen  :Y ben wel benieuwd wat er uit komt  :Y

Liefs, Nina

24-10-2006 om 22:45 uur

Rianne, ik denk dat Jefrey bij jou mmisschien ook nog nooit in het ziekenhuis heeft gelegen omdat je thuis kan vernevelen en hem zo langer thuis kan houden?

24-10-2006 om 22:53 uur

Daantje...Dat is zo.Daar heb ik niet aan gedacht. :@

Wij kregen toen Jefrey met 11 maand in het ziekenhuis kwam al een pariboy mee naar huis.
Maar nu we in het UMC zijn moet ik wel bellen en overleggen met de kinderlongarts.ik heb gister wel op het punt gestaan om Jefrey te vernevelen, maar heb besloten om eerst maar eens te kijken hoe Jefrey de nacht door zou komen met alleen ventolin.

Als ik die pariboy niet had, had Jefrey al heel vaak in het ziekenhuis gelegen....Zeker het afgelopen jaar,Dan was hij elke maand wel in het ziekenhuis opgenomen geweest.Het is zo'n gewoonte geworden dat als Jefrey niet meer reageert op de ventolin hem dan te gaan vernevelen....

Toch maar eens overleggen met de kinderlongarts eind november. :Y

24-10-2006 om 23:10 uur

inderdaad zonder pariboy was hij veel vaker opgenomen dit is ons ook 3keer gezegt op ehbo
leuk is het niet ,maar voor een goed doel slechter wordt je zeker niet van heideheuvel
marielle is er heel goed opgeknapt toen  :Y
succes liefs ukkie

26-10-2006 om 00:01 uur

Mijn zoontje werd door de kinderlongarts van het AMC doorverwezen naar de Heideheuvel voor observatie.
Alleen besloot de kinderarts van de heideheuvel dat een opname zeer nadeling voor hem zou zijn. Hij was toen pas 4 jaar en zou het echt niet gered hebben om mij maar 2 keer per week te zien. En eerlijk gezegt, zag ik het ook absoluut niet zitten.
Hij is wel poliklinisch in behandeling genomen. Een hele batterij test gehad en goed gekeken naar de medicijnen die hij had en aangepast. Dit alleen heeft al heen goed geholpen en nu 2 jaar verder mag hij terug naar het streekziekenhuis.
Je kan allicht een doorverwijzing vragen en dan de KLA van de Heideheuvel laten beslissen wat het beste zal zijn. Een opname is toch een hele belasting voor zowel kind als gezin.

gr. Marike