Davos en vergoeding van ziektekostenverzekeraar

22-10-2006 om 06:30 uur Gesloten

Hallo,

Ik lees wel eens op het forum dat er ouders zijn die bij een opname in Davos kosten vergoed krijgen via de ziektekostenverzekeraar.
Weet iemand of dit per verzekeraar verschilt?
En welke kosten krijg je dan vergoed?
Ik heb het bij mijn verzekeraar (toen nog Agis) ook nagevraagd maar die zeiden dat ik niets vergoed kreeg.

Groetjes,

Lilli-anne

De reacties zijn gesloten.
22-10-2006 om 11:25 uur

hallo lilli-anne,
wij kregen ongeveer 75% van onze reis en overnachting terug van de ziekte kosten verzekereraar. wij zijn bij de friesland. we moesten de bonnen bewaren van het tanken bijvoorbeeld en de nota van het verblijf. dan na die tijd insturen en dan berekenden hun het bedrag wat we terug kregen. het was zelfs ongeacht hoe we heen reisden. we hebben berthold met het vliegtuig opgehaald. laaste stuk dan treinen. zelfs dan kregen we die 75% terug. en we zijn een keer met de auto heengeweest. het was allemaal geen probleem voor de ziektekostenver. ik had hun van te voren een brief geschreven. zo van jullie vergoeden een verblijf van 4mnd voor onze zoon in davos maar hoe komt het als wij eens op bezoek willen. het restant wat overblijft zijn dan buitengewone ziekte kosten eventueel bij de belasting op te voeren.
maar het scheelt inderdaad per verzekeraar.
rakker

22-10-2006 om 11:50 uur

Hoi Rakker,

Ik heb ook alle bonnetjes bewaard. Zit nu bij het zilverenkruis en ga het toch nog eens uitpluizen.

Bedankt voor je berichtje.

Lilli-anne