Mate van astma en opname Davos/Heideheuvel

20-10-2006 om 21:50 uur Gesloten

hallo even een vraagje, gaan alleenmensen met ernstige astma naar davos en heideheuvel?
groetjes lara

De reacties zijn gesloten.
21-10-2006 om 10:27 uur

Hoi Laraa,

Nee dat hoeft niet percee, ik denk dat het vaak wel zo is. Maar als jij matige astma hebt, en het lukt niet om het onder controle te krijgen dan zou je longarts ook Davos of Heideheuvel aan kunnen raden.

Op dit moment zit ik in de aanmelding voor Davos, en is het afwachten wanneer ik er heen moet.

Moet jij er mischien heen?

Kus

21-10-2006 om 11:45 uur

Hoi Laraa,

Ik ga dan wel niet naar Davos of Heideheuvel. Maar ik krijg longrevalidatie in Dekkerswald, een vergelijkbaar centrum alleen wat minder bekend en niet alleen voor astma. Ik heb geen ernstig astma, maar mijn astma wil na 2 jaar nog steeds niet stabiel worden, mentaal kost mij dat heel veel moeite. Het hele astma gebeuren staat me zo tegen dat astma mijn leven zowat beheerst, ipv dat ik astma heb. En daarom heb ik aan mijn longarts hulp gevraagd en zij raadde mij longrevalidatie aan.

Voor mij is het net als Vlinder even afwachten tot ik bericht krijg.

Liefs, Nina

21-10-2006 om 14:26 uur

bedankt voor de reactie. Mijn longarts heeft het er 1 keer over gehad. Ik had altijd het idee dat je alleen naar davos en heideheuvel ging als je zwaar astmatisch bent! ik heb op dit moment veel last van mijn astma en ben al 2 maanden thuis van mijn werk en het lijkt niet echt onder controle te komen. (ik ben gister begonnen met een kuur prednison, lage dosering 7 dagen 30 mg. dus ik hoop dat dat helpt!) waar ik nu nog meer als voor deze twee maanden last van heb is dat isolement. steeds thuiszitten. en ik heb geen mensen om me heen die bekend zijn met astma en dus ook weten hoe ik me voel. het lijkt me prettig om het gevoel te hebben dat ze nou eens echt een keer goed gaan onderzoeken welk medicatie goed is en dat dan onder begeleiding! liefs lara

21-10-2006 om 14:55 uur

Lees de blogs van Miran over haar opname in Heideheuvel eens, ik denk dat je daar wel iets wijzer van wordt :). Vooral omdat er bij Miran vooraf niet duidelijk was in welke mate ze astma heeft...

22-10-2006 om 06:06 uur

Hallo Laraa,

Mijn dochter van 10 is eind januari tot en met half maart in Davos geweest.
Toen ze daar heen ging had ze eigenlijk nergens last van. Ze had een goede longfunctie en een goede NO. Na die 6 weken was ze zelfs nog beter.
Ze hebben haar naar Davos gestuurd omdat ze vanaf vorig jaar na de zomervakantie t/m half januari regelmatig in het ziekenhuis heeft gelegen en diverse prednisonkuren had gehad.
Als ik mijn dochter vergelijk met de andere kinderen die in het forum voorkomen dan denk ik dat zij haar handjes mag dichtknijpen. De andere kinderen hebben het duidelijk een stuk erger dan dat zij heeft. Toch is ze dus naar Davos geweest.
Als ik nu voor haar zou moeten kiezen Davos of Heideheuvel dan zou het toch weer Davos worden.
Terwijl Heideheuvel hier maar 20 minuten vandaan is.
De lucht is daar zoveel beter dat mijn dochter bij aankomst in Davos gelijk merkte dat ze daar beter kon ademhalen dan thuis.
Ik denk ook dat het verschilt welke kinderarts of longconsulente je hebt. De een doet er heel moeilijk over om je daar heen te sturen en de ander vindt het juist een prima idee.

Groetjes,

Lilli-anne