informatie over astma en sporten?

10-10-2006 om 11:10 uur

hoi,
ik heb niet zo heel lang last van astma, maar ik merk dat ik tijdens het sporten hier wel veel last van heb. ik vroeg me af of jullie weten of er wel eens iets word georganiseerd bv een dag ofzo, waar je wat informatie krijgt of waar je wat sporten kan uitproberen voor mensen met astma?
Ik zou daar nl wel eens naar toe willen gaan om eens wat meer te weten, maar weet helaas niet waar dat is.  -O-

ik hoor het wel
:W fanny

Login of registreer om te reageren
10-10-2006 om 20:33 uur

Hoi fanny,

Wat doe je voor soort sport? Meestal zijn sporten waarbij je op je eigen tempo actief kan zijn zoals fitness een goed idee; omdat je dan niet zo'n groepsdruk hebt. Duursporten meestal niet zo'n goed idee als je last hebt van inspanningsastma. ik heb zelf weinig last bij inspanning tenzij ik in een dipje zit met mijn astma; toch heb ik ook moeite met hele stukken hardlopen; terwijl circuittraining bij mij dan weer wel kan; vreemd he.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
11-10-2006 om 15:08 uur

Hoi Bioloogje,

Waarom is duurtraining niet geschikt voor inspanningsastma? Mijn sportschool heeft me dit juist aangeraden.

Fanny: de meeste sportscholen bieden wel proeflessen aan, dan mag je een keertje meedoen om te kijken of het wat voor jou is. Vermeld wel even dat je astma hebt, dat is wel fijn voor jou en voor de sportschool.

Groetjes
Hilde

Login of registreer om te reageren
21-10-2006 om 22:16 uur

Hoi Hilde,

Ik bedoelde meer dingen zoals hardlopen; of is dat soms geen duursport?  :?  :@

Login of registreer om te reageren
02-01-2007 om 19:03 uur

hey
ik heb dus een tijd geleden gevraagd of jullie iets wisten waar verschillende sporten werden gegeven ed om te kijken wat mij leuk leek.
ik kwam laatst iets tegen in amsterdam, er word een dag georganiseerd waarbij je verschillende sporten kan uitproberen en wat uitleg krijgt over astma en bewegen. Wat ik  ^O^ vind.
ik dacht ik laat het even weten. stond bij dat het vanaf 18 jaar is in het USC en op 13 januari. en als je meer informatie wilde moest je mailen naar astmadag@live.nl

groetjes, hoop dat het iets is voor een aantal van jullie
:W

Login of registreer om te reageren