voor 3 weken naar Davos

06-10-2006 om 13:36 uur Gesloten

Hallo, ik heb wat vraagjes over 't Astma centrum Davos.
Mijn zoon van 14 jaar Marco heeft ernstige astma en de kinderarts stelde voor om naar Davos tegaan voor ong. 3 weken. Graag zou ik er iets van willen weten. Hoe het daar vergaat en is dat dan zonder ouders of moet je ze wegbrengen. Mijn zoon schrok echt heel erg en hij zei van daar ga ik niet alleen heen ik ken niemand hij vind het dus moeilijk kan iemand mij advies hierin

Alsvast bedankt. Gr Marianneke

De reacties zijn gesloten.
06-10-2006 om 14:41 uur

Hoi Marianneke,

Ik heb wat ervaringsverhalen gevonden van jongeren. Hier vind je het verhaal van Kim en van Henriet en Gerrit-Jan. En ik heb ook nog deze gevonden van Wietske.

Ook heb ik nog een link over Davos. En hier nog een link met een verhaal van ouders.

Volgens mij is het altijd ingrijpend als je naar een astma centrum moet, ik denk dat je wel gebracht mag worden, maar ik weet niet of je als ouders ook daar mag blijven. Dat weet vast wel iemand hier die een kind in Davos heeft. Maar misschien is het voor Marco ook handig om al wat verhalen te lezen van andere jongeren die in Davos zijn geweest?

Sterkte en groetjes,
Wendy

06-10-2006 om 15:07 uur

Hallo Wendy

Dank je voor je snelle reactie hoor, vooral voor hem vind ik dat belangrijk hij is niet iemand die er graag alleen op uit gaat dat merken we altijd met vakantie's hij blijt dat altijd bij ons hangen op de camping en is dus niet iemand die op zoek gaat maar bedankt alvast. Ga het op m'n gemak even doorlezen zodat ik al iets meer weet.

Gr Marianneke

07-10-2006 om 20:14 uur

Hoi Marianneke,

Ik weet niet wanneer je zoon hier heen zou moeten, ik zeg expres hierheen want wij zijn nu in Davos, maar op dit moment zitten er 2 kinderen van ongeveer zijn leeftijd. Dus dat valt wel mee. Maar is 3 weken niet heel erg kort? De meeste kinderen zitten hier minimaal 6 weken vandaar. Maar in ieder geval is het hier hartstikke leuk en hoeft hij niet bang te zijn dat hij zich gaat vervelen want daar krijgt hij absoluut geen tijd voor.
Het is hier hartstikke leuk.

Groetjes Jolanda

07-10-2006 om 22:48 uur

Hoi Jolanda,

De kinderarts zei het, ik weet niet of hij direkt al wou zeggen dat het langer is hoor ik heb hier even rond gekeken en zag dat iedereen daar wel langer verbleef. Dus ik weet nu al iets meer. Ook over de medicijnen zag ik heel veel informatie. Ook hoe men zich voelt mijn zoon zegt eigelijk nooit wat.Dus wat dat betreft gaat hier een wereld voor me open hoor.

Groetjes Marianneke

08-10-2006 om 23:12 uur

hey marianneke,
Ik ben 17 nu en zelf 2x in Davos opgenomen geweest. Een keer voor 5 maanden en een keer voor 10 weken. Mijn verhaal van mijn laatste opname kun je hier op de site lezen en op www.nederland-davos.nl onder verhalen van patienten en dan kim&elisa.
Je mag je zoon gewoon wegbrengen en opzoeken, er bij blijven gebeurt eigenlijk alleen bij heel jonge kinderen (onder de 8). 3 weken lijkt mij ook erg kort, zoals jolanda al zei. Meeste kinderen blijven inderdaad minimaal 6 weken.
Als je vragen hebt of je zoon kun je die altijd stellen, heb genoeg ervaring ;)
groetjes, kim.

09-10-2006 om 17:08 uur

Hoi Kim dank je voor je antwoord hoor. Allereerst mijn zoon wilde nog niets van weten kan praten als brugman maar hij zegt ik ga niet alleen. Vandaag belde de kinderarts met de mededeling dat het echt om 3 weken gaat en langer volgens mij trekt hij dat niet. Hij praat heel weinig over z'n astma hij zegt van gaat wel redelijk maar in werkelijk heid gaat het helemaal niet goed hij heeft het gewoon niet in de gaten. Ik heb hem gewezen op deze site maar als nog doet hij het niet vind ik erg jammer want ik heb een tijdje rond geneust hier maar ontzettend veel info vind ik hier wat ik allemaal nog niet wist. Hij zegt van ik wil graag wel met iemand praten die er heen gaat zodat ik die gene kan leren kennen.In ieder geval bedankt voor je reactie.

09-10-2006 om 18:24 uur

he marianneke,

anders moet hij eens even met onze zoon msnen,.berthold is er verleden jaar 14 week geweest. hij was toen 11jaar. ondertussen 12. het is moeilijk hoor voor die kids zo lang van huis. van een kuur van 3 weken heb ik nog nooit gehoord. meestal is het minimale 6.
maar schroom niet en vraag of mail gewoon wij hebben het tenslotte al eens gemaakt.
wens je alle succes toe.
rakker.

12-10-2006 om 21:03 uur

hoi .ik ben martin.
ik ben nu 36 maar ik heb vroeger in davos gezeten ...als kind
nu wil ik even hier over zeggen dat 3 weken wel erg kort is en helemaal geen zin heeft ..
sommige mensen moeten eerst wel 3 a 4 weken eerste wennen dus 3 wken heeft echt geen zin .het klinkt heel hart wat ik nu zeg  en het is heel verdrietig maar hij zit daar met lotgenoten en je vangen hem heel erg goed op en ik weet uit ervaring dat davos  eerst even doorbijten is maar dan word het een levens ervaring waar je u tegen zegd..
ik hoop dat als hij daar 3 weken zit dat hij der echt wel wat aan heeft tuurlijk  maar davos is even meer dan alleen maar even schone lucht happen en weer terug..
ik wens jullie veel succes  en een goede reis ^O^

12-10-2006 om 21:25 uur

in het wkz ging er laats een voor maar twee weken  :Y
ik denk dat de behandelwijze mischien nu ook anders is dan toen

12-10-2006 om 22:38 uur

Volgens de kinderarts zijn er ook programma's van 3 weken is mij verteld. Ik heb ook tegen hem gezegd van niemand gaat er voor 3 weken heen. Maar voorals nog zegt hij nog steeds van 3 weken. Ik wacht wel af wat het word. Als moeder zijnde zeg ik het is heel goed voor hem maar ja hij zegt nog steeds van nee ik ga niet dus moeilijk geval voor ons om hem te overtuigen

Gr Mariannneke