Zoeken naar juiste medicijnen peuter 3 jaar

14-09-2005 om 15:15 uur

ik heb een zoontje van 3, hij krijgt dagelijks 2 keer 2 pufs seretide, zonodig ventolin(deze gebruikt hij bijna iedere dag} en zonodig atrovent. Hij is heel veel moe, snotterig. Wie herkent dit? De kinderarts is nu aan het kijken voor evt andere medicijnen omdat hij snachts heel erg veel moet hoesten. Wij als ouders zijn moe en ook hij zelf. Het is alleen nog niet duidelijk of dit nu astma is. Wij denken zelf van wel

Login of registreer om te reageren
14-09-2005 om 15:30 uur

Kliknt heel bekent! Ik heb ook zo'n peuter, van 3 jaar met dezelfde medicatie. Het is heel lang goed gegaan, nu is hij voor het eerst weer wat benauwder, maar dat heeft volgens mij met het weer te maken.

Maar het is ontzettend vermoeiend en ik hoop dat je mannetje opknapt, of hij medicijnen krijgt die wel aanslaan!

Login of registreer om te reageren
01-10-2005 om 22:01 uur

hallo

Wij hebben ook een jongentje van 3. Hij zit sinds zijn 8ste maand aan de puffen. Pulmicort en combivent. Werkt goed. Pulmicort krijgt hij dagelijks 2 puffen per dag.Is een ontstekingsremmer en indien nodig krijgt hij combivent.

succes

Login of registreer om te reageren
07-10-2005 om 08:37 uur

Ons jongetje van 3 jaar neemt 2x dgs Qvar100 en indien nodig Ventolin. Sinds hij Qvar heeft gaat het erg goed met hem! Ik hoor van veel meer ouders dat Qvar zo'n goed effect heeft bij hun kind. Het heeft fijnere deeltjes waardoor het beter in de longen terecht komt.

Mandy

Login of registreer om te reageren
12-10-2005 om 21:53 uur

Hoi Gerrie,

Tja natuurlijk is het herkenbaar. onze zoon bleef ondanks de medicatie ook nog snotterig en werd al niezend en hoestend wakker, met loopneus etc. We hebben op aanraden van een kennis eens allerfre gaan gebruiken en wat blijkt! het werkt! Wij laten hem nu het gehele jaar slikken op aanraden van de huisarts. Misschien een tip voor jou? Hij slikt een half tabletje per dag en het doet wonderen,naast de medicatie die hij al heeft, flixotide en ventolin.
succes  :{w

Login of registreer om te reageren
01-12-2005 om 16:14 uur

Ik herken dit ook helemaal. Mijn dochter is inmiddels 3 jaar oud. We zijn bijna 3 jaar aan het zoeken geweest naar de juiste medicijnen. Inmiddels krijgt ze dagelijks van alles wat. Het hoesten 's nachts ging echter niet over. We waren allemaal uitgeput, van de nachtelijke astma aanvallen en hoestbuien. Toen kwam de ka met een medicijn, wat tot nu toe wonderen heeft verricht. Het heet Singulair en wordt gebruikt bij kinderen waar de astma met reguliere medicatie niet onder onder controle te krijgen is. Sindsdien gaat het hoesten stukken beter!

Verder gebruikt ze ook flixotide en ventolin en krijgt ze ook Airius en flixonase.......... Het is nu herfst en helaas gaat het weer iets achteruit, maar het is nog wel leefbaar op dit moment. Ze is wel heel erg vaak ziek en verkouden, maar haar Astma gaat redelijk!

Groetjes,

Mama

Login of registreer om te reageren
02-12-2005 om 15:55 uur

Mijn zoontje van drie heeft nu twee jaar astma.
Had al vanaf de geboorte last maar dat werd nooit erkend als
astma. Hij heeft al allerlei medicatie gehad, wat allemaal niet echt geweldig was.
Nu heeft hij seretide 25/250,twee maal dgs 2 pufs en airomir 200 indien
nodig(regelmatig dus!!) en dit gaat vrij goed.Volgens kinderarts en astmaconsullente komt die airomir
dieper in z'n longetjes omdat de deeltjes kleiner zijn dan die van de ventolin.
Hij is al twaalf keer opgenomen met een aanval. We hebben gepleit voor een vernevel
apparaat maar dit ziet de ka niet zitten, hij vind dat een kind medisch gezien moet zijn voordat hij word verneveld en een vernevelaar thuis is niet op zuurstofbasis en die van het zhs wel,dus de werking zou
toch niet hetzelfde zijn als in het zhs. Hij heeft vorige week toch weer drie dagen in het zhs doorgebracht
met bijna een dag om het uur vernevelen en toen afbouwen en een prednisonkuur.

Login of registreer om te reageren
06-12-2005 om 11:07 uur

hallo,

Inmiddels gaat het met ons mannetje weer wat minder, misschien de tijd van het jaar!!!! Hij houd ons snachts veel wakker met het hoesten en ook hebben we al een paar keer bij zijn bedje gestaan omdat we dachten dat hij in het hoesten bleef hangen. hij heeft dan een benauwd pieperig klinkend hoestje. Maar na toediening van de ventolin gaat het weer wat beter. Allen blijven we twijfelen of contact op moeten nemen met de ka ivm dat hij veel last heeft van slijm wat moeilijk los komt hij gebruikt nu ook alweer atrovent.

groetjes gerrie

Login of registreer om te reageren
06-12-2005 om 19:53 uur
Reactie op gerrie

hallo,

Inmiddels gaat het met ons mannetje weer wat minder, misschien de tijd van het jaar!!!! Hij houd ons snachts veel wakker met het hoesten en ook hebben we al een paar keer bij zijn bedje gestaan omdat we dachten dat hij in het hoesten bleef hangen. hij heeft dan een benauwd pieperig klinkend hoestje. Maar na toediening van de ventolin gaat het weer wat beter. Allen blijven we twijfelen of contact op moeten nemen met de ka ivm dat hij veel last heeft van slijm wat moeilijk los komt hij gebruikt nu ook alweer atrovent.

groetjes gerrie

Wat vervelend, dat het weer wat minder goed gaat met jullie zoontje  ;(
Wat Jill zegt ben ik het overigens mee eens. Ook ik zou even contact opnemen met de kinderarts  :Y
Sterkte en ik hoop dat jullie zoontje snel wat opknapt !

Login of registreer om te reageren
06-12-2005 om 12:01 uur

Hallo Gerrie,

Het is me wat met die kindjes.
Als ik jou was zou ik toch even contact opnemen met
de ka. Beter te vroeg dan te laat. Nu kan het misschien
nog zo opgelost worden, als je te lang wacht word het
misschien een opname! Suc6 ermee.

Login of registreer om te reageren
07-12-2005 om 14:48 uur

hallo allemaal,
Inmiddels hebben we contact gehad met de ka, nu krijgt ons zoontje fluimucil erbij om het slijm makkelijker kwijt te kunnen. hij heeft flinke wallen onder de ogen[van het snachts slecht slapen van het hoesten] Ook bij ons inmiddels wel zichtbaar na bijna twee weken slecht slapen. Hij is hierdoor overdag veel moe en zit dan bijna de hele dag en slaapt smiddags dan ook erg veel. Wat mij opvalt bij ons zoontje is dat hij in de betere periode altijd last heeft van een hele droge huid, is dit herkenbaar bij andere? We maken ons regelmatig zorgen om hem. Het vele hoesten en benauwd zijn is soms erg eng. Meestal heeft hij dit snachts. Wat we vervelend vinden voor hem is dat niet altijd mee kan doen met de andere kinderen, vaak moe of kortademig hij wil wel maar wordt er in belemmerd. Wij als ouders moeten er nog steeds erg aan wennen dat we een kindje hebben met luchtweg klachten. Ons oudste zoontje is bijna nooit ziek en kan eigenlijk alles doen. Soms valt het ons erg zwaar. ik wens alle ouders veel succes met jullie kindjes.

heel veel liefs van gerrie

Login of registreer om te reageren