Sport Revalidatie

13-09-2005 om 12:41 uur

Hoi Allemaal
Ik wou graag weten of jullie ook allemaal aan sport, bewegen doen.
Ik zit zelf op een paramedisch centrum en daar ga ik 2x in de week naar toe, en dan gaan we met
een groep van 8 longpatienten fitnessen.
De meesten beginnen op de hometrainer, maar die dat niet kunnen beginnen met apparaten waar gewichten aanzitten, voor de armen en benen
en we doen de loopband, en het is beregezellig en iedereen weet wat iedereen heeft "geen lucht",maar er kunnen gelukkig ook nog grapjes overgemaakt worden.
Ik doe dit nu 1,5 jaar en ik ben qua conditie sterker geworden , en je voelt je veel beter.
Ik heb gisteren voor het eerst op de hometrainer gezeten, zonder weerstand en heb 2 min gefietst, trots was ik op mezelf
Hoop van jullie te horen hoe en wat jullie doen qua bewegen
Tinie :W :W :W

Login of registreer om te reageren
13-09-2005 om 16:01 uur

Hoi Tiny,

Behalve veel wandelen en af en toe een klein stukje fietsen doe ik verder niets aan sport, wel wil ik gaan zwemmen. Leuk dat je er veel plezier in hebt dus gewoon doorgaan. *O*En wees blij dat je er nog grapjes over kunt maken, humor is een essentieel onderdeel in ons leven, zeker bij chronische ziekten zoals wij hebben. ^O^

groetjes, Maria :W

Login of registreer om te reageren
13-09-2005 om 17:23 uur

Ik wil ook aan sport gaan doen
ga denk ik maar op zwemmen om zo wat meer conditie te trainen
zelf heb ik een hone trainer daat ben ik verleden week mee begonnen
doe nu 3 km per dag maar hoop dat uit te breiden naar meer
zolangzaam aan na mijn longontsteking krabbel ik weer op
maar ben er nog lang niet
groetjes Lia

Login of registreer om te reageren
14-09-2005 om 07:49 uur

hoi

ik sport bij het astma fonds al jaren met zeer veel plezier,als iedereen er is zijn we met 12 personen.maar dat is bijna nooit is altijd wel iemand ziek,waardoor ze niet komen.
ik ga sinds 2 jaar 2x per week het is 1x uurtje sport en spel waarbij we best fanatiek zijn,de andere keer is het drie kwartier badmintonnen.we spelen dan dubbelen zodat je elkaar kunt ontzien als het even niet gaat.bij allebei de groepen wordt les gegeven door dezelfde fisiotherapeut.verder bepalen we zelf als we even willen stoppen wat regelmatig gebeurt.
ik probeer op deze manier mijn conditie beetje op pijl te houden,zit ook nog regelmatig op de fiets als het niet teveel waait.
verder werk ik 4 dagen met kinderen bij mij thuis,waardoor ik nog al vaak moet tillen en kinderen in en uit bed halen.dus de trap wordt ook vaak getraint gaat de ene dag makkelijker als de andere dag,maar tot op heden is het nog te doen.
zwemmen lukt alleen in de zomer in natuurwater,heb last van cloorwater in zwembaden.in combinatie met erg vochtige lucht gaat het dan goed mis,dus dat doe ik niet meer
marit

Login of registreer om te reageren
14-09-2005 om 09:35 uur

Hoi
Als ik dit zo lees wat doen jullie dan veel, en ik doe even goed mijn best en ik ben dan blij met 2min op de hometrainer, zonder weerstand.
Dat zijn dingen waar ik het wel moeilijk mee heb dat ik niet meer kan,
Maar gelukkig kijk ik nu vaak naar wat ik wel kan, en dan ben ik toch nog blij
Een fijne dag allemaal *O*

Login of registreer om te reageren