prednisolon nemen of nog even wachten

05-09-2006 om 14:10 uur

Hier ben ik weer met de zoveelste vraag! Ik ben nog niet zo lang geleden terug gegaan naar de ha omdat mn astma weer de verkeerde kant op was gegaan. Mijn flixotide is toen verhoogd naar 250 mcg en mn ventolin naar 4 keer per dag 400 mcg (was ik aan het afbouwen, vindt het zoveel). Ze heeft me ook een minikuur prednisolon voorgeschreven van 10 mg. Ze zei er wel bij dat ik ook kon proberen met de flixotide (omdat die van 100 mcg naar 250 mcg is gegaan). Dat heb ik braaf 2 weken gedaan, maar ik merk niet superveel verschil  :N. Ben nog steeds erg moe en heb vandaag ook weer meer slijm dan anders, ik hoest meer en ik voel een lichte brom in mn borst. Als ik 1 of 2 trappen heb gelopen is mn ademhaling om bang van te worden. Eerst heel licht en hij eindigt in een grote brom/zaag, heel raar, mn vriend schrok er ook een beetje van. Ik twijfel nu of ik de prednisolon toch moet gaan nemen, zit er niet echt op te wachten, maar dit vindt ik ook waardeloos. Moest vorige week (in mn vakantie) een hele middag slapen om weer een beetje op krachten te komen! -O-

Alvast bedankt voor jullie reacties! Liefs!

Login of registreer om te reageren
05-09-2006 om 16:49 uur

Ik zou het nemen. Je huisarts schrijft het je niet voor niets voor. Het is geen fijn medicijn met geen fijne bijwerkingen maar als jij je zo beroerd voelt dan lijkt me het wel waard om te proberen of dit wel werkt. Zo vaak benauwd zijn is niet goed.

Login of registreer om te reageren
05-09-2006 om 17:15 uur

Hoi,

Beter de prednisolon wel nemen.
Op deze manier helpt het ook niet en je word alleen maar slechter.
Ook put je je lichaam uit.
De bijwerkingen met een korte kuur vallen heus mee.( bijna nihil)
Krijg je vele lange kuren achter elkaar, dan is het een ander verhaal.
Soms moet je nu eenmaal kiezen tussen de twee kwaden
Sterkte

Groetjes Hellen

Login of registreer om te reageren