Hoe voel jij je vandaag? #6

04-09-2006 om 16:05 uur Gesloten

Nummertje vijf was alweer vol, hier is weer een nieuwe :)

Deel vijf is hier te vinden  :s)

De reacties zijn gesloten.
04-09-2006 om 16:38 uur

Heey
Met mij gaat ie niej echt geweldig ik zit nu dan ook thuis enn ben niet naar school geweest  :N .
Sinds vrijdag zat mijn neus dicht lekkr benauwd enn werd zondag nog es ongesteld en dat bij mekaar is een verschrikkelijke oorlog in mijn lijf  ;( . gelukkig heb ik nu geen verstopte neus meer, maar had het gister hartstikke benauwd kon k ventolin ook nog es niet vinden  :X enn probeerde maar rustig te blijven enn naar tv kijken . Hopelijk gaat het morge beter ik heb nu duss wel zin om naar school toe toe gaan.

@Ukkie; veel beterschap voor Marielle

@Hellen; verschrikkelijk hoe die artsen je behandelen ze moeten zich schamen  :N

@Daantje; Goed dat het nu beter gaat  ;)

Groetje's Troetel

04-09-2006 om 17:11 uur

Het gaat de laatste tijd erg goed, maar vannacht tijdens mijn nachtdienst voelde ik me ineens benauwd. Het was warm en vochtig weer en daar kan ik echt niet tegen. Ik had trouwens een vraagje aan jullie, ik hoor vaak dat er veel astmapatiënten zijn die juist baat hebben bij vochtige en warme lucht terwijl dit bij mij juist niet zo is. Ik word echt meteen benauwd in badkamers, sauna's en bij benauwd weer. Ik functioneer veel beter bij drogere lucht. Kan iemand dat verklaren?

Ik ga nu voor het eerst sinds ik weet dat ik astma heb de winter in dus dat moet ik nog bewust ervaren. Maar ik weet dat ik vreselijk slecht kan tegen de overgang van kou naar warmte, en dat ik bij kou soms vreselijke kramp krijg tussen mijn schouderbladen van het geforceerd ademhalen. Herkennen jullie dit en hebben jullie vast tips voordat het zover is?

Groetjes,

Filine

04-09-2006 om 17:29 uur

Ik kan niet echt je vraag beantwoorden maar wel mijn ervaring met je delen:

In het najaar toen ik klachten had had ik geen last van warmte en vocht (bv regen) maar nu we een ruim half jaar verder zijn kan ik daar inmiddels ook niet meer tegen zeker niet als het de hele dag regent en ik moet inspanning verrichten dan krijg ik echt last.

Temperatuurswisselingen kan ik ook slecht tegen, als ik het ervaar en ik ben na een kwartier nog benauwd dan pak ik Ventolin..

Ik kan het niet verklaren maar je hoort inderdaad vaker dat mensen veel minder last hebben bij drogere lucht,ik denk dat het verschillend is per persoon waar op en hoe sterk je er op reageert...

ik ben ook benieuwd hoe de komende herfst en winter word, vorig jaar niet zo'n beste ervaring gehad..

Groetjes Te@

04-09-2006 om 22:51 uur

Hier gaat het eigenlijk heel goed vandaag  :s) heb sinds tijden geen extra ventolin nodig gehad en voel me nu ook helemaal niet benauwd, vanmorgen wel nog een beetje maar nu helemaal niet meer. Morgen weer naar school dus ik ben wel blij dat het beter gaat, hopelijk blijft het zo. Ik ga morgen toch maar naar school met aerosol + voorzetkamer, pas als het langere tijd goed gaat neem ik mijn diskus wel weer mee. Tis lastig maar je moet wat.

@ Filine: ik kan ook niet tegen vochtige lucht hoor, probeer het vocht zoveel mogelijk mijn huis uit te krijgen en regen en vooral ook mist is een ramp. Ik kan ook niet van temperatuurovergangen. Wat ik nog wel eens doe is een sjaal voor mijn mond en daar doorheen ademen als ik naar buiten stap.

Moderator
05-09-2006 om 10:37 uur

hoi,

Ik ben nu hartstikke moe en mn stem is op hobbelen.
Ik heb net de histamine provocatie test gehad.
Er was geen longarts beschikbaar dus nu krijg ik volgende week de hele uitslag van mn huisarts.
Wat is zo een test zwaar zeg dat had ik niet verwacht.
Gelukkig ben ik vandaag verder vrij dus maar rustig aan  :Y

05-09-2006 om 10:45 uur

Hoi allemaal,

Ik wou dat ik een keer lang geen Ventolin hoef te gebruiken! Ik zit al sinds begin april op de 4x per dag 400 mcg! Heb het geprobeerd zelf af te bouwen, maar dat ging niet helemaal lekker. Ik heb trouwens ook last van vochtige lucht!

05-09-2006 om 12:31 uur

Hier gaat het goed. Gerrit-jan heeft nog maar 2 pufjes Qvar op een dag vergeleken met drie weken geleden is dat niets. We hebben vandaag een gesprek gehad met de arts en die wil kijken wat er gebeurd als Gerrit-Jan helemaal zonder medicatie komt. Volgende week histamine test en no-meting.

groetjes jolanda

05-09-2006 om 14:50 uur

Hoi,

Heerlijk voor Gert-Jan dat het zo goed gaat.!!!! *O*

Hier gaat het helaas vele stukken minder.
Vandaag naar de HA geweest en daar werd verteld dat mijn saturatie veel te laag is en dat ik veel eerder aan de bel had moeten trekken.
Nu dus tien dagen prednison.
Aanstaande vrijdag moet ik terug komen.
Als het dan nog niet beter gaat, dan met spoed naar de longarts.
Dan word het weer opnemen.

Eerlijk waar, ik schrok me het apezuur!!!!
Ik voel me wel moe en mijn longen doen pijn, maar zo ontzettend rot voel ik me nu ook weer niet.
Maar ja, ik vergelijk het dan ook altijd met mijn diepste dieptepunt.

Ik spuug ervan als mijn lichaam me zo verraad! >:(
Ik ben moeder van een paar kinderen en ik moet er gewoon zijn!!!!
Punt uit!

Groetjes Hellen

05-09-2006 om 15:00 uur

Hoi Hellen,

Wat ontzettend vervelend dat het zo slecht met je gaat! Ik hoop van harte dat de prednison aanslaat en dat je lekker bij je kindjes kunt blijven!

Heel veel beterschap!

Liefs Claudia

05-09-2006 om 15:38 uur

Hoi Hellen,

He! Ik dacht net dat het wat beter met je ging. Heel heel heeeel veel sterkte!

Met mij gaat t wel. Piekstroom is steeds iets onder de 350, tja t blijft een beetje zo hangen steeds. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Al 1 hoestaanval gehad dus ik ben errug op mijn hoede...  -O-

Liefs, Nina