leuk uitgaan :N

30-08-2006 om 19:42 uur

hoi

ik ben maasje en ik kom geregeld hier ff kijken om tips op tezoeken of nieuwtje te lezen. Maar ik wou even weten of jullie ook last van je astma hebben als jullie uitgaan?

Want laatst meende ik dat ik lkkr met mijn ouders en zusje uit eten kon gaan. En dan zit je daar en heel veel mensen begonnen om ons heen te roken, en dus kreeg ik een aanval. Ik schrok wel want het was al een tijd je geleden dat ik z'n heftige aanval had gehad. En omdat het niet over ging ging ik naar buiten om wat meer zuurstof te krijgen. Maar terwijl je daar buiten staat, kijken die mensen die roken je aan als of je gek bent >:(. En daar kan ik soms wel boos om worden. Maar dan heb ik zo iets van "heb je nooit van astma gehoord of van een andere longziekte!"

En je familie zegt wel dat ze het niet erg vinden maar je merkt toch wel dat de sfeer een beetje bedorven is. En ze laten al veel voor je.

groetjes van maasje:)

Login of registreer om te reageren
03-09-2006 om 20:08 uur

Hey Maasje,

Wat een herkenning!!! ik heb regelmatig precies het zelfde! uitgaan of uiteten gaan is af en toe echt rampzalig!
In het zomerseizoen gata het allemala nog wel, kan je ook erg vele buiten zitten, en in restaurants ed staan de deuren of ramen dan toch vaak open --> plaatsje dus zoeken zo dichtbij een raam of deur mogelijk! ;).

Inderdaad kijken sommige mensen je echt heel raar aan als je in het openbaar een aanval krijgt doordat zij aan het roken zijn. Ik vind het echt vreselijk. Zodra ik merk dat mensen in mn buurt roken heb ik al veel zin om weg te gaan, omdat ik weet dat het toch 9 van de 10 keer mis gaat, zo niet op het moment zelf, dan wel de volgende dag.

Door al die rook ed ga ik ook bijna niet uit. En als ik al uit ben geweest moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik de volgende dag echt vele last krijg. Wat ik altijd doe na zon avond is meteen als ik thuis kom onder de douche springen en mn kleren in de was gooien, meteen die vieze lucht kwijt raken!

Gelukkig heb ik een hele gezellig restaurant in de buurt waar echt nauwelijks gerookt wordt en erg goede ventilatie is, dus daar ga ik wel regelmatig heen met familie of vrienden :). En gelukkig houden mn vrineden rekening met me en doen we vaak een gezelig avondje bij iemand thuis :).

Maar goed, je bent niet de enige dus die zo'n probleem heeft met de rook bij het uitgaan! Khoop nog altijd vreselijk erg op een rook verbod in de horeca!

groetjes,

irene

Login of registreer om te reageren
03-09-2006 om 20:18 uur

Als ik uitga dan ga ik zoveel mogelijk naar dingen waar niet teveel rook is. Meestal ga ik eigenlijk naar dingen bij mensen thuis. Mijn vrienden en de vrienden van mijn vriend proberen er wel rekening mee te houden ondanks dat er een paar zijn die roken. Ze gaan dan of uit het raam roken of zetten iig een raam of deur open en gaan dan daar in de buurt zitten. Ze zijn wel behulpzaam en doen er ook echt wel iets aan als ik er last van heb. Kan altijd aangeven dat ik het vervelend vind. Ik denk dat echte vrienden dat ook wel voor je doen.

Login of registreer om te reageren
03-10-2006 om 10:22 uur

Leuk uitgaan...nee dat is er niet meer bij helaas.
Want hoezeer je je er ook op voorbereid, als er toevallig veel rokers bij je in de buurt zijn, kan je het vergeten.

Bij vrienden thuis is altijd wel een goede optie. Vaak vragen ze of iedereen buiten wil roken zolang als ik er ben en daar houdt iedereen zich ook altijd aan. Wel zorg ik dat ik dan rond 00.00 naar huis ga, zodat de rokers ook binnen kunnen zitten  ;)
Maar tijdens de wintermaanden kan je dat niet van ze vragen en wordt het alweer moeilijker.

Nee, ik ben altijd weer blij als het zomer en dus terrasweer is!

Login of registreer om te reageren
03-10-2006 om 20:41 uur

Hoi Sjiraffe,

hoezo kan je ze er in de winter niet om vragen? Zij zijn degenen die normaal mensen in hun omgeving meelaten genieten van hun rook; het is echt niet zo dat de niet-rokers erom vragen; kan je asjeblief een sigaret opsteken zodat ik gratis mee kan roken? :P
De niet-rokers hebben hun rook meestal maar te slikken; dus vind ik dat zij zich ten alle tijden moeten aanpassen; want zij zijn de veroorzakers van de overlast.

liefs bioloogje

Login of registreer om te reageren
23-10-2006 om 20:40 uur

Ik nooit uit, want t’ja dat roken he..., ik kan er slecht tegen, dus daarom maar liever niet uit..., ik ga wel eens naar de bios, want daar mag niet gerookt worden, maar goed ik vermaak me thuis ook wel, en ik heb veel omgang met m,n kameraden, en die roken geen van allen _O_

Login of registreer om te reageren
23-10-2006 om 20:49 uur

hallo,

ook ik ga bijna niet uit oa door het roken maar ook omdat het vaak in bijv. disco`s al heel benauwd is  :Y wat het er niet pretig op maakt en ben vaak al moe voordat de echte lol begint in een disco ( meestal na 19 00 gewoon bekaf)

groetjes

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 20:47 uur

Ik ga niet vaak uit, maar als ik ga, ontkom ik niet aan de rook.
Ik ga het graagst naar concerten en tja, roken de mensen om je heen niet, dan zorgen de rookmachines (ook al is dat een andere rook, wel net zo naar trouwens) wel voor problemen.
Is het niet direct, dan wel een ochtend/middag later na het wakker worden...

Zeker nu het thuis al minder gaat, zie ik erg op tegen afspreken ergens anders dan thuis.
Zelfs als ik gewoon aan het winkelen ben en rookt iemand voor me, dan heb ik er al veel last van...
Vind het erg vervelend en er is niet veel aan te doen...

Zondag ga ik naar Marco Borsato. Heb er erg veel zin in, maar zie er ook wel tegenop....
We hebben een veldplek (Ik haat zitten bij concerten) en ja dan rookt er altijd wel iemand om je heen  -O-

Tuurlijk mag diegene genieten van zijn sigaret, dat doe ik tenslotte ook van mijn medicijnen  :N :N :N
Ik vind het wel erg frustrerend soms, ik ben niet anti-rook(al klink ik soms wel zo haha), maar vind het wel moeilijk aan mezelf te verkopen dat ik ziek wordt van iets wat eigenlijk niet zou hoeven... Rookverbod in uitgaansgelegenheden zou ik dan ook niet erg vinden...

Gelukkig zijn er al bands die het verbieden (al was het maar om te besparen op de stem en keel), maar helaas zijn er nog meer die het toestaan....

Waar ik me trouwens ook aan erger (beetje offtopic dat wel) is dat ik in het ziekenhuis over de parkeerplaats loop (ik kom in de locatie waar mensen met hart en longproblemen hoofdzakelijk komen) en dat je tot de draaideur eerst door een muur van rook moet, omdat bezoekers, patienten EN werknemers op de hekjes bij de draaideur zitten te roken...
Weer zoiets waarvan mijn gevoel zegt: Dat klopt niet... Het visitekaartje van het ziekenhuis vind ik zo ook niet erg netjes... Bij mijn vorige ziekenhuis gebeurde dit veel minder voor mijn gevoel...

Misschien ben ik wel erg overdreven kritisch hierop?!

(stiekem toch anti-rook?... Nee dat zeker niet, ik gun mensen best hun sigaretje en ga ook met mensen om die roken en die probeer ik niet te laten stoppen, maar ik heb er liever geen last van als ze willen roken...)

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 22:20 uur

Ik heb vandaag heerlijk genoten van een avondje in de stadsschouwburg - Marc-Marie Huijbrechts, hij was erg goed!!! - en gelukkig mag er in de schouwburg niet gerookt worden  ^O^

Login of registreer om te reageren
28-10-2006 om 23:10 uur

Nou, ik ben vanavond naar het Bokbierfestival gegaan in Amsterdam (in de Beurs van Berlage), omdat er op hun website stond dat er een rookvrij gedeelte zou zijn. Toen ik er aankwam merkte ik al dat dit helemaal niet zo was, er werd óveral gerookt. En niet zo'n beetje ook in de "rookvrije ruimte" ;(.

Hierdoor kreeg ik natuurlijk een astma-aanval, dus ik zit nu thuis en mijn vrienden zijn daar lekker aan het doorfeesten. Ik zwelg nu even in zelfmedelijden, maar dat mag wel een keertje vind ik ;) ;(.

Ik heb ze trouwens net gemaild dat ik het echt heel jammer vond :-\.

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren
29-10-2006 om 07:33 uur

hoi wendy da mag hoor!! ik heb ook een keer zoiets gehad. mijn jazzballetoptredens doen ze meestal zonder sigaretterook maar ze gebruike meestal wel van die spuitrook uit zo'n machine maar als ik vantevore 4x puf en na elke dans nog 1x lukt t wel alleen puf ik dan wel erg vaak. en vandaag met de clip opneme gaan ze ook rook uit machine spuite dus even afwachten of het wel lukt........rotastma!!!

kus hester

Login of registreer om te reageren