Voetbal of gym?

28-08-2006 om 12:10 uur Gesloten

Ik zit ook met een dilemma...nou ja dilemma..het is wel iets waar ik over aan het nadenken ben.
Onze Jefrey wil heel graag op voetbal.Dat mocht van mij als hij zwemdiploma A en B heeft.

Tot afgelopen vrijdag...toen zagen wij hoe lenig en flexibel Jefrey wel niet is.Hij is nu al ongelooflijk sterk en trekt zich zo op.hij kan al in de lucht de handstand(hij houdt dan de handen van Gert vast en staat in no time op de kop) Hij vindt het erg leuk om zich zo uit te sloven en steeds verder zijn grens te verleggen en te kijken wat hij wel kan.HIj wil ook wel op gym.

Nu zit ik te dubben of ik hem nu naar voetbal doe of gym.Hij klautert en klimt erg graag(dat doen natuurlijk erg veel jongens)
Mijn buurjongen(ook carapatiënt) zei dat Jefrey beter op een buitensport kan dan in een bedompte gymzaal...Dat zou beter voor zijn longen zijn.Klopt dit????Wie weet hier een antwoord op?

Als ik op mijn gevoel afga doe ik hem liever op gym omdat ik denk dat hij daar veel meer in kan bereiken...

De reacties zijn gesloten.
28-08-2006 om 12:24 uur

Wat wil hij zelf het liefst? Kan hij dat al aangeven? Als je iets erg graag doet dan werkt dat ook wel mee in je voordeel en dan houd je het ook wel langer vol enzo dus ik denk dat dat eigenlijk het belangrijkste is. Ik zou zeggen dat gym beter is voor iemand met astma omdat dat niet echt een duur-sport is waarbij je langdurig je moet inspannen maar juist erg in fases. Ik heb geturnt jarenlang en van wat ik me er van herinner had ik toen weinig last. Met hardlopen enzo heb ik meer last en dat doe je met voetbal toch meer.

28-08-2006 om 12:42 uur

moeilijk he. nou onze zoon zit dus op voetbal. hij is wel keepermaar toch. gym was voor ons geen optie. wel geprobeerd maar schoolgym was al niet voltehouden. inderdaad stoffige zaal daar reageerde hij erg op. dus ja die van ons is liever in de buitenlucht bezig. en hij komt er een heel eind mee. denk ook dat het voor ieder kind verschillend is. succes met je besluit.
rakker

30-08-2006 om 13:57 uur
Reactie op Rianne

Als ik op mijn gevoel afga doe ik hem liever op gym omdat ik denk dat hij daar veel meer in kan bereiken...

Wat bedoel je daar precies mee :?.

Ik zou hem lekker zelf laten kiezen en het belangrijkste vinden dat hij lol heeft in hetgeen hij kiest.
Of dat nou in het laagste elftal of het eerste is of in een gymgroep die nauwelijks de benen in de hoogte kan krijgen of in de selectie.

30-08-2006 om 15:47 uur

Ik bedoel dat hij met gym zichzelf erg goed onder controle moet hebben.(hij wil soms nog al eens vaak slaan e.d. als hij iets niet voorelkaar kan krijgen).Hij verlegd ook graag zijn eigen grenzen.Steeds een stapje verder...steeds moeilijker dingen uitproberen.
Als ik zie hoe hij soms aan het oefenen is op het grasveld om de koprol, handstand en meer van die dingen onder de knie te krijgen..
ja...dan doe ik hem liever op gym.

Ik heb Jefrey net vanmorgen weer gevraagd wat hij wil en hij wil op gym.
Ik heb het hem absoluut niet aangepraat hoor!!!!!

Maar misschien heb ik wel een verkeerd idee over voetbal hoor..
Zeker is het belangrijk dat Jefrey erg veel lol heeft in de sport.
Ik ga hem toch opgeven voor gym want hij mag pas op zwemles als hij 5,5 is.
Kan hij mooi een jaar gymen en dan kom ik er vanzelf wel achter of Jefrey het leuk vindt.

30-08-2006 om 16:44 uur

Gym is vaak heel leuk Rianne, ook voor jongens hoor... ik ben ook niet zo'n voetbalfan maar ja ik heb wel 2 knullen... toen Daniël kwam dat hij op voetbal wilde hebben wij met hem er over gepraat en ook een alternatief aangeboden... en het is korfbal geworden, die sport word door meer mensen beoefend in de familie (voetbal helemaal niet-----> manlief is zelfs a-sportief) en dat vind hij nu heel erg leuk..in de zomer word er buiten op het veld gespeeld en vanaf half/eind oktober t/m half maart in de zaal.

Ik hoop voor je dat Jefrey het heel leuk gaat vinden en dat hij geen last van zijn astma krijgt.

Groetjes Te@

30-08-2006 om 19:14 uur

Hoi Rianne,

Zelf heb ik 20 jaar geturnd op semi-topniveau en heb eigenlijk weinig last gehad van mijn astmasymptomen. Ivo van 10 heeft een tijd op turnen gezeten en eigenlijk ging dat heel goed met zijn astma. Hij had het nooit benauwd daar.  Voetballen zou zowieso geen optie zijn omdat hij bij een potje straatvoetbal al snel benauwd wordt en hij ook slecht tegen het vocht kan. In een gymzaal is het trouwens altijd minder vochtig. 

Veel succes met je keuze...  (ik ben natuurlijk erg bevooroordeeld met mijn turnervaring) Jongensturnen is trouwens erg leuk, maar het moet wel een groep zijn die turnt en niet alleen maar spelletjes speelt of voetbalt in de zaal. Daar moet je denk ik goed naar kijken.
Veel succes, Angelique

30-08-2006 om 23:08 uur

Bij ons was de keus niet zo moeillijk. Gerrit-Jan trapt al tegen een bal vanaf het moment dat hij lopen kan en gaat ook al vanaf dat hij 3 weken is mee naar het voetbalveld dus de keuze was snel gemaakt. Verder vindt hij zwemmen mooi maar dat is 's morgens om 6 uur en dat vind ik weer niet zo leuk.

Als hij straks terug komt uit Davos wacht zijn ploegje al op hem en de b junioren missen hem nu al.

groetjes jolanda