Gezocht kinderen met astma 6 t/m 10 jaar

29-11-2013 om 09:53 uur Gesloten

Beste ouders, meisjes en jongens,

Voor het afronden van de opleiding master kinderfysiotherapie doe ik een onderzoek naar spierkracht en conditie bij kinderen met astma. Bij kinderen met astma is veel onderzoek gedaan naar conditie bij lange inspanning, maar niet naar conditie bij snelle/korte inspanningen (anaeroob uithoudingsvermogen (sprinten)) en naar spierkracht. Omdat veel inspanningen voor kinderen van korte duur zijn (denk aan tikkertje) zijn deze twee factoren van belang voor kinderen in het dagelijks leven. Bij kinderen met astma is nooit getest of dit anders is dan bij kinderen zonder astma.

Voor het onderzoek ben ik op zoek naar jongens en meisjes met astma die mij hierbij willen helpen. Het gaat om een test waarbij spierkracht getest wordt op een speelse manier. Bijvoorbeeld trappen rennen, zakstoten en zo ver mogelijk springen. Ook zal een sprint-test gedaan worden waarbij de explosieve conditie gemeten wordt. Daarnaast zal een vragenlijst afgenomen worden. Dit zal ongeveer 60 minuten in beslag nemen.

Ik ben op zoek naar jongens en meisjes:
- vanaf 6 jaar t/m 10 jaar
- gediagnosticeerd met astma door een kinderarts
- zonder andere aandoeningen (zoals stofwisselingsziekten, hartafwijkingen, spasticiteit)
- wonend in Zuid-Holland

Voldoet uw kind aan de voorwaarden en wilt uw kind weten hoe goed zijn/haar spierkracht en uithoudingsvermogen is stuur dan een bericht naar het volgende adres: onderzoek.astma@gmail.com .
Vermeld hierbij dan de naam en de leeftijd van uw kind en uw telefoonnummer. Er zal zo snel mogelijk contact met u opgenomen worden om een afspraak te maken. De afspraken kunnen doordeweeks en na schooltijd gemaakt worden.

Voor meer informatie kunt u ook naar bovenstaand mailadres een bericht sturen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Chantal Enkoroma Coffie
Fysiotherapeut en Kinderfysiotherapeut i.o.
onderzoek.astma@gmail.com

De reacties zijn gesloten.