esmoker

11-11-2013 om 11:28 uur

hallo iedereen begint met de esmoker.
mijn vraag is die schadelijk voor ons want er zit ook nicotine in.

Login of registreer om te reageren
11-11-2013 om 17:06 uur

Het beste is om helemaal te stoppen met roken en bij de esmoker krijg je ook stoffen binnen die niet goed zijn. De wetenschap weet het nog niet voor langer termijn,maar ik raad het af 

Login of registreer om te reageren
11-11-2013 om 17:48 uur

Het is minder slecht dan gewoon roken. En je kunt de nicotine met andere ampullen langzaam afbouwen naar 0. Natuurlijk is stoppen met roken gewoon het beste. Voor sommige mensen is het een hulp om van het roken af te komen. Als alternatief voor nicotine kauwgum ed.

Login of registreer om te reageren
11-11-2013 om 18:11 uur

Schadelijk.. Geen idee, lange termijn gevolgen zijn nog niet onderzocht.

Ik weet wel, dat ik er allergisch voor ben.
Mijn vriend heeft er ook een, een supersmoker.
Maar zodra hij deze gebruikt in mijn bijzijn wordt ik benauwd, zoals ik ook benauwd zou worden van mist, sigarettenrook en parfum etc.
Dus het is net altijd een oplossing, stoppen is beter.

Login of registreer om te reageren
12-11-2013 om 09:41 uur

Beste Nieska,

De e-sigaret kan zijn:
1. Een opstapje van roken naar niet-roken (hulpmiddel bij stoppen met roken dus, dat vinden we prima).
2. Een opstapje van niet-roken naar roken (vanwege mogelijk ontstaan nicotineverslaving).
Daarover maken we ons zorgen.

Als iemand stopt met roken kan de elektronische sigaret gebruikt worden als nicotinevervanger, zoals ook pleisters of kauwgom gebruikt kunnen worden. We vinden het dan ook heel fijn dat het op deze manier lukt om te stoppen met roken.

Maar we weten niet in hoeverre de elektronische sigaret (waaronder de shisha-pen) ook gebruikt wordt door mensen die nog nooit gerookt hebben. Als iemand die niet rookt een elektronische sigaret gaat roken, is er risico op een nicotineverslaving. Op dit moment is nog onbekend in hoeverre dat leidt tot het roken van ‘gewone’ sigaretten.

Zolang dat nog onbekend is, zouden we graag willen dat de elektronische sigaret alleen als hulpmiddel voor stoppen met roken beschikbaar is, en ook voldoet aan de eisen die daarbij horen, zoals o.a. geen reclame voor e-sigaretten, en beperkt verkrijgbaar.

Met vriendelijk groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
12-11-2013 om 10:30 uur

hallo dank jullie wel voor de antwoorden.
ik ben zelf al 2 jaar gestopt ga hier dus ook niet aan beginnen.

Login of registreer om te reageren
12-11-2013 om 10:31 uur

Deze vraag is ook net door een longarts beantwoord op het forum, misschien heb je ook nog iets aan dat antwoord.

Login of registreer om te reageren
12-11-2013 om 11:23 uur

Ik dacht een nuanceverschil in de vraag te lezen, nl.dat Nieska bedoelde of de E-sigaret schadelijk is als deze gerookt wordt in de buurt van een longpatiënt. Maar als er schadelijke stoffen inzitten, zal dat ook wel schadelijk zijn voor de omgeving.

Login of registreer om te reageren
26-10-2017 om 08:10 uur
Reactie op KimBlogger

Langdurig kauwen van tabak en het gebruik van tabaksproducten (zoals het gebruik van waterpijpen en Shisha) verhoogt het risico op verschillende vormen van kanker: https://yoo.rs/xandra/blog/1-uur-shisha-roken-komt-overeen-met-100-tot-…

De schrijver van dit artikel heeft zich niet verdiept in de materie en gooit alles op 1 hoop. Zo zijn de esmoker en de shishapen geen tabaksproducten. Ook Dr Manoj Kumar en dit onderzoek zijn nergens terug te vinden. Conclusie: Ongefundeerde stemmingmakerij en desinformatie(nepnieuws) van de bovenste plank en waarschijnlijk afkomstig van de farmaceutische industrie.

Login of registreer om te reageren