november 2013 - Goed voorbereid de winter door.

04-11-2013 om 09:51 uur

Bij veel mensen verergeren de longklachten als ze verkouden zijn. Is verkoudheid te voorkomen?

Veel mensen denken dat tocht en kou de oorzaak zijn van griep of verkoudheid. Toch klopt dat niet. De boosdoeners zijn virussen en bacteriën. Als je een longziekte hebt, loop je meer risico om de griep te krijgen. En is de kans groter dat een verkoudheid uitloopt op een longontsteking.

Tips & adviezen
•        Je kunt de griepprik halen. Dit verkleint de kans op griep en anders is de griep milder.
•        Was regelmatig je handen, zeker na een nies- of hoestbui.
•        Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die na een keer weg.
•        Houd je weerstand op peil met een gezonde levensstijl.
•        Het gebruik van een neusspray en stomen geeft vaak verlichting.
•        Zorg bij griep en verkoudheid voor extra rust en drink voldoende.
•        Ga bij ernstige griepsymptomen naar de huisarts.

Wat doe jij om goed voorbereid de winter door te komen?

Login of registreer om te reageren
04-11-2013 om 10:50 uur

De beste tip die ik heb: Bij de eerste verschijnselen van verkoudheid een overdosis multivitaminen.
Je moet er heel snel mee zijn, en het werkt niet altijd maar meestal weet ik het te onderdrukken op die manier.
En mensen die al ziek zijn vermijden, vervelend maar uit de weg gaan. De laatste keer ben ik aangestoken door de hulp in de huishouding. Hoe lullig ook maar ze komt er niet meer in als ze ziek is.

Login of registreer om te reageren
12-11-2013 om 11:17 uur

Tocht is dan niet de oorzaak voor een verkoudheid, dit kan er toch wel voor zorgen dat je vatbaarder bent voor de virussen die al in de lucht zitten. Als astmapatiënt probeer ik wel tocht te vermijden, omdat ik merk dat mijn luchtwegen daar wel direct op reageren (al is het dan geen verkoudheid).

Login of registreer om te reageren
15-11-2013 om 14:23 uur

Let op je vitaminen, het is een onderkent probleem maar veel medicijnen eten als het ware je vitaminen op. Laat eens in de zoveel tijd prikken en nakijken. Vitamine D is een beruchte, die kunnen wij allemaal goed gebruiken.

Login of registreer om te reageren