inhalatie medicijnen en de bijwerkingen

29-07-2006 om 11:26 uur

IK kon nergens anders een onderwerp vinden waar ik op kon reageren ,dus plaats ik het hier.
In 1995 had ik een hoge dosering Seretide ,2 x daags 2 puffen van 500mg . In dat jaar sneuvelde al mijn pogingen om af te vallen . Aan het eind van het jaar mocht ik af bouwen met de hoge dosering . En midden in de snoepmaand December viel ik opeens kilo's af !
Ik heb toen gebeld met Glaxo en werd doorverbonden met een een mederwerker die mij het vogende vertelde ,; Als je in het verleden een lange tijd Prednison hebt gebruikt dan krijg je met een hoge dosering Seretide de zelfde bijwerkingen  als met Prednison , zoals o.a. niet afvallen !!
Het overgroot deel van de artsen is hiervan niet op de hoogte .
Dus alle medicijnen waar cortison in zit , en wat je in hoge doseringen binnen krijgt , daar kan je last krijgen van de bijwerkingen als je in het verleden een lange tijd Prednison hebt gebruikt .Het enige voordeel van alle inhalatie medicijnen is dat het medicijn niet meer in je maag terecht komt , maar gelijk in je longen . Maar dat het dan nauwelijks bijwerkingen heeft dat klopt dus niet .
Ik gebruik nu Symbicort , ook een hoge dosering , afvallen , vergeet het maar ....

Login of registreer om te reageren
29-07-2006 om 11:50 uur

onze zoon 12 jaar oud krijgt ook een zeer hoge dosering seretide. hij groeit dusniet meer. ja in de lengte bedoel ik dan. ook wij weten pas sinds kort dat een hoge dosering seretide neit zo gunstig is. jammer he. we zaten op 2xdaags 500/50. sinds een week zitten we op 2x daags 2x 250. dus we zijn gehalveerd. ik weet niet jhoe snel het lichaam dit oppakt. maar in seretide zit prednison.
rakker

Login of registreer om te reageren
29-07-2006 om 12:10 uur

Hmmm wat raar dan, ik gebruik nu een hoge dosis qvar en ik ben juist erg afgevallen. dikke 3 kilo ofzo...  :? Ik gebruik het nog niet extreem lang hoor, maar toch.

Login of registreer om te reageren
29-07-2006 om 12:34 uur

Ik heb vroeger ook heel lang Prednison gehad, en nu nog steeds krijg ik vaak een Prednisonkuur. Sinds 5 weken gebruik ik ook Seretide, maar ik moet zeggen dat ik er verder geen last van heb m.b.t mijn gewicht. als ik prednison gebruik kom ik meestal zo''n 2 kilo aan, maar zodra ik daarmee stop is dat er ook meteen af. Sinds dat ik Seretide gebruik, Ventolin, Singulair en flixotide ben ik juist afgevallen. Misschien komt dat meer door het warme weer, waardoor mijn eetlust erg is verminderd. Verder heb ik ook niet echt de aanleg om snel aan te komen..

Login of registreer om te reageren
29-07-2006 om 19:16 uur

Ik heb zowiezo de aanleg om aan te komen . En vanaf het eerste moment dat ik Prednison gebruikte heb ik een ietwat bollere toet en nek , en dat is er ook nooit meer afgegaan .
Ik denk dat de een er meer gevoelig voor is dan de andere .
                    Renee

Login of registreer om te reageren