Mijn roeitopic #2!

12-10-2013 om 15:55 uur

Dit is het vervolg op mijn eerste roeitopic die inmiddels volstaat met leuke verhalen en reacties. Hier gaan we weer verder :)

Dinsdag heb ik weer geskifft. Ik begon in een boot die mijn roeimaatje me aangeraden had maar ik vond het heel wiebelig en echt doodeng, durfde niet zoveel, wel geprobeerd een beetje heen en weer te roeien en op zich ging dat wel aardig maar ik zat zeker niet relaxed in de boot. Er kwam iemand kijken en die zei dat ik veel te hoog in het water lag waardoor mijn boot veel instabieler werd dan eigenlijk zou moeten en dat ik beter een andere boot kon proberen. Waarschijnlijk was ik te licht voor deze boot (raar want mijn roeimaatje is maar 4-5 kilo zwaarder dan ik). Ik ben toen in een andere boot gestapt en dat voelde gelijk al wat beter. Hier ging het beter in en ik ben blij dat ik dat nog geprobeerd heb want anders had ik weer een week moeten wachten en naarmate de weken vorderen wordt het eerder donker dus de tijd dringt. De mannen hebben mijn eerste boot eruit gehaald en schoongemaakt en opgeruimd en ik heb nog eventjes in de andere boot geroeid, dat ging een heel stuk beter. Ook fijn dat ik het nu niet onnodig eng ben gaan vinden zodat ik straks niet meer durf.

Vanmorgen weer gaan roeien met mijn damesgroepje, was leuk en gezellig en lekker geroeid. Het begon grijs en koud maar toen de zon tevoorschijn kwam werd het nog echt aangenaam. Mijn roeicoach is ziek maar ik heb morgen met mijn roeimaatje afgesproken om zelf te gaan roeien. Mijn vriend gaat misschien ook nog mee dus dat is even afwachten. Krijg nu van alle kanten aanbiedingen van mensen die wel met me willen roeien dus dat is wel leuk, haha. Hopelijk is het morgenochtend ook mooi weer.

Login of registreer om te reageren
12-10-2013 om 15:58 uur

Fijn dat mensen je vragen, dat betekend dat je het goed doet en dat ze vertrouwen in je hebben. Leuk, hoor!!

Login of registreer om te reageren
13-10-2013 om 20:28 uur

Ik zou vanmorgen gaan roeien met mijn roeimaatje maar ik heb haar om half tien maar gesmst dat ik het geen weer vond en we volgende week wel weer proberen. Daar was ze het mee eens dus ik heb me maar eens lekker omgedraaid en geslapen tot elf uur  :@ Ik hoorde dat er hier code oranje was afgegeven dus ik zag mezelf nog niet vrijwillig in mijn bootje op de Rotte dobberen in de regen en met deze wind. Volgende keer beter.

Login of registreer om te reageren
15-10-2013 om 21:42 uur

Vanavond tussen de buien door nog skiffles gehad. Ik blijf het best eng vinden maar op een gegeven moment ging het toch best aardig. Geprobeerd om aan te leggen. Het blijft lastig. Mijn instructeur wist te melden dat zaterdag eigenlijk het afskiffen is omdat het einde van het seizoen eraan komt. Onder de tien graden mag je eigenlijk niet meer skiffen en dat was vanavond al twijfelachtig. Eigenlijk zie ik er weinig heil in omdat ik vorige week tien minuten in deze boot geroeid heb en vandaag een uurtje en me nog absoluut niet zeker voel maar mijn instructeur wil graag dat ik het probeer. We zien wel even.

Login of registreer om te reageren
16-10-2013 om 19:30 uur

Gewoon doen, zou ik zeggen. Anders doe je het volgende seizoen het toch gewoon over!

Login of registreer om te reageren
16-10-2013 om 22:00 uur

Dat ga ik denk ik ook doen idd. Al heb ik nog niets gehoord van het examen verder. Ik kan altijd als ik slaag volgend jaar voorjaar een opfriscursus vragen oid.

Login of registreer om te reageren
16-10-2013 om 22:03 uur
Reactie op Daantje

Dat ga ik denk ik ook doen idd. Al heb ik nog niets gehoord van het examen verder. Ik kan altijd als ik slaag volgend jaar voorjaar een opfriscursus vragen oid.

Precies een letterlijke opfris dan, hup duik je op een mooie dag gewoon je paddle achterna ;)

Login of registreer om te reageren
18-10-2013 om 13:45 uur

Ik weet niet of je inmiddels al bericht hebt gehad of niet maar iig heel veel succes! Bovenal geniet ervan!

Login of registreer om te reageren
18-10-2013 om 20:08 uur

Ik kreeg gisteravond een uitnodiging voor het afskiffen waarin stond dat we er volgens onze instructeur klaar voor waren. Daar heb ik even een mail op teruggestuurd en alles uitgelegd en verteld dat ik zelf nog wat onzeker was en dat ik graag de mening van de coordinator van de skifflessen hierover hoorde. Het leek hem beter dat ik het afskiffen uitstel naar volgend voorjaar omdat het belangrijk is dat je zelfverzekerd bent. Er zijn meer mensen die nu niet afskiffen en ik sta op de lijst voor volgend voorjaar. Ben wel blij met deze oplossing dus morgen geen examen. Wel ga ik even roeien met mijn damesgroepje. Was het eigenlijk niet van plan maar mijn tante is afgelopen zondag op 59-jarige leeftijd overleden en na de begrafenis vandaag, heb ik even behoefde mijn hoofd leeg te maken.

Login of registreer om te reageren